دانشجویان آینده سازان، قلم به دستان افتخارات سرزمین ایران هستند. روز دانشجو، نماد ایستادگی اهل قلم، اهل علم و اهل پژوهش در مقابل استکبار و استبداد است
کد خبر: ۳۳۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 06 December 2016

به گزارش تابناک خوزستان، به مناسبت 16 آذر روز دانشجو مراسم بزرگداشتی از سوی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز باغ حضور مهندس احمدی فر رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز، آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شهردار اهواز، اعضای شورای شهر اهواز، دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار گردید. رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز در آئین حاشیه این مراسم اظهار کرد: دانشجویان آینده سازان، قلم به دستان افتخارات سرزمین ایران هستند. روز دانشجو، نماد ایستادگی اهل قلم، اهل علم و اهل پژوهش در مقابل استکبار و استبداد است. روز دانشجو روزی است روزی که دانشجویان ایران زمین با شجاعت تمام در مخالفت با نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا ایستادگی کردند و بیان داشتند که ما با شاه، استبداد و استعمار زمانه مخالفیم. 

وی در ادامه افزود: مردم ایران تاریخی بلند آوازه در طول تاریخ دارند. مردمی که برای اولین بار در این منطقه انقلاب کرده بودند به این آگاهی دست یافته بودند که آمریکا و انگلستان به دنبال ضربه زدن به منافع ملی کشورند از این رو دانشجویان دانشگاه تهران در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند و سه دانشجوی شهید را در این راه تقدیم ملت ایران نمودند و این شهادت، نمادی از آزادی و آزادمردی برای مردم ایران است.

احمدی فر تصریح کرد: در آن برهه از زمان حرکت های دانشجویی به خروش آمده بود و با حرکت عظیم معمار کبیر انقلاب اسلامی دانشجویان در کنار امام خمینی(ره) قرار گرفتند  و جنبش های دانشجویی بسیاری را پی ریزی کردند که در ادامه انقلاب اسلامی ایران به ثمر رسید. در 8 سال دفاع مقدس دانشجویان با ایستادگی خود از سرزمین ایران پاسداری و از کیان این مرز و بوم دفاع نمودند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز در ادامه بیان کرد: امروز نیز با رهبری رهبر فرزانه انقلاب یک انقلاب فکری و علمی در سطح جهان آغاز شده است که به نوعی رنسانس و احیای جهان اسلام تلقی می گردد و با تحولاتی که در منطقه با محوریت ایران به وقوع پیوسته است ایران ام القرای جهان اسلام خواهد بود.

وی در خصوص گروه های تکفیری در منطقه خاورمیانه اظهار کرد: باید گفت باز هم دانشجویان پا به عرصه گذاشته اند و برای دفاع از کیان سرزمین ایران مسافت های طولانی را طی نموده و برای زنده شدن نام اسلام و تشیع سینه سپر کرده اند. مدافعین حرمین با این حرکت خودجوش خود ثابت کرده اند که دیگر نمی گذاریم واقعه کربلا دوباره بوقوع بپیوندد. 

احمدی فر با تشکر از شهرداری کلانشهر اهواز و اعضای شورای شهر چهارم افزود: با حمایت شهردار اهواز و اعضای شورای شهر دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز برای اویلن بار در تاسیس گردید. 

وی با شاره به کسب افتخارات بی نظیر علمی و فرهنگی توسط دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز اذعان داشت: در طول مدت تاسیس این دانشگاه تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء کیفی و کمی دانشگاه در سط کشور به کار گرفتیم. سال گذشته دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز در بین سایر دانشگاه های علمی کاربردی کشور به عنوان دانشگاه برتر شناخته شد. در مسابقات رباتیک جهان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز به مقام دوم جهات دست یافت. همچنین بخش فرهنگی مقام اول کشور ار به دست آوردیم. دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز همچنین در مسابقات بتن دو مقام سوم جهان و یک مقام دوم کشوری را کسب نمود.

احمدی فر تصریح کرد: در مسابقات ورزش های تیمی در بین سایر دانشگاه های کشور مقامات دوم و سوم کشور ار به دست بیاورند. در مسابقات کشوری قرآن نیز به مقام اولی کشور دست یافتیم.


منبع: تابناک
برچسب ها: روز دانشجو ، احمدی فر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار