تقدیم 5 شهید در یک هفته؛
پس از بازگشت شهدای مدافع حرم برای تشییع پیکر مطهر آنها برنامه ریزی صورت خواهد گرفت و این شهدا در خوزستان تشییع خواهند شد. در این هفته برخی مدافعان حرم و همچنین یادگاران جانباز دفاع مقدس به خیل یاران شهیدشان پیوستند
کد خبر: ۲۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 24 April 2015
این روزها، خوزستان رنگ و بویی حماسی به خود گرفته است و به استقبال شهدای دیگری از فرزندان برومند خویش می رود. استان خوزستان به گفته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در دوران هشت سال دفاع مقدس دین خود را به اسلام ادا کرد و این جمله سند افتخاری برای همه خوزستانی‌های ساکن در سراسر کشور و دنیا شد.

اما مردم صبور و شهیدپرور خوزستان پس از پایان جنگ تحمیلی نیز دست از انقلاب برنداشتند و در همه صحنه‌های دفاع از اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی و ولایت حضور داشتند و در راستای اهداف خود در دفاع مقدس گام برداشتند و شهدای زیادی را نیز تقدیم کردند که شهید سید مهدی موسوی، شهید منصور (ناصر) مسلمی سواری، سردار شهید جبار (فرید) دریساوی، شهید حسن حزباوی، سردار شهید سید حمید تقوی‌فر و شهید علی منیعات شهدای مدافع حرم از جمله آنها هستند.

شهادت حاج حبیب جنت‌مکان در عراق
اما در روزهای گذشته نیز چند تن از دلیرمردان و رزمندگان خوزستانی شربت شهادت نوشیدند و به رضوان الهی پرکشیدند که نخستین آنها شهید حاج حبیب جنت‌مکان که از رزمندگان اهوازی در دوران دفاع مقدس و یکی از هنرمندان خوزستانی نقش‌آفرین در چند مجموعه تلویزیونی است که در غروب روز 27 فروردین 94 در نزدیکی سامرا توسط گروه تکفیری داعش به شهادت رسید و به همرزمان شهیدش پیوست.

پيكر مطهر شهيد حبيب جنت‌مكان پس از اقامه نماز در حرم علمدار دشت كربلا و روضه خواني، براي انجام مراحل اعزام وي، تحويل كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا و سپس با استقبال مسئولان ایرانی و بدرقه مسئولان عراقی از مرز چزابه به خاک وطن بازگشت.

با حضور اقشار گوناگون مردم و مسئولان استانی و کشوری پیکر مطهر جانباز دفاع مقدس شهید جنت‌مکان از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز تشییع شد و آيت‌الله سید محمدعلی موسوي‌جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز بر پیکر شهید جنت‌مکان نماز اقامه کرد.

در این آئین که آيت الله سيد علي شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان و پدر شهيد سيد مرتضي شفيعي وسردار احمد خادم‌سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا و برادر شهید ابوالقاسم و سردار شهید محمود خادم‌سیدالشهدا حضور داشتند و پیکر شهید جنت‌مکان پس از تشییع در گلزار شهدای اهواز در کنار شهید مسعود شقایق، شهید اکبر آذری، شهید احمدرضا عطار، شهید هاشم دشتستانی و شهید عبدالرضا دهّانزاده آرام می‌گیرد.

جانباز مجید بندری‌دخت در ماهشهر میهمان شهیدان شد
دیگر دلیرمرد خوزستانی شهید مجید بندری‌دخت جانباز شیمیایی 70 درصد دوران دفاع مقدس است که در روز یکشنبه سی‌ام فروردین ماه سال جاری پس از تحمل سال‌ها درد و رنج مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست و در بهشت برین میهمان آنها شد.

شهید بندری‌دخت از جانبازان ماهشهری است که پس از حضور در عملیات والفجر 8 مورد حمله شیمیایی نیروهای بعثی قرار گرفت و مدال جانبازی به گردن آویخت.

پیکر مطهر شهید مجید بندری‌دخت روز دوشنبه سی و یکم فروردین ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت امام محمدباقر (ع) با حضور اقشار مختلف مردم بندرماهشهر، به ویژه خانواده شهیدان، ایثارگران و جانبازان ماهشهری از حسینه ثارالله این شهر تشییع و در کنار دیگر شهیدان این بندر در گلزار شهدا آرام گرفت.

جانباز شیمیایی خوزستانی به شهدا پیوست
همچنین جانباز شیمیایی 30 درصد دوران دفاع مقدس خوزستانی اهل شهرستان آغاجاری نیز روز سه شنبه یکم اردیبهشت ماه پس از 27 سال مجروحیت به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

این این جانباز سرافراز که شهید محمدرضا علیزاده نام دارد در تک دشمن بعثی به جزیره مجنون در چهارم تیرماه 67 مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و از آن زمان تا کنون با درد و رنج مجروحیت زندگی کرد ولی پیش از این دوری از یاران و همرزمان را تاب نیاورد و در بهشت میهمانشان شد.

پیکر جانباز شهید محمدرضا علیزاده با حضور پرشور مردم و مسئولان صبح روز چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه در شهر نفتخیز آغاجاری تشییع شد.

این مراسم با حضور جمعی از مسئولان شهرستان‌های آغاجاری و امیدیه و خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از مقابل مهدیه آغاجاری به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار شد و شهید علیزاده در کنار همرزمان و دوستانش آرام گرفت.

شهادت سردار کجباف به دست داعش
اما خوزستان 2 شهید مدافع حرم دیگر نیز تقدیم کرد که یکی از آنها شهید حاج هادی کجباف که شیرمرد خستگی ناپذیر جبهه مبارزه با تروریست های تکفیری داعش است که ظهر روز یکشنبه سی‌ام فروردین ماه در عملیاتی که در منطقه بصری الحریر استان درعا در سوریه به شهادت رسید.

شهید حاج هادی کجباف، فرمانده مستشار ایرانی که مسئولیت ساماندهی نیروهای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) در سوریه را بر عهده داشت.

شهید کجباف از نخستین نیروهای داوطلبی بود که پس از هجوم تکفیری ها به حریم اهل البیت(ع) در سوریه به میدان نبرد رفت و با تلاش وصف ناپذیرش ضربات سنگینی بر پیکر تروریست ها وارد کرد.

پیکر این شهید خوزستانی و از رزمندگان شهرستان شوشتر هنوز به وطن منتقل نشد.

شهید هلیسایی در سوریه به آسمان پرکشید
همچنین رزمنده پیشکسوت اهوازی و جانباز دوران هشت سال دفاع مقدس شهید روزبه هلیسایی در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به شهادت رسید.‌

این شهید همرزم شهید هادی کجباف بود که چندی قبل به عنوان یکی از نیروهای داوطلب مدافع حرم برای مقابله با تکفیری‌های تروریست به دمشق رفته بود که سرانجام پس از مجاهدت‌های فراوان روز یکشنبه سی ام فروردین ماه به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.

شهید رضا هلیساوی و شهید کوروش دیگر برادران شاین شهید مدافع حرم خوزستانی هستند که در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیدند و این شهید نیز یکی از چشمان خود را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرد.

پیکر این شهید اهوازی هم چون شهید کجباف هنوز به وطن بازنگشته و در سوریه است.حسن علی عیدی زاده، مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک خوزستان با تبریک تسلیت گفتن شهادت این دو خوزستانی در سوریه گفت: هنوز پیکر مطهر و پاک این شهدای عزیز به وطن بازنگشته است و همچنان در سوریه است.

مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان بیان کرد: پس از بازگشت شهدای مدافع حرم برای تشییع پیکر مطهر آنها برنامه ریزی صورت خواهد گرفت و این شهدا در خوزستان تشییع خواهند شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار