کد خبر: ۳۰۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 05 October 2016


رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: دامپزشکان حماسه آفرینان اقتصاد ملی و بهداشت همگانی برای حفظ سلامت عمومی جامعه هستند.

دکتر حمید کهرام روز چهارشنبه همزمان با روز دامپزشکی در پیامی، فرا رسیدن روز ملی دامپزشکی را به جامعه دامپزشکی به ویژه دامپزشکان متعهد موسسه رازی تبریک گفت و افزود: نامگذاری 14 مهرماه در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز ملی دامپزشکی، فرصتی برای پاسداشت خدمات ارزنده و جایگاه بی بدیل دامپزشکان در حوزه های بهداشت همگانی و اقتصاد کشور است.

وی اظهار داشت: دامپزشکانی که در بخش ها و موقعیت های مختلف، هر یک وظیفه خطیر حفظ سلامت عمومی دامپزشکی و حفظ زنجیره غذایی سالم برای مردم کشور را به عهده دارند.

وی گفت: در این میان موسسه رازی به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقات دامپزشکی ایران با بالاترین تراکم دامپزشکان متخصص، از مراکز حساس و حیاتی کشور در حفظ و تامین سلامت زنجیره غذایی است.

کهرام ادامه داد: دامپزشکان این مرکز در کنار پزشکان و متخصصان موسسه رازی با انجام تحقیقات گسترده منجر به تولید واکسن های دام و طیور مورد نیاز کشور، از ارکان اصلی و کلیدی این موسسه حیاتی به شمار می روند.

وی افزود: تلاش پیوسته دامپزشکان در موسسه رازی برای انجام تحقیقات جدید با هدف ارتقای کیفی واکسن های تولیدی و حفظ سلامت دام و در نتیجه تضمین فرآورده های دامی به روشنی مشهود است؛ در این مورد می توان شناسایی سویه جدید بیماری مهلک تب برفکی- در سال گذشته- به فاصله ای بسیار کوتاه پس از شیوع بیماری را نمونه آورد که مانع تحمیل خسارات بیشتر به دامدار، سلامت جامعه و اقتصاد کشور شد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بیان داشت: امروز اگر کشورمان خودکفا در تولید بسیاری از واکسن های مورد نیاز دامی است، مرهون زحمات شبانه روزی، صداقت عمل و تلاش بی وقفه نسل های گذشته و انگیزه و پشتکار دامپزشکانی است که اینک در سنگر دامپزشکی به ویژه در موسسه رازی، در دو حوزه مهم و استراتژیک اقتصاد ملی و بهداشت همگانی حماسه می آفرینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار