تشریح عملکرد شرکت شهرک های صنعتی خوزستان؛
سال 93، 48 واحد، سال گذشته 36 واحد و در 4 ماهه سال جاری 17 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردانده شدند، همچنین اکنون 57 شرکت و ناحیه صنعتی دارای برق و 49 شرکت و ناحیه صنعتی دارای آب هستند و در دو سال اخیر نیز 15 شهرک و ناحیه صنعتی مجهز به تلفن شدند
کد خبر: ۲۷۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 01 August 2016
 اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: به منظور بهره‌ گیری از ظرفیت بسیار خوب صادرات تولیدات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی، پیگیر تاسیس شرکت‌های مدیریت صادرات در شهرک‌های صنعتی هستیم و در این راستا تاکنون 2 شرکت به ثبت رسیده است.
 
وی همچنین اضافه کرد: تعداد 70 شرکت و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که به علت نداشتن مسجد یا نمازخانه ‌ای تصمیم به ساخت 2 مسجد در شهرک ‌صنعتی شماره 4 اهواز و شهرک صنعتی ایذه کردیم.
 
محمدیان در خصوص اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از سال 93 تاکنون بیان داشت:‌ ساخت مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز، ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی ایذه و شهرک صنعتی شماره 2 اهواز، آغاز به کار 3 تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی شماره یک اندیمشک و شماره 2 دزفول و شهرک صنعتی رامهرمز، خرید و استقرار 6 دستگاه خودرو آتش‌نشانی و جذب 11 مورد سرمایه‌گذار خارجی با سرمایه‌گذاری 582 میلیون دلار و اشتغالزایی برای 360 نفر در شهرک‌های صنعتی بخشی از اقدامات انجام شده هستند.
 
وی درخصوص منابع مالی انجام و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی درون شهرک‌ها عنوان کرد: منابع داخلی شرکت از محل واگذاری زمین و حق انتفاع و همچنین منابع عمرانی از بودجه شرکت شهرک به دست می‌آید که برای تکمیل و ساخت زیرساخت‌های عمرانی از این دو منبع مالی استفاده می‌کنیم. در سال‌های 93 و 94 رشد مطلوبی در زمینه جذب منابع داخلی خود داشتیم و در این مدت حدود 40 میلیارد تومان از منابع داخلی صرف تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شد.
 
مدیر عامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی خوزستان در خصوص سنوات قبل از سال 93 بیان داشت: میانگین قراردادهای منعقد شده در شهرک‌های صنعتی استان 80 فقره بوده که در دو سال اخیر با تکمیل به موقع زیرساخت‌‌های عمرانی میانگین قراردادها در هر سال به 150 فقره افزایش یافت، به طوری که در سال 93، 155 فقره قرارداد، در سال گذشته 154 فقره و در 4 ماهه سال جاری نیز 16 قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شد.
 
محمدیان مساحت زمین‌های واگذار شده در سال 93 را 153 هکتار و در سال گذشته 90 هکتار و در چهار ماهه سال جاری 11.6 هکتار زمین در شهرک‌های و نواحی صنعتی استان واگذار شده و همچنین در دو سال اخیر در زمینه به بهره‌برداری رساندن طرح‌های تولیدی با رشد قابل توجهی مواجه شدیم، به طوری که در سال 93، 83 طرح، در سال گذشته 90 طرح و در 4 ماهه سال جاری 8 طرح تولیدی به بهره‌برداری رسید.
 
بازگرداندن صنایع راکد به چرخه تولید  

وی بازگرداندن صنایع راکد به چرخه تولید را یکی از دستورکارهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان دانست و تصریح کرد: سال 93، 48 واحد، سال گذشته 36 واحد و در 4 ماهه سال جاری 17 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردانده شدند، همچنین اکنون 57 شرکت و ناحیه صنعتی دارای برق و 49 شرکت و ناحیه صنعتی دارای آب هستند و در دو سال اخیر نیز 15 شهرک و ناحیه صنعتی مجهز به تلفن شدند.
 
پیگیری استاندار خوزستان

محمدیان در خصوص بازدید استاندار خوزستان از شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: استاندار تکمیل امکانات شهرک صنعتی شماره 2 مسجدسلیمان را مورد پیگیری قرار دادند و در بازدید خود از شهرک‌های صنعتی شماره 3، 4 و 5 اهواز نیز از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک‌ها قرار گرفت.

 وی با بیان این‌که طبق قانون تکمیل شبکه‌های خدماتی و محورهای ارتباطی نظیر آب، برق،‌ گاز و تلفن تا درب شهرک‌های صنعتی جزو وظایف دستگاه‌های مربوطه است، عنوان کرد: ‌در این زمینه در برخی از شهرک‌های صنعتی مشکلات بسیاری داریم. برای مثال در شهرک‌ صنعتی شماره 5 اهواز عملا با چالش زیست محیطی مواجه هستیم. همچنین در این شهرک راه دسترسی مستقیمی برای استفاده از آزاد راه وجود ندارد. در هر صورت ما وظایف خود را در زمینه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی انجام می‌دهیم و استاندار قول داد که به صورت ویژه پیگیر مشکلات شهرک صنعتی شماره 5 باشد.

محمدیان خاطرنشان کرد: ‌برای نوسازی تجهیزات و خط تولید واحدهای صنعتی بزرگ اجرای قانون نوسازی صنایع بزرگ را پیگیری و همچنین در راستای نوسازی تجهیزات فرسوده و خط تولید صنایع کوچک تسهیلاتی از بودجه خود اعطا می‌کنیم. دستور تامین مالی واحدهای کوچک و متوسط تولیدی نیز قطعا به نوسازی تجهیزات فرسوده واحدهای تولیدی کمک خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار