رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم از راه اندازی رشته‌های ورزشی جدید برای معلولان قمی در بخش قهرمانی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹ 24 October 2016
به گزارش تابناک قم، محمد پیروزمنش اظهار داشت: با وجود اینکه رشته‌های ورزشی زیادی برای معلولان قمی فعال است اما قم در حوزه ورزش قهرمانی معلولان، بیشتری موفقیت خود را در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، شنا و دو و میدانی دارد.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد ۲ رشته جدید در زمره رشته‌های ورزشی معلولان قرار گیرد و بر این اساس بدمینتون معلولان و پارا تکواندو رشته‌هایی هستند که کار خود را در قم آغاز کرده‌اند.

رئیس هیئت ورزش‌های معلولان استان قم گفت: در پارا تکواندو یکی از مربیان ما که در تیم ملی نیز عضویت دارد مسئولیت تشکیل تیم پارا تکواندوی قم را بر عهده گرفت و در بدمینتون، هیأت ورزشی این رشته با مشارکت هیأت ورزش‌های معلولان، تیم خود را تشکیل داده است.

پیروزمنش بیان داشت: بودجه ورزش معلولان در قم به طور معمول از خیران و منابع غیر دولتی تأمین می‌شود البته مسئولان استان و اداره کل ورزش و جوانان نیز لطف قابل توجهی به ورزش معلولان دارند با این حال، فعال کردن چند رشته مختلف در قالب یک هیأت ورزش کار آسانی نیست و مشکلات و هزینه‌های خاص خود را دارد.

وی عنوان کرد: درخواست ما از خیران این است که فعالیت در ورزش را نیز، کار خیر بدانند زیرا توسعه ورزش به ویژه برای قشر معلول سرزندگی و نشاط این قشر را به دنبال دارد و مصداق شاد کردن دل مومنان است.

رئیس هیئت ورزش‌های معلولان استان قم با اشاره به موفقیت‌های ورزش معلولان قم در بخش قهرمانی تصریح کرد: ورزش معلولان قم در پارالمپیک ریو ۲ نماینده در رشته‌های بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته داشت به طوری که محمد محمدنژاد از قم برای تیم ملی بسکتبال با ویلچر به میدان رفت و حسین گلستانی با تیم والیبال نشسته، مدال طلای پارالمپیک را به دست آورد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار