مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری:
گام نخست در پدافند غیر عامل شناسایی و اولویت بندی سرمایه های استان که شامل سرمایه های فیزیکی،انسانی، سایبری و معنوی می باشد انجام شده است
کد خبر: ۳۲۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 03 November 2016
محمد حری روز چهارشنبه در همایش پدافند غیرعامل در سرسرای اجتماعات غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: گام نخست در پدافند غیر عامل شناسایی و اولویت بندی سرمایه های استان که شامل سرمایه های فیزیکی،انسانی، سایبری و معنوی می باشد انجام شده است.

وی گام دوم پدافند غیرعامل را شناسایی تهدیدها دانست و گفت: تهدیدات زیستی و سایبری مهمترین تهدیدات دنیای امروز  است.

 وی با برشمردن تهدیداتی مانند  بروز پدیده گردوغبار، کمبود آب و دیگر تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی و انسانی تصریح کرد: رسالت پدافند زیستی صیانت از سرمایه های انسانی است. در این راستا رصد و پایش تهدید و ارائه راهکار در این خصوص به صورت مستمر در حال انجام است.

حری بر لزوم آمادگی  در ایام راهپیمایی بزرگ اربعین تاکید کرد  و گفت: همه نهادهای مسئول در این حوزه تمهیدات لازم جهت برگزاری باشکوه این مراسم معنوی را اندیشیده اند.

حری اظهار کرد: در حوزه سایبری نیز چون خوزستان یک استان صنعتی محسوب می شود و بخش عمده ای از زیرساخت ها سایبری است مصونیت در این حوزه نیز باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به اینکه سرعت تغییرات و نوآوری ها در عصر اطلاعات بسیار بالاست همواره باید آماده و به روز باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان خوزستان با تاکید براینکه در زمینه ترویج و فرهنگ سازی مفاهیم نیاز به کارهای زیادی احساس می شود ادامه داد: متاسفانه عمده جامعه ما با مفاهیم پدافند غیرعامل آشنایی ندارند و باید در این حوزه تلاش کرد.

حری افزود: کتابخانه تخصصی پدافندغیرعامل در دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی شده و استانداری خوزستان آمادگی لازم برای راه اندازی مرکز مطالعات پدافند غیر عامل را در شهرستان دزفول دارد. دانشگاه علوم پزشکی یا دانشگاه جندی شاپور می توانند در این خصوص پیش قدم شوند.

وی مصون سازی را رکن اصلی پدافند غیرعامل دانست و گفت: باید با کمک و حمایت همه مسئولان در این حوزه فعالیت کرد ضمن اینکه مجموعه رابطان و دبیران پدافند غیر عامل در خوزستان تشکیل شده و تلاش می شود چنین مجموعه ای در دیگر شهرهای استان راه اندازی کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های شهرستان دزفول اشاره کرد و افزود: دزفول بهترین مظهر و نماد پدافند غیرعامل است و در طراحی شهر دزفول از گذشته های دور عوامل دفاعی رعایت شده که نمونه آن وجود زیر زمین های امن در عمق زمین یا همان شوادانهای  دزفول است.

وی این زیر زمین های عمیق را نمادی از پدافند غیرعامل دانست و گفت:  شوادان ها نقش مهمی در حفاظت جان مردم در دوران دفاع مقدس و در برابر حملات موشکی رژیم بعث داشت.

حری همچنین بازسازی در دوره دفاع مقدس و همزمان با آن و اسکان مردم در مواقع خطر در روستاهای اطراف و در کنار اقوام با کمک دولت در آن دوره را از نمونه های بارز دیگر پدافند غیرعامل در دزفول خواند

همایش پدافند غیرعامل در دزفول در دو بخش آموزشی سایبری و زیستی و با حضور اساتید مطرحی از دانشگاه امام حسین ع ادامه یافت و با تقدیر از فرمانداران شهرستان های دزفول و اندیمشک به کار خود پایان داد.

منبع: تابناک
برچسب ها: پدافند غیر عامل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار