توجه به انرژی ها پاک و تجدید پذیر و اقتصادی کردن فرآیند آن در منطقه آزاد اروند با ساخت نیروگاه بادی در خرمشهر آغاز می شود
کد خبر: ۳۴۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 10 December 2016
 بزرگ ترین رویداد اقتصادی در جنوب غرب کشور رقم خورد. عملیات ساخت بزرگ ترین نیروگاه بادی کشور با حضور اسماعیل زمانی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان، عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، محمود دشت بزرگ، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان و دیگر مدیران و مسئولان محلی و منطقه ای امروز در شهرک صنعتی منطقه آزاد اروند در خرمشهر آغاز شد.

این نیروگاه که عملیات اجرایی فاز اول آن با مشارک یک سرمایه گذار آلمانی آغاز شده است،  دارای ویژگی وفن آوری های منحصر به فردی است. ظرفیت تولید برق آن به عنوان بزرگترین نیروگاه بادی کشور در فاز اول، ۴۸ مگاوات و  با حجم سرمایه گذاری مستقیم (FDI ) 80 میلیون یورو است.

پیش بینی می شود که پس از دو سال براساس برنامه زمانبندی تعیین شده نیروگاه مذکور به بهره برداری رسیده و به شبکه برق کشور ملحق شود .

با مطالعات صورت گرفته و به موازات انجام عملیات اجرایی بخش نیروگاه بادی ،  بخش نیروگاه خورشیدی طرح نیز به ظرفیت ۴۰ مگاوات از جمله فرآیندهای توسعه این نیروگاه در نظر گرفته شده است.

مجموع سرمایه گذاری فازهای اول و دوم این نیروگاه که یک نیروگاه سبز است و آلایندگی محیطی ندارد دربخش خورشیدی و بادی  120 میلیون یورو است و با آغاز به کار این نیروگاه ، در حدود ۷۰ تا ۹۰میلیون کیلووات ساعت درسال تولید انرژی در استان افزایش می یابد.

 هدف از احداث این نیروگاه، تقویت شاخص های کمی وکیفی تولید برق و کمک به توسعه فن آوری و تکنوژی روز دنیا در حوزه انرژی های پاک و تجدید پذیر بوده است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار