وزیر جهاد کشاورزی گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان شیر و محصولات لبنی، امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید شیر تولیدی کشاورزان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۲۷۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، محمود حجتی روز سه‌شنبه در سفر به قزوین از مزرعه نمونه بهرامی در روستای جعفرآباد تاکستان بازدید کرد. در این مزرعه نمونه با استفاده از انواع بذر هیبریدی و استفاده از آبیاری PRD، زمینه کاهش مصرف آب تا میزان یک دهم فراهم شده است.

وزیر جهاد کشاورزی هنگام بازدید از این مزرعه در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای طرح جامع شیر که در دولت تصویب شده است و با ایجاد صندوق ملی شیر، زمینه حمایت از تولیدکنندگان محصولات لبنی را فراهم کرده است.

واردات میوه نداریم

حجتی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در خصوص واردات میوه نیز تصریح کرد: به جز دو محصول انبه و موز، واردات میوه در کشور نداریم و خوشبختانه با همت کشاورزان، زمینه توسعه صادرات میوه نیز در کشور فراهم شده و برای نمونه سالانه ۵۰۰ هزار تن سیب به خارج از کشور صادر می‌شود که قادر هستیم این میزان را تا یک میلیون تن در سال افزایش دهیم.

وی در خصوص توسعه آبیاری‌های مدرن و داربستی کردن باغات انگور نیز یادآور شد: استان قزوین به ویژه شهر تاکستان، قطب تولید انگور و کشمش کشور است که امسال تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبارات لازم، سطح بیشتری از مزارع و باغات انگور این منطقه تحت پوشش طرح داربستی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار