منوچهر رحمانی، عنوان کرد: با این انتزاع جایگاه اداره کل راه و شهرسازی به سمت مدیریت و هماهنگی بینبخشی درحوزههای مختلف دریایی، هوایی، ریلی و جادهای همچنین شهرسازی و راهسازی سوق پیدا میکند.
سیاست انتزاع راهداری بسیار منطقی بوده چراکه باید بهرهبردار و نگهدار جادهها باشد و تلاش بیشتری برای رفع مشکلات احتمالی و افزایش ایمنی داشته باشد. ضمن اینکه میتوانیم با فراغت بیشتری به اموری چون اجرای طرح تفصیلی بازآفرینی شهری و رفع چالش های مسکن مهر بپردازیم.
رحمانی افزود: البته دراجرای سیاستهای موردنظر با کمبود منابع مالی مواجه هستیم که باید برای آنها به طور اساسی چارهاندیشی شود.
وی گفت: ممکن است درابتدای اجرای طرح انتزاع راهداری به دلیل ایجاد تحولات ساختاری مشکلاتی بروز کند ولی این سیاست درمیانمدت و بلندمدت بسیار مفید است و شاهد افزایش محسوس ایمنی جاده ها خواهیم بود.
رحمانی افزود: سال گذشته استان خوزستان رتبه عالی کاهش تلفات جادهای را به دست آورد و کاهش ۱۵ درصدی تلفات شدیم ولی از زمان پسابرجام و شدت گرفتن سرمایهگذاری درصنعت نفت به میزان ۳۰ درصد ترافیک درمحورهای استان افزایش یافته و تصادفات نیز چهار درصد افزایش یافته است.
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: یکی از برنامههای اصلی این اداره کل ساخت، بهسازی و توسعه ۱۸۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.
وی گفت: از سوی دیگر خوزستان جزو هفت استان با درصد بالای بافت فرسوده درکشور است و به دنبال جذب تسهیلات و بهکارگیری ظرفیتهای استانی برای احیای بافت فرسوده هستیم. دراین راستا یکی از اقدامات ما برای توفیق بیشتر در بازآفرینی شهری انتقال دفتر بهسازی شهری به منطقه منبع آب بوده تا اطلاعرسانی به اهالی و برنامهریزی برای اجرای طرحهای موردنظر تسهیل شود.
رحمانی تاکید کرد: حدود ۱۰ درصد بافت فرسوده کشور در مجموع ۲۰ شهراستان خوزستان متمرکز شده و شهرهای اهواز، شوشتر، بهبهان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر و سوسنگرد حجم بالایی از بافت فرسوده را به خود اختصاص دادهاند.
وی از اجرای طرح ۱۷۰ میلیارد تومانی ساخت، توسعه و بهسازی برای سهولت زیارت اربعین خبر داد و گفت: اکنون ۸۰ کیلومتر از جاده چزابه را در دست ساخت و چهارخطه کردن داریم که سال گذشته ۳۰ کیلومتر آن چهارخطه شده است.