وداع خوزستانی‌ها با شهید مدافع حرم؛
خوشحالم که همسرم به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به شهادت رسید. اینها بدانند ما راه شهدای مدافع حرم را ادامه می‌دهیم و اگر هیچ کاری از دست من برای مقابله با آنها بر نیاید جسم خودم را سنگر قرار می‌دهم تا ذره‌ای به نابودی آنها کمک کنم، خودم و فرزندانم راه شهید را ادامه می‌دهیم
کد خبر: ۲۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 20 April 2015
بدرقه باشکوه مسافر جنت مکاندوباره شهر اهواز به بوی عطر سیب و یاس معطر می‌شود و شهدای گلگون کفن برای استقبال از همرزم دیروز خود امروز به شهر ما می‌آیند تا همگام با ملائک یار دیرین خود را تا بهشت ببرند.
 
بار ديگر عطر و بوي شهید و شهادت در شهر اهواز مي پيچد و آلاله اي ديگر از بوستان ايثار و شهادت عندربهم يرزقون مي شود و به ياران و همرزمان شهيد مي پيوندد
 
به گزارش تابناک خوزستان، اين بار سردار دلير سپاه اسلام شهيد حاج حبیب جنت‌مکان كه در دوران دفاع مقدس از قافله شهدا عقب مانده در مقابله با تروريست‌هاي داعش و در سامرا به شهادت مي‌رسد.
 
حاج حبیبی که آرزوی شهادت داشت حالا به آرزویش رسیده و تا دقایقی نه چندان دور بر دستان همشهریانش تشییع می‌شود تا در کنار دیگر شهدای مدافع حرم یعنی شهید سید مهدی موسوی و شهید حسن حزباوی آرام بگیرد.
 
شهید جنت‌مکان در غروب روز 27 فروردین 94 در نزدیکی سامرا توسط گروه تکفیری داعش به شهادت می‌رسد و به همرزمان شهیدش می‌پیوند.
 
ورود به پیکر شهید از مرز چزابه
پیکر این شهید با حضور اقشار مختلف مردم و زائران ایرانی در کربلای معلی تشییع می‌شود و سپس با استقبال مسئولان ایرانی و بدرقه مسئولان عراقی از مرز چزابه به خاک وطن بازمی‌گردد. 
 
امروز اما اهواز حال و هوای دیگری دارد و گویی ملائک به زمین آمده‌اند تا شهید حبیب جنت‌مکان را به ماوای اصلی‌اش یعنی جنت الهی ببرند و در کنار شهید سید مهدی موسوی، شهید منصور (ناصر) مسلمی سواری، سردار شهید جبار (فرید) دریساوی، شهید حسن حزباوی، سردار شهید سید حمید تقوی‌فر و شهید علی منیعات آرام بگیرد. 
 
با استقبال اقشار گوناگون مردم پیکر مطهر شهید جنت‌مکان به حسینیه عاشقان ثارالله منتقل و با نوای ملکوتی قرآن کریم مراسم تشییع به صورت رسمی آغاز می‌شود.
 
زیارت عاشورا با نوای ملکوتی مداحان قرائت می‌شود و آيت‌الله موسوي‌جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان بر پیکر شهید جنت‌مکان نماز می‌گذارد.
 
خیابان‌های منتهی به حسینیه عاشقان ثارالله از جمله خیابان آیت‌الله طالقانی و خیابان شریعتی مملو از جمعیتی است که برای بدرقه فرزند دلیر خوزستان آمده‌اند.
 
پاسخ دندان شکن مردم سوریه و عراق به داعش
پس از اقامه نماز پيكر شهيد فدايي امام هادي(ع) و امام حسن عسكري(ع) بر دستان مهربان خوزستاني‌هاي شهيدپرور به ویژه مردم قدرشناس اهواز قرار مي گيرد تا تشييع شود.
 
شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر داعش از جمله شعارهایی است که از سوی تشییع کنندگان شهید مدافع حرم بارها تکرار می‌شود.
 
سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا در جمع خبرنگاران می‌گوید: حبیب یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در شرایطی که گروههای تکفیری بر علیه اسلام و دین جنگی را به پا کرده و در منطقه عراق در مقابل اسلام ایستاده‌اند ایشان تکلیف خود ‎دانست که به این کشور برود و با نیروهای داعش بجنگد.
 
وی اضافه می‌کند: امیدوارم همه ما چون شهید جنت‌مکان بتوانیم به وظیفه خود عمل و از دین اسلام حمایت کنیم، پیام ملت ایران به نیروهای تکفیری این است که تا آخرین قطرات خونشان از اسلام و مسلمین دفاع خواهند کرد.
 
فرمانده قرارگاه کربلا بیان می‌کند: آمریکایی‌ها و یهودی‌ها دنبال اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هستند، نیروهای داعشی باید بدانند که کار آنها به نفع اسلام نیست و این کشتاری که انجام می‌دهند کار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
 
خادم سیدالشهدا تاکید می‌کند: مردم سوریه و عراق نسبت به حرکتی که داعش آغاز کرده کاملا آگاه شده‌اند و در آینده‌ای نزدیک پاسخ دندان شکنی به آنها خواهند داد.
 
خون شهدا دامن داعش را می‌گیرد
آیین معنوی با کندی در حال انجام است و حاج رضا نبوی به نوحه خوانی می‌پردازد، تعداد زیادی از مردم که در خیابان‌های اطراف مراسم حضور داشته‌اند کارهای روزمره خود را رها می‌کنند و به جمع مشایعت کنندگان می‌پیوندند.
 
به سراغ یکی از افراد حاضر در مراسم می‌روم که خود را مسعود احمدی از جوانان اهوازی معرفی می‌کند و می‌گوید: حضور در برنامه‌های این چنین و تشییع شهدا یاد آنها را زنده می‌کند و برای خود ما نیز مفید است که در راه شهدا قدم برداریم، خون شهدا دامن گیر است امیدواریم که دامن داعش، آل‌سعود و رژیم صهیونیستی را بگیرد و هر چه زودتر سرنگون شوند.
 
بدرقه باشکوه مسافر جنت مکان
برخي از عابران نيز به احترام شهيد به مراسم می‌پیوندند، برخي نيز وقتي متوجه مي‌شوند كه تابوت شهيد بر دستان مردم است خود را به دل جمعيت مي‌زنند تا بتوانند از شهيد تبرك بجويند و دستي بر تابوت بكشند.
 
به سراغ عبدالرضا فرجیان، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان که در مراسم حضور دارد می‌روم که می‌گوید: پیام حضور مردم در چنین برنامه‌هایی این است که ملت و مسئولان پای خون شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافع حرم ایستاده‌اند و همیشه در صحنه هستند.
 
وی تاکید می‌کند: چون مردم ما در صحنه‌های گوناگون حضور دارند دشمان پای میز مذاکره آمده‌اند و حاضرند با ما مذاکره کنند کشاندن پای دشمن میز مذاکره از اثرات خون شهدا است.
 
نخستین نفر به جنگ داعش می‌روم
جمعیت تشییع کننده به چهارراه سلمان فارسی می‌رسد و برای دقایقی در کنار پیکر شهید مدافع حرم به عزاداری و سینه زنی می‌پردازند، حالا تعدادی زیادی از مردم شهر گرداگرد تابوت شهید جنت‌مکان حلقه زده‌اند و در رثای شهدای کربلا اشک می‌ریزند.
 
به سراغ یکی از جوانانی که در حال اشک ریختن و نامش حمزه سلمانی است می‌روم که می‌گوید: وقتی متوجه شدم که تشییع شهید است و صدای بلندگو را شنیدم خیلی دگرگون شدم، کار را رها کردم و خود را به جمعیت تشییع کننده رساندم.
 
وی تاکید می‌کند: داعشی‌ها بدانند اگر سرمان برود پیمان خود با ولایت و نظام اسلامی را نمی‌شکنیم، اگر روزی اعلام عمومی شود که مردم ایران برای نابودی داعش بروند نخستین نفری که می‌رود من هستم.
 
پس از تشییع، پیکر شهید به بهشت‌آباد اهواز منتقل می‌شود تا در گلزار شهدا در همسایگی شهید رمضان حمدی‌سالمی، شهید ایوب قنبری‌امام‌قیسی، شهید عبدالرحیم حبشی‌زاده، شهید مکی سرخه، شهید کریم عوده‌زاده، شهید فرشید کوچک و شهید فرید ابن‌سعیدی آرام گیرد.
بدرقه باشکوه مسافر جنت مکان
 
مبارکش باشد مبارکش باشد
در گلزار شهدا شیرزنی را می‌بینم که پشت تابوت شهید در حرکت است به سراغش می‌روم تا با او به عنوان یکی از بستگان شهید صحبت کنم، خود را مریم جنت مکان، همسر شهید جنت‌مکان معرفی می‌کند و می‌گوید: خوشحالم که همسرم به آرزوی دیرینه خود دست یافت و به شهادت رسید.
به گزارش تابناک خوزستان، وی با بیان اینکه شهید جنت‌مکان در کوه و دشت دنبال شهادت بود، اضافه می‌کند: بالاخره به آرزویش رسید مبارکش باشد مبارکش باشد.
 
همسر شهید جنت‌مکان در پاسخ یه این سوال که چه پیامی به داعشی‌ها دارید، نیز می‌گوید: اینها بدانند ما راه شهدای مدافع حرم را ادامه می‌دهیم و اگر هیچ کاری از دست من برای مقابله با آنها بر نیاید جسم خودم را سنگر قرار می‌دهم تا ذره‌ای به نابودی آنها کمک کنم، خودم و فرزندانم راه شهید را ادامه می‌دهیم و نمی‌گذاریم علمی را که ایشان بلند کرد بر زمین بماند.
 
تابوت شهید بر دستان مردم اهواز قرار دارد و هر لحظه به خانه ابدی نزدیک می‌شود خانواده‎های شهدا از جمله خانواده سردار شهید سید طاهر موسوی و شهید فرشید کوچک به استقبالش می‌آیند.
 
درباره داعش حتی فکر هم نمی‌کنیم
به سراغ امین دغاغله جوان 26 ساله اهل منطقه پاداد می‌روم که بیان می‌کند: شهید جنت مکان انسان خیلی مهربانی بود، ما هم دوست داریم در این مسیر گام برداریم و مثل ایشان به جنگ با رژیم صهیونیستی و داعش برویم و شهید شویم.
 
محمدرضا کردانی دانشجوی برق صنعتی دانشگاه علمی کاربردی کارون اهواز نیز به بیان هدف خود برای حضور در تشییع شهید می‌پردازد و می‌گوید: وظیفه خودم دانستم که برای این مراسم بیایم، به تشییع همه شهدا در اهواز می‌آیم. 
 
این جوان اهوازی بیان می‌کند: داعش را در حدی نمی‌بینیم که درباره او حتی فکر کنیم وجود داعش مقطعی است و برچیده می‌شود.
 
ندای الله‌اکبر، لااله‌الاالله، محمدرسول‌الله، علی‌ولی‌الله در فضای گلزار طنین انداز است، پیکر شهید درون مزاری که در کنار شهید مسعود شقایق و شهید احمدرضا عطار مهیا شده قرار می‌گیرد و تلقین خوانده می‌شود، بدرود سردار دوست داشتنی شهر جنت‌مکان تا روز قیامت.
 
گزارش: تابناک-حسین یزدی
عکس:  ایسنا
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
خدا به خانواده هایشان صبر جمیل بدهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار