کد خبر: ۳۰۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 09 October 2016


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرز بر ضرورت رفع مشکلات کشاورزی این استان تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات احیای واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال در استان البرز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عبادالله کامکار ظهر امروز در نشست ستاد رفع موانع تولید اظهار داشت: استان البرز با داشتن ظرفیت‌های بسیار زیاد در حوزه صنعت، کشوری و تولید می‌تواند به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور محسوب شود.

وی افزود: با توجه و اهتمام ویژه به این صنایع می‌توانیم پیشرفت خوبی را در مسیر حوزه اقتصادی داشته باشیم.

معاون استاندار البرز با اشاره به نام‌گذاری امسال با نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تأکید کرد: در این راستا باید از تمام توان و ظرفیت‌های استان استفاده کرد و به سمت توسعه اقتصادی پیش برویم.

کامکار در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان البرز با داشتن شهرک‌های صنعتی می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های مهم توسعه اقتصادی محسوب شود، افزود: توجه به رفع مشکلات این واحدها و سوق دادن آنها به سمت تولیدات بیشتر می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.

وی در ادامه با اشاره به ستاد رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: این ستاد با هدف رفع مشکلات صنایع و شناسایی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال در استان البرز تشکیل شده است.

به گفته معاون استاندار البرز این ستاد تاکنون واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه‌فعال و غیرفعال را شناسایی کرده است.

کامکار اعلام کرد: بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید می‌تواند علاوه بر توسعه اقتصادی در اشتغال‌زایی نیز تأثیرات بسیار زیادی را داشته باشد.

وی تأکید کرد: در استان البرز 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حمایت و اهتمام به این واحدها می‌تواند مسیر توسعه اقتصادی را در استان فراهم کند.

معاون اقتصادی استاندار البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در این استان گفت: با توجه به آب و هوای این استان،‌ صنعت کشاورزی نیز در البرز با رونق همراه است.

کامکار یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی را کمبود آب کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه بروز برخی از مشکلات در صنعت کشاورزی سبب شده است که برخی از کشاورزان درصدد تغییر کاربری برآیند.

به گفته وی صنعت کشاورزی در این استان می‌تواند در توسعه اشتغال و دستیابی به اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار باشد.

معاون استاندار البرز افزود: هم‌اکنون بررسی 164 طرح کشاورزی و صنعتی در البرز در دستور کار است.

به گفته کامکار از مجموع این طرح‌ها 111 طرح صنعتی و 53 طرح کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار