استاندار خوزستان:
وضعیت خوزستان و اهواز در زمینه آب و فاضلاب، به بخش بهداشت و سلامت تذکر می‌دهد که این استان و این شهر بیشتر در معرض آسیب است و وضع بهداشت را باید بیشتر مراقبت و پایش کرد و مسایل را جدی‌تر رصد کرد
کد خبر: ۳۲۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 06 November 2016
دکترغلامرضا شریعتی در مراسم تکمیل شبکه مراقبت‌های نوین سلامت در کلان‌شهرها در اجرای فاز سوم طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت که به صورت ویدیو کنفرانس در مراکز جامع خدمات سلامت کوی علوی اهواز، برگزار شد، اظهار کرد: اجرا و تکمیل طرح تحول نظام سلامت به ویژه در کلانشهرها در سراسر کشور و ایجاد پرونده الکترونیک و اطلاع از روند سلامت جامعه، هم کار ضرروی و لازم و هم جزو وظایف وزارتخانه بهداشت و دولت بوده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با وجود تنگناها و مشکلات، این طرح بزرگ را شروع کرد و در راستای خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر این که بیمار دغدغه‌ای جز بیماری نداشته باشد، گام برداشتند و نتایج خوبی نیز کسب کردند اگرچه به دلیل مشکلات کشور، با تنگناهایی نیز مواجه بودند ولی اصل کار آسیب ندید.

شریعتی ادامه داد: اجرای این طرح در خوزستان با توجه به مشکلات موجود، ضروری‌تر بود و باید زودتر تکمیل می‌شد و به اتمام می‌رسید. استان خوزستان و کلانشهر اهواز با مشکلات اساسی از قبیل آب شرب و فاضلاب دست و پنجه نرم می‌کند و مشکلات شدیدی وجود دارد که دیگر نقاط کشور این مشکلات را با این وضع حاد ندارند. 

وی گفت: در حوزه بهداشت و سلامت، وزارت بهداشت 30 درصد مسئول است و در 70 درصد نیز تنها پایشگر و نظارت‌کننده است. مشکل کیفی آب در استان خوزستان و شهر اهواز بر همه عیان است؛ اگرچه این وظیفه جدی ما است که در این زمینه تصمیم اساسی بگیریم و ضروری است گام بزرگ و شجاعانه‌ای برداشته شود و هزینه هنگفتی برای این کار کنار گذاشته شود ولی این وظیفه بخش بهداشت را به عنوان پایشگر، دوچندان می‌کند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: این وضعیت خوزستان، به بخش بهداشت و سلامت تذکر می‌دهد که این استان و این شهر بیشتر در معرض آسیب است و وضع بهداشت را باید بیشتر مراقبت و پایش کرد و مسایل را جدی‌تر رصد کرد. در این زمینه نباید ذره‌ای غفلت موجب شود که مشکلات، به نظام سلامت جامعه و افرادی که در خوزستان زندگی می‌کنند، آسیب جدی و اساسی وارد کند. 

وی تصریح کرد: در این شرایط، ضرورت اتمام طرح تحول نظام سلامت در خوزستان بسیار واضح است و بخش بهداشت باید این وظیفه سنگین را که در استان خوزستان و شهر اهواز دارد، با دقت و مراقبت دنبال کند. 

شریعتی افزود: لازم است در خصوص مشکلات آب و فاضلاب پیگیر باشیم که با کمک مسئولان و نمایندگان خوزستان این موضوع در حال دنبال شدن است تا با رایزنی‌های انجام شده، تصمیمی اساسی برای خوزستان گرفته شود.

وی با اشاره به لزوم فراهم آمدن زیرساخت‌های مورد نیاز ارتباطی پرونده الکترونیک سلامت در استان خوزستان، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، خوزستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت در آن در حال انجام است. همراه اول و ایرانسل و دیگر شرکت‌های مشابه آنها، حدود 1400 میلیارد تومان در حال سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت ارتباطی و اینترنتی در استان خوزستان هستند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در همین راستا 20 آبان‌ماه در خوزستان میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر کار و رفاه و تعاون هستیم و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد خواهد شد که گام بلندی در کسب و کار الکترونیک در خوزستان و به ویژه در زمینه اشتغالزایی برای جوانان خواهد بود و امید است به این ترتیب، خدمات به روزتری در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش سلامت به مردم ارایه شود.

وی افزود: به علت مشکلات استان خوزستان، بر لزوم حفظ وضعیت سلامت و ارتقای آن برای بالا بردن سطح سلامت جامعه به ویژه در حوزه بهداشت و پیشگیری تاکید می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار