کد خبر: ۲۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴ 24 April 2015
إذ جاؤُكُم مِن فَوقِكُم وَ مِن أسْفَلَ مِنكُم و إذ زاغَتِ الأبصارُ و بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ و تَظُنُّونَ بِاللّهِ الظُّنُونا هُنالِكَ ابْتُلِيَ المُؤمِنونَ

سوره احزاب/11-10

آنگاه كه دشمنان از بالا وپايين(شهر) برشما وارد شدند وچشمها از شدّت وحشت خيره شده و جانها به لب رسيده بود و گمان هاى بد گوناگونی به خدا میبرديد.آنجا بود كه مؤمنان آزمايش شدندو تكان سختى خوردند.

تفسيرهدايت: در جنگ احزاب و محاصره تمام عیار مدینه، کار چنان سخت شد که آیه میفرماید قلبها چنان میزد كه مى‏ پنداشتی اكنون از دهانشان بيرون میزند. وقتی حوادث نزديك می شود و پيروزى به تأخير مى ‏افتد و جامعه درمعرض انواع بلاها قرارمی گيرد، امتحانی بزرگ براى تشخیص روحيه سلحشوری جامعه است و در نتیجه مؤمنان و منافقان از هم جدا میشوند.

اين دومين مقاله اى است که در خصوص بازگشت افتخار آميز دكتر رضايي به ارزنده ترين ارگان انقلابي كشور يعنى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به رشته ی تحرير در مى آورم و دليل آن هم بر اهل خرد مبرهن و پر واضح است زيرا امروز سرداران ارتش ديپلماسى ايران وقتي سر ميز مذاكره مي نشينند مطمئن شوند كه براساس پشت گرمى و اتکای منتفى سازی برداشتن گزينه ی نظامى سر ميز طرف هاي مقابل به چانه زنی ديپلماتيك خود همت گمارند.

اين مقاله از اين حيٽ توجيه انتشار مى يابد كه مخاطبان به خوبى تاٽير اقتدار نظامى را در کارکرد ميزهاى مذاکره ديپلماتيك با تمام وجود حس كنند و نسبت به اقدام خردمندانه اى که جناب دکتر رضايي فارغ از جنبه هاى سلحشورى انجام داده است توجه نمايند و قوت قلبى كه اين حركت در جبهه ی خود ی به وجود آورده است را بخوبى احساس نمايند.

می توان گفت حكايت امروز ما مانند زمان جنگ احزاب است که مسلمين در مدينة النبى در بدترين شرايط و موقعيت قرار داشتند و بزرگمردى چون سلمان فارسی با ابتکار خندق موجب قوت قلب مسلمانان در مصاف با لشکر دشمن که به شکل ائتلافی از يهود و مشركين و كافران گرد هم جمع شدند بر ترس خود غلبه کردند و نيز ضربت اسدالله الغالب يعسوب الدين على ابن ابيطالب بر فرق عمر بن عبدود در دل خندق كه از عبادت انس و جان افضل تر بود و هست. همه ی اين دلايل تاريخى گواهی می دهند که دو عامل اساسي يعنى تدبير و روحيه ي سلحشورى، کارساز واقع می شود و جا دارد در همين نگارش از مقام معظم رهبری و رياست جمهوري محبوب آقاى حسن روحانی به خاطر حسن تدبيرشان و نيز دكتر محسن رضايي به خاطر وجود رشادت و روحيه سلحشورى اش که به موقع وارد عمل شدند - و فتح البابى خواهد شد که تمام نيروهاى متخصص و رزمنده اعم از پاسدار و بسيجى و ارتشى دوباره اعلام آمادگى نمايند و به عنوان بازوى قدرتمند فرماندهی کل قوا عمل نمايند- قدر دانى و تشکر نماييم.

و چه پسنديده خواهد بود اگر همه ما در هنگامی که اسلام و کشور به وجود ما ن نيازمند است مخلصانه خود را عرضه نماييم.

به هر حال دكتر رضايي به عنوان يك رجال مومن در اٽبات اين معنا در تمام عرصه ها به عنوان يك چهره ماندگار در قامت و قواره ی سلحشورى نامش جاويدان خواهد شد و اینک دوباره به میدان امده تا تجربیات ارزنده خود در دوران دفاع مقدس و فرماندهی کل سپاه را در اختیار نسل های امروزین قرار دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غضنفر علیجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
عالیه،دکتر چون خود را فرزند انقلاب میداند برایش عقب نشینی بی معنیست،بیشتر از گذشته حمایتش میکنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار