از مقامات مسئول در استان، انتظار می رود که به جای لغو برنامه هایی که مجوزهای قانونی برگزاری آن صادر شده است، نسبت به تامین امنیت مراسم اقدام کنند و مانع از برهم زدن و لغو مراسم توسط افرادی خاص گردند
کد خبر: ۳۲۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ 12 November 2016
به گزارش تابناک خوزستان، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز در واکنش به لغو سخنرانی نماینده اسبق اهواز و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در دانشگاه شهید چمران، بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه بشرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
 
متاسفانه در روز ۱۹ آبان ۹۵، برنامه سخنرانی آقای دکتر محمد کیانوش راد نماینده محترم مردم اهواز در دوره ششم مجلس شورای اسلامی، با عنوان  "بازخوانی اندیشه های امام خمینی (ره)" علی رغم صدور مجوز لازم از طرف هیات نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه شهید چمران و به دستور شورای تامین استان، لغو گردید.
اگر چه قانونی بودن دخالت شورای تامین استان، محل ابهام است ولی پرسش اساسی این است که شورای تامین استان، از طرف چه کسانی احساس عدم امنیت می کرده است که دستور به لغو این مراسم داده است؟
آیا اگر عوامل برهم زدن نظم جلسات و سخنرانی های آرام را می شناسید، چاره کار، لغو مراسم است؟ یا کنترل کسانی که موجب عدم امنیت در این برنامه ها هستند؟
لغو این گونه مراسم، این پیام را می دهد که دستگاه های تامین امنیت استان، ناتوان از برقراری امنیت یک مراسم ساده دانشجویی هستند.
به علاوه، لغو جلسه سخنرانی با عنوان "بازخوانی اندیشه های امام خمینی (ره)" نشان می دهد که متاسفانه بعضی ها حتی تحمل شنیدن اندیشه امام را از زبان مخالفین سیاسی خود ندارند.
لذا از مقامات مسئول در استان، انتظار می رود که به جای لغو برنامه هایی که مجوزهای قانونی برگزاری آن صادر شده است، نسبت به تامین امنیت مراسم اقدام کنند و مانع از برهم زدن و لغو مراسم توسط افرادی خاص گردند.
از کسانی که خود را دلسوز نظام و انقلاب می دانند، انتظار می رود که وظیفه راهبری همه نیروهای سیاسی دانشجویی را به نحو احسن به انجام برسانند تا به جای برهم زدن امنیت برنامه های قانونی، تحمل خود را برای شنیدن صدای مخالف خود، ارتقاء دهند و موجبات برگزاری فعالانه جلسات و هم اندیشی همه تشکل ها و ایجاد شادابی و نشاط برای همه دانشگاهیان و دانشجویان را بوجود آورند.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهيد چمران اهواز
منبع: تابناک
برچسب ها: اعتراض
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار