مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام درکمیته بررسی طرح های جهاد کشاورزی گفت:در این کمیته طرح های ثبت نام شده در سامانه بهین یاب در حوزه کشاورزی بررسی می شود و تنها پروژه هایی که قابلیت احیا و خلق ثروت دارند، مورد حمایت قرار می گیرند.
کد خبر: ۲۹۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 07 September 2016
به گزارش تابناک ایلام،حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست کمیته بررسی طرح های جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این کمیته طرح های ثبت نام شده در سامانه بهین یاب در حوزه کشاورزی بررسی می شود و تنها پروژه هایی که قابلیت احیا و خلق ثروت دارند، مورد حمایت قرار می گیرند.
 
وی افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی، نسخه ای ویژه و اقتصادی برای طرح های مشکل دار و بدهکار به سیستم بانکی است و نمی توان از این ظرفیت برای طرح هایی که هیچ قابلیت و توانانی برای بازگشت به چرخه تولید ندارد، استفاده کرد.

وی در خصوص طرح های معرفی شده بخش کشاورزی در کمیته بررسی نیز گفت: تاکنون 311 واحد تولیدی در بخش کشاورزی که قبلا در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و در کمیته کارشناسی تائید شده اند به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده اند.

نعمتی اظهار کرد: بانک های عامل ضمن تسریع در بررسی وضعیت طرح ها و روند تشکیل پرونده طرح ها باید به واحدهایی که مشکل بازار فروش نداشته و طرح آن ها دارای توجیه فنی و اقتصادی است باید همکاری لازم به عمل آورند.

وی همچنین از بانک های عامل استان خواست که نتیجه اقدامات و آخرین وضعیت افراد معرفی شده را هر هفته به استانداری اعلام نمایند تا در راستای تسریع در روند حمایت از طرح ها با کمک دستگاه های تخصصی و فعال شدن واحدها به موقع و در کوتاهترین زمان ممکن اقدام شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعداد 106 طرح کشاورزی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند که اکثر این طرح ها پس از تائید برای تشکیل پرونده به بانک معرفی شدند.

این طرح ها در حوزه گاو شیری، مرغداری، مکانیزاسیون کشاورزی بودند.

تاکنون بیش از یک هزار طرح در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که بیش از دو سوم آنها در حوزه کشاورزی هستند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار