شرکت برق منطقه ای خوزستان به منظور معرفی و جذب فرصتهای مشارکت وسرمایه گذاری های داخلی وخارجی دربخش صنعت برق ، دراولین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری استان در اهواز حضوری پر رنگ و فعال دارد
کد خبر: ۳۳۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 26 November 2016
 محمود دشت بزرگ رییس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با بیان این مطلب گفت : بی شک استان زرخیزخوزستان با دارا بودن صنایع بزرگی مانند نفت ، پتروشیمی و فولاد از یک سو و صنایع کشاورزی و کشت و صنعت و همچنین معادن و منابع طبیعی خدادادی از سوی دیگر،همچنین همسایگی با کشور عراق و داشتن مرز خشکی و دو پایانه مرزی مهم با این کشور ، مرز آبی حدود 300کیلومتر در سواحل خلیج فارس و منطقه آزاد اروند، منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و... از با ارزش ترین استانهای کشور به منظور سرمایه گذاری بحساب می آید.

وی سپس گفت : دراین میان صنعت برق به عنوان یک صنعت زیربنایی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بدلیل داشتن شبکه برق قدرتمند در منطقه ، پتانسیل بالایی  برای سرمایه گذاری در بخش انرژی بخصوص انرژی های تجدید پذیر و مولدهای مقیاس کوچک گاز سوز دارد و این عوامل سبب شده تا توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی را به خود جلب نماید.

وی درادامه بیان داشت : عوامل یادشده به همراه وضعیت خوب تابش خورشید با بیش از 300 روز آفتابی با طول روز بلند ، پتانسیل احداث حداقل یکصد هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک را فراهم می آورد که این میزان بیش از ظرفیت نصب شده نیروگاهی حال حاضر کشور است .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود : دربخش نیروگاه بادی نیز با  وجود حدود 300کیلومتر ساحل ، دشت های هموار و مناطق کوهستانی در استان، پتانسیل احداث 3000مگاوات نیروگاه بادی وجود دارد.

دشت بزرگ افزود : شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکنون با تلاش ، پشتکار و پیگیری مستمردراین زمینه توانسته است در بخشهای گوناگون مانند احداث نیروگاه بادی حدود 200 مگاوات (که بزودی عملیات کلنگ زنی 50مگاوات ازآن درخرمشهرانجام خواهد شد) ، احداث نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک حدود 150 مگاوات ونیز احداث نیروگاههای مقیاس کوچک گازسوز حدود 200مگاوات با جلب سرمایه و اعطای پروانه احداث به سرمایه گذاران ، اقدام نماید.

وی بیان نمود : بررسی راهکارها و یافتن زمینه های مشترک کاری دو یا چندجانبه و در نهایت بستن تفاهم نامه همکاری بین این شرکت وسایر دستگاه ها و سازمانها درجلب و جذب بیشتر سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در راستای توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر وضعیت اقتصادی و معیشت مردم استان ضروری است.  

وی در پایان اظهارامیدواری کرد حضور فعال شرکت برق منطقه ای خوزستان دراین نمایشگاه ، بتواندگوشه ای ازقابلیت ها وپتانسیل موجود در این شرکت را درمعرفی توانمندیها و جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نشان دهد .

گفتنی است پس از مراسم افتتاح این نمایشگاه که باحضور جمعی ازمسوولان کشور و استان دراهواز برگزار شد ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن بازدید ازغرفه ها و بخشهای مختلف  نمایشگاه  ازغرفه شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز دیدن کرد .

شریعتی در این بازدید پس از شنیدن توضیحات مدیرعامل این شرکت ، با قدردانی از اقدامات شرکت برق منطقه ای خوزستان در این رابطه اظهار داشت : بخش زیر بنایی و حیاتی صنعت برق استان در حال حاضر یکی از فرصت های مهم وقابل توجه جلب سرمایه گذاران در خوزستان است که خوشبختانه تاکنون شاهد پیگیری و اقدامات شایسته شرکت برق منطقه ای خوزستان در این زمینه بوده ایم  و امید است با توجه به زمینه سازی و فراهم آمدن شرایط جذب سرمایه گذاران خارجی بزودی شاهد نتایج ارزشمندی با آغاز به کار فاز اول احداث بزرگترین نیروگاه بادی کشور در خرمشهر باشیم .

شایان ذکراست غرفه شرکت برق منطقه ای خوزستان در نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری خوزستان در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی خوزستان دراهواز از تاریخ چهارم تا هفتم آذرماه از ساعت 17تا 22  در سالن خلیج فارس دایر است و از همه علاقمندان ، متخصصان و ...برای بازدید از این غرفه دعوت می شود تا بدینوسیله ضمن نشست و گفتگو با کارشناسان این شرکت بتوانند به اهداف مشترک و سازنده دست یابند .

گفتنی است غرفه این شرکت باهمکاری دفتر مدیریت انرژی معاونت برنامه ریزی وتحقیقات ، روابط عمومی و معاونت مالی وپشتیبانی برپا گردیده است 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار