رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران گفت: حجم بالایی از بازار را قاچاق میوه و واردات میوه‌های خارجی در برگرفته است.
کد خبر: ۲۶۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 24 July 2016
حسین مهاجرانی در مورد وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار داشت: با وجود بارش‌ها و سیلاب‌های گذشته در فصل بهار، خسارت آنچنانی به باغداران و کشاورزان تحمیل نشد.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران تصریح کرد: حوزه تولید میوه و تره‌بار در کشور مورد آسیب جدی از سوی حوادث غیرمترقبه قرار نگرفته و خسارات جزئی بوده است.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه نوسانی در بازار قیمت میوه و تره‌بار وجود ندارد، اضافه کرد: قیمت‌ها متعادل در بازار به مصرف‌کنندگان ارائه می‌شود و تیم‌های نظارتی برای کنترل بازار فعال هستند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با اشاره به پایگاه‌های تولید میوه و تره‌بار و تأمین‌کننده نیاز بازار در استان تهران، دماوند و فیروزکوه و شمیرانات و رودبار قصران را از محل‌های تأمین نیاز بازار میوه و تره‌بار برشمرد.

مهاجرانی تأکید کرد: سیب دماوند، سیب‌زمینی فیروزکوه و گیلاس و آلبالو و سایر محصولات کشاورزی از تولیدات شهرستان شمیرانات به شمار می‌رود که این محصولات از برندهای کشوری محسوب می‌شوند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران بیان کرد: برداشت 300 تن سیب از دماوند در یک سال و صدها تن گیلاس و آلبالو از شمیرانات، این مناطق را به پایگاه‌های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان‌ها تبدیل کرده است.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه شهریار و اسلام‌شهر هم از تأمین‌کننده‌های چند ماه نیاز آینده بازار میوه و تره‌بار هستند، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر تنها جریانی که به بازار ضربه وارد کرده، ورود غیرمجاز میوه است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران خاطرنشان کرد: حجم بالایی از بازار را قاچاق میوه و واردات میوه‌های خارجی در برگرفته است و دولت باید برای جلوگیری از ضربه خوردن تولید ملی جلوی این نوع واردات را بگیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار