معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: 43 هزار و 181 کارت مبادلات مرزنشینی تاکنون در استان صادر شده است.
کد خبر: ۳۰۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 08 October 2016
مهدی ماهگلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، اظهارکرد: ثبت‌نام کارت مبادلات مرزنشینی از ابتدای مهرماه به مدت سه ماه در استان آغاز شده که متقاضیان می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان برای دریافت این کارت‌ها اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان صدور کارت باید با مراجعه به فرمانداری و بخشداری گواهی احراز محل سکونت دریافت کرده و همراه این گواهی و سایر مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه به دفاتر پیشخوان برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه کارت مبادلات مرزی برای مزرنشینان در چهار شهرستان نهبندان، درمیان، زیرکوه و سربیشه صادر می‌شود، تصریح کرد: طبق آمار سال 90 از سوی دفتر آمار استانداری 51 هزار و 547 خانوار استان مشمول این طرح بوده که تاکنون 47 هزار و 204 خانوار ثبت نام کرده و از این تعداد 43 هزار و 181 کارت صادر شده است.

ماهگلی یادآور شد: سهمیه ارزی هر مرزنشین استان در سال جاری ۱۳۰ دلار مشخص‌شده که این سهمیه شامل سهمیه عادی و مناطق محروم می‌شود.

وی ادامه‌داد: از طریق این کارت‌ها مرزنشینان مجاز به ورود 41 قلم کالا هستند که مواد غذایی 70 درصد و سایر اقلام 25 درصد مشمول معافیت ورودی کالا می‌شوند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه این کالاها از اقلام مورد نیاز خانوارهای مرزی است، گفت: این اقلام در صورت نیاز فقط در استان قابل فروش بوده و در صورت خروج از استان باید به میزان معافیت وردوی کالا این رقم به حساب خزانه تعاونی‌ها واریز شود.

ماهگلی بیان کرد: با فعال‌سازی کارت‌های مرزنشینان در تعاونی نسبت به عضویت آنان در شرکت اقدام کرده و از محل سهمیه تخصیصی اقدام به صادرات و واردات کالا می‌کنند.

ماهگلی اظهارکرد: همچنین مرزنشنیان ساکن در شعاع 20 تا 25 کیلومتری مرزها نیز از سهمیه ارزی عواید حاصل از فروش سوخت نیز بهرهمند می‌شوند.

وی تصریح کرد: در قالب این امر 1500 لیتر به هر خانوار تعلق می‌گیرد که از تعاونی و اتحادیه مرزنشینان اقدام به فروش این سهمیه کرده و عواید حاصل از آن به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار