ورزش اصفهان از دید 90 تابناک؛
تابناک: با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.
کد خبر: ۳۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 11 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با توجه به ظرفیت مناسب و گسترده ورزش اصفهان و با وجود باشگاه های مهم ورزشی کشور در این شهر قرار دارند در نظر گرفتیم در روزهای دوشنبه به بررسی رویدادهای رخ داده در استان اصفهان بپردازیم.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایمنا، دومین دوره مسابقات ورزشی شهرهای خواهرخواهنده اصفهان از ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت ماه امسال در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

محمدصادق پسندیده دبیر هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان در گفتگو با ایمنا در مورد برگزاری این مسابقات اظهار داشت: دومین دوره مسابقات شهرهای خواهرخوانده اصفهان در دو رشته بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته و به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۹ تیم از کشورهای آلمان، روسیه، عراق، چین، مالزی، ارمنستان و مصر و ۷ تیم از کشورمان در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند.

پسندیده گفت: تیم‌های آلمان، روسیه، مصر، عراق و تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور به همراه تیم بسکتبال اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در رشته بسکتبال با ویلچر و از ۲۲ تا ۲۴ اریبهشت ماه در سالن شهدای مخابرات اصفهان با هم به رقابت می‌پردازند. همچنین تیم‌های روسیه، عراق، چین، مالزی، ارمنستان و تیم‌های گز سکه، ذوب‌آهن اصفهان و تیم‌های ملی (الف) و (ب) ایران در رشته والیبال نشسته با هم مسابقه خواهند داد که سالن ملت، میزبان این رقابت‌ها خواهد بود.

دبیر هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان ادامه داد: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن شهدای مخابرات برگزار می‌شود، ضمن اینکه مراسم اختتامیه و فینال این رقابت‌ها نیز از ساعت ۹ تا ۱۳ روز جمعه ۲۵ اردیبهشت در همین سالن برگزار خواهد شد.

وی گفت: در مجموع ۲۴۰ ورزشکار، مربی و سرپرست در این دوره از مسابقات حضور دارند که در هتل‌های عالی‌قاپو و زهره اسکان خواهند داشت. سالن ایثار و یکی از سالن‌های شهرداری اصفهان نیز به تمرین تیم‌های شرکت‌کننده اختصاص خواهند یافت.

پسندیده اضافه کرد: کادر داوری این مسابقات با هماهنگی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان از استان اصفهان و سایر استان‌های کشور انتخاب شده‌اند که تمرکز ما بر استفاده از داوران اصفهان خواهد بود. همچنین تیم‌ها بر اساس رنکینگ و با توجه به نظر کمیته فنی مسابقات در ۲ گروه ۴ تیمی گروه‌بندی می‌شوند.

وی در مورد مدعوین خارجی این مسابقات بیان داشت: تا این لحظه سفر ۳ نفر از مسئولان فرهنگی شهرداری‌های چین به اصفهان قطعی شده است و رئیس کمیته ملی پارالمپیک و رئیس و مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولان کشور نیز از دیگر مدعوین این مسابقات هستند.

پسندیده اظهار داشت: برنامه‌های جنبی این رقابت‌ها توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی می‌شوند.

پسندیده در پایان گفت: تماشای این مسابقات برای عموم مردم رایگان است که امیدواریم با توجه به سطح افتخارات ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان و ظرفیتی که شهرداری اصفهان برای دومین سال آماده کرده است، مردم اصفهان و علاقمندان به ورزش با حضور خود گرمابخش این مسابقات و مشوق ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان باشند.

*****

هفته بیستم لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور که از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده بود، امروز با دیدار دو تیم منیزیم فردوس و سپاهان اصفهان به پایان رسید.
در این مسابقه که به میزبانی منیزیم فردوس برگزار شد، سپاهان با نتیجه ۲۸ بر ۲۰ مغلوب میزبان خود شد تا منیزیم هم شکست دور رفت برابر سپاهان را جبران کرده باشد و هم جایگاه دومی خود در جدول رده‌بندی مسابقات را تثبیت کند.
منیزیم با این برد، ۲۶ امتیازی شد و در رده دوم جدول رده‌بندی باقی ماند و فاصله ۴ امتیازی خود با تیم سوم یعنی ثامن‌الحجج مشهد را حفظ کرد.
سپاهان هم با همان ۱۸ امتیاز در رده چهارم باقی ماند و شانس سکونشینی در فصل جاری لیگ برتر را تاحدود زیادی از دست داد.
نتایج کامل دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر هندبال به شرح زیر است:
* نفت و گاز گچساران ۲۸ - شهرداری تبريز ۲۷
* سنگ آهن گهر زمين تهران ۳۲ - هپكو اراک ۳۰
* ثامن‌الحجج مشهد ۲۴ - سنگ آهن بافق یزد ۲۳
* منيزيم فردوس ۲۸ - سپاهان اصفهان ۲۰

*****

فوتبالی های اصفهان در این هفته نیز نتایج خوبی کسب کردند.

پیروزی سپاهان در روزی که نفت سقوط کرد!

رقابت سپاهان و نفت مسجد سلیمان مصافی برای قهرمانی و بقا بود. رقابتی که هر سه امتیاز آن برای دو تیم ارزشمند بود، سپاهان برای امیدوار ماندن به قهرمانی در هفته پایانی و نفت برای زنده نگه داشتن کورسوی امیدش برای بقا در لیگ. نیمه نخست این رقابت با پیروزی دو بر صفر سپاهان به پایان رسید. شاگردان فرکی در ۴۵ دقیقه اول بازی منطقی را در دستور کار قرار دادند و مدیریت بازی مهاجمان این تیم را با کمترین استرس در در جریان برنامه‌های هجومی تیم قرار می‌داد. در مقابل بازی بی محابای نفت سودی به حال آنها نداشت و دو گل شریفی و کرمی بود که برترین سپاهان در نیمه نخست را رقم زد.

سپاهان برای حفظ نتیجه و نفت برای جبران گل‌های خورده نیمه دوم را آغاز کردند. نفت بازی انتحاری را در دستور کار داشت چرا که فرصتی برای پیروزی نداشت، اما تلاش های آنها به جبران یکی از گل‌های خورده منجر شد. در این بین هواداران نفت هم دست به حاشیه سازی زدند و باعث توقف حدود پانزده دقیقه‌ای بازی شدند. رقابت بعد از توقف مسابقه در جذاب‌تر دنبال شد و علاوه بر فرصتی که سپاهانی ها در پنالتی اعلام شده از دست دادند خلعتبری گل سوم را در دقایق پایانی به ثمر رساند و نفت را از لیگ برتر خارج کرد.


حواشی این دیدار به شرح زیر است:

* سپاهان با تمام قدرت به دیدار تیم قعرنشین نفت‌مسجدسلیمان می‌ رود تا با سه امتیاز کامل این بازی شانس بزرگ قهرمانی باشد.

* محرم نویدکیا مطابق بازی های قبلی با بازوبند کاپیتانی در زمین حاضر است.

* هواداران نفت‌مسجدسلیمان ورزشگاه بهنام محمدی را پر کرده اند تا آخرین تلاش هایشان را برای حفظ تیم شهرشان انجام بدهند.

* پرتاب نارنجک در دقیقه 45 بازی، هافبک نفتی ها را نقش بر زمین کرد تا آخرین صحنه نیمه اول بازی مصدومیت بازیکن زردپوش با ترقه هواداران خودی باشد.

گام بلند یحیی برای رفتن به آسیا

ذوب آهن در آخرین بازی خانگی خودش در لیگ چهاردهم در شرایطی میزبان ملوان بود که ۳ امتیاز این مسابقه تضمینی برای افزایش شانس شاگردان یحیی گل محمدی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بود و از سوی دیگر ملوان هم با فیروز کریمی آمده بود تا با گرفتن امتیاز در این مسابقه خیال خودش را از بابت بقا در لیگ راحت کند. همین حساسیت باعث شد تا هر دو تیم در بیست دقیقه ابتدایی به دنبال محک زدن تیم حریف باشند و به همین خاطر توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشت و خطر آنچنانی بر روی دروازه های دو تیم ایجاد نشد.در اواسط نیمه اول ملوانی ها با دو شوت از راه دور دروازه ذوب آهن را تهدید کردند که با درخشش مظاهری این توپها به هدف ننشست.بعد از این چند موقعیت شرایط برای ذوب آهن بهتر شد و شاگردان گل محمدی با فشاری همه جانبه ملوانان را به عقب راندند اما دفاع فشرده شاگردان فیروز کریمی فرصتی را به مهاجمان ذوب آهن نداد تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.اما در نیمه دوم روند بازی تغییر کرد و حملات همه جانبه ذوب آهن بر روی دروازه ملوان باعث شد تا شاگردان یحیی گل محمدی با زدن 2 گل برد خودشان در این مسابقه را قطعی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار