استاد تمام ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز از موافقت شورای شهر با تأسیس خانه ریاضی در پارک شهروند خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 20 July 2016
پروفسور امیدعلی شهنی کرم زاده در خصوص فعالیت خانه‌های ریاضی در استان اظهار کرد: تاکنون در تمام استان تنها یک خانه ریاضی در دزفول وجود داشت؛ خوزستان تنها استانی است که از نظر تعداد و عملکرد خانه‌های ریاضی نسبت به بقیه استان‌ها عقب است.

وی ادامه داد: در اصفهان یک خانه ریاضی بسیار پیشرفته با بودجه بالا وجود دارد؛ در تهران نیز 2 خانه ریاضی فعال است که یکی متعلق به آموزش‌وپرورش و دیگری نیز متعلق به شهرداری است.

این چهره ماندگار ریاضی کشور با بیان این‌که میزان مطالب درسی ریاضی که در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود کافی نیست و در خانه‌های ریاضی مسائلی فراتر از کتب درسی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر موجب می‌شود که دانش‌آموزان فقط به درس و مشق ریاضی وابسته نباشند و در سنین جوانی با نحوه فعالیت‌های ملی و جهانی آشنا شوند و بیاموزند که چه‌طور می‌توانند باعث پیشرفت کشور و جامعه خود شوند.

شهنی‌کرم‌زاده تصریح کرد: برگزاری سمینارهای مختلف با مشارکت استادان دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز IT و کامپیوتری، برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات ریاضی استانی و کشوری و ... از جمله فعالیت‌هایی است که در خانه‌های ریاضی انجام می‌شود.

وی گفت: اخیراً شهرداری در این خصوص قول همکاری داده و شورای شهر نیز با ایده ایجاد یک خانه ریاضی در پارک شهروند موافقت کرده و طرح ساختمان آن نیز تأیید شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار