مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: شاخص های توسعه و دولت الکترونیک با راه اندازی اینترنت پرسرعت در 302 روستای استان فراهم می شود.
کد خبر: ۲۵۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 13 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین؛ یوسف رضائی نیک روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تشریح پیگیری های انجام شده در سطح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه دسترسی های مردم به امکانات ارتباطی از جمله تلفن ثابت، همراه و اینترنت، افزود: اتصال 302 روستای یاد شده به اینترنت پرسرعت با پهنای باند حداقل 512 کیلو بیت برثانیه اجرایی شده تا زمینه برای بهره مندی بیشتر مردم، توسعه دسترسی به دولت الکترونیک و رشد شاخص های توسعه در استان فراهم شود.
وی ادامه داد: این روستاها در قالب فاز نخست طرح قرار داشته و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت های وب که در مناقصه سال گذشته برای اینترنت پرسرعت 25 هزار روستای کشور انجام شد، با فناوری LTE (فناوری نسل 4 موبایل) به شبکه جهانی اینترنت متصل می شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه اتصال 73 روستای دیگر استان به اینترنت در فاز بعدی و براساس برنامه زمان بندی تا پایان شهریور ماه اجرایی می شود، یادآور شد: با اتصال این تعداد روستا به اینترنت، 88 درصد روستاهای بالای 30 خانوار استان به خدمات اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.
رضایی نیک، توسعه خدمات دولت الکترونیک، پزشکی از راه دور و خدمات سلامت الکترونیک، تسریع در دسترسی به خدمات عمومی، امکان خرید و فروش های الکترونیکی، دسترسی به اطلاعات علمی برای دانشجویان، استفاده از امکانات آموزش مجازی در بخش های مختلف کشاورزی، دسترسی مستقیم به بانکداری الکترونیک، مشارکت در کسب و کارهای نو، دسترسی سریع به اخبار و اطلاعات و نداشتن نیاز به ترددهای متعدد به شهرها را از جمله مزایای دسترسی روستائیان به شبکه جهانی اینترنت عنوان کرد.
وی ادامه داد: هموطنان ساکن در روستاهای استان می توانند از طریق باجه های خدمات شرکت پست، دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی و یا سایت اینترنتی شرکت های وب به نشانی hiweb.ir نسبت به ثبت نام و خرید سیم کارت با قابلیت ارائه این سرویس، اقدام کنند.
وی در پایان اضافه کرد: شرکت ارائه دهنده این خدمت مودم های مناسب برای این کار را هم در سه نوع مختلف به صورت نقد و اقساط برای کاربران تدارک دیده و کاربران در صورت داشتن گوشی های تلفن همراه مجهز به امکانات نسل 4 می توانند به جای مودم از گوشی های خود برای این کار استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار