زیربنای توسعه شهروندی، فعالیت سازمان های مردم نهاد و حمایت از این تشکل های غیردولتی و غیرسیاسی است. چاره ای جز تقویت فعالیت سمن ها برای بهبود رفتارهای شهروندی و توسعه فرهنگی و اجتماعی در کلانشهرها نداریم و سازمان های دولتی چون سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری حامیان سمن ها می باشند
کد خبر: ۳۰۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 02 October 2016
به گزارش تابناک خوزستان،  مراسم چهارمین سالگرد تاسیس موسسه رفتگران طبیعت استان خوزستان با حضور آقای کاظم نجاریون بنیانگذار رفتگران طبیعت ایران در سالن آمفی تئاتر اداره حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

  صادق دشت بزرگی مدیر عامل این موسسه در مورد چگونگی تاسیس، اهداف، نحوه عضوگیری و اطلاع رسانی برنامه ها و همچنین در خصوص عملکرد و برنامه های اجرا شده موسسه از ابتدای فعالیت تاکنون توضیحاتی ارائه داد.

سپس کاظم نجاریون در خصوص ایده شکل گیری گروه رفتگران طبیعت ایرن و مراحل شکوفایی و گسترش آن در کشور و دشواری های این مسیر سخنانی ایراد نمود.

وی در سخنان خود بر ضرورت آگاه سازی شهروندان در زمینه رفتارهای شهروندی تاکید نمود.
پس از سخنرانی نجاریون تصاویری از برنامه های اجرا شده و کلیپی با موضوع فعالیت گروه برای حضار پخش گردید.

برنامه با سخنرانی  مهدی مکارمی مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در خصوص نقش سازمان های مردم نهاد و اهمیت آن ها در پیشبرد اهداف و فرهنگ سازی های متنوع با موضوع فعالیت، چگونگی همکاری با سازمان های مردم نهاد و وظایف اداره های دولتی در برقراری ارتباط اصولی و حمایت از این سمن ها ادامه یافت.

مکارمی در ادامه گفت: زیربنای توسعه شهروندی، فعالیت سازمان های مردم نهاد و حمایت از این تشکل های غیردولتی و غیرسیاسی است.

وی اظهار داشت: چاره ای جز تقویت فعالیت سمن ها برای بهبود رفتارهای شهروندی و توسعه فرهنگی و اجتماعی در کلانشهرها نداریم و سازمان های مردم نهاد باید قدر فعالیت های خود را بدانند.

در این مراسم، سامان کرد عضو خردسال موسسه هم متن کوتاهی را در خصوص فرهنگ زیست محیطی برای حضار قرائت نمود.

در بخش پایانی مراسم، همسر آقای نجاریون بنیانگذار رفتگران طبیعت ایران که اصالتا آلمانی است، با اشاره به تجربه سال ها زندگی در این کشور در بخشی از سخنان خود به مقایسه مدیریت محیط زیست در ایران و آلمان پرداخته و از حجم بالای کیسه های پلاستیکی در ایران ابراز تاسف و شگفتی کرد.

با این وجود وی ابراز امیدواری کرد: وضعیت محیط زیست شهری در ایران روز به روز بهبود پیدا کند همچنانکه آلمان نیز این مراحل را طی کرده است.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر به آقای کاظم نجاریون موسس رفتگران طبیعت ایران و آقای مهدی مکارمی به عنوان مدیر حامی محیط زیست توسط خانم پروش پرویزی رئیس هیئت مدیره و آقای رضا عارف زاده مدیر روابط عمومی موسسه رفتگران طبیعت خوزستان به پایان رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار