رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به رتبه نخست این استان در تولیدات کشاورزی گفت: سالانه 6 میلیون تن پسماند کشاورزی در استان تولید می شود.
کد خبر: ۲۹۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 08 September 2016
 کیخسرو چنگلوایی شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان خوزستان در سالن جلسات استانداری، اظهار کرد: با توجه به اینکه خوزستان قطب کشاورزی کشور است، حجم زیادی از پسماند در آن تولید می شود که شامل بقایای باگاس، سرشاخه نیشکر، فضولات دامی و کاه و کلش مزارع است.
وی با اشاره به زیان های متعدد به کشاورزی به دلیل هجوم آفات و بیماری ها افزود: سعی شده روش های بیولوژیکی، زراعی و به نژادی جایگزین مواد شیمیایی شود اما در حال حاضر کم خطرترین روش استفاده از علف کش هاست و قاعدتا استفاده از سموم پسماندهای آلوده نیز خواهد داشت.
به گفته وی، اگر چه حجم پسماندهای کشاورزی بیش از سایر انواع پسماند است اما با هزینه بسیار کمتر می توان از آنها استفاده مجدد کرد.
چنگلوایی با اشاره به تحقیقات و پژوهش هایی که در زمینه مدیریت پسماندهای کشاورزی انجام شده افزود: بر اساس قانون مدیریت پسماند، به جز پسماندهای ویژه در بخش کشاورزی، جمع آوری و دفع سایر پسماندهای این بخش بر عهده دهیاری ها و بخشداری هاست.
منبع: ايرنا
برچسب ها: پسماند ، خوزستان ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار