رئیس کل دادگستری خوزستان از کمبود 550قاضی در محاکم قضایی استان خبر داد وگفت: با توجه به جمعیت استان و چارت تشکیلاتی ، به یکهزار قاضی نیاز داریم ولی تنها 450قاضی در محاکم قضایی وجود دارد.
کد خبر: ۲۵۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 26 June 2016
فرهاد افشارنیا روز یکشنبه در دیدار عمومی مردم با رئیس کل ، قضات ، معاونان قضایی و دادستان عمومی و انقلاب اهواز به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری خوزستان افزود:در بخش اداری و پشتیبانی 62درصد چارت دادگستری استان خالی است و همین کمبود فشار کاری را در بخش قضایی و اداری افزایش و چه بسا کیفیت کاری را نیز کاهش داده است.

وی گفت: شرایط آب و هوایی استان خوزستان و مناطق همجوار نیز به گونه ای است که ریزش نیرو و درخواست انتقال کادر قضایی استان به سایر نقاط کشور زیاد است.

افشارنیا با اشاره به اینکه امسال 600نفر به کادر قضایی کشور افزوده می شود گفت: بخشی از این سهمیه به استان خوزستان اختصاص می یابد که امید است بخشی از این تنگناها و مشکلات ناشی از کمبود نیرو مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه گفت:پارسال 580هزار پرونده در محاکم قضایی استان مورد رسیدگی قرار گرفته است که با توجه به کمی نیروهای قضایی و اداری ، حجم بسیار بالایی است.

افشارنیا در خصوص مراجعات امروز مردم با مسئولان قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه(یکم تا هفتم تیرماه) اظهار داشت: بیشتر مراجعات مردم مربوط به پرونده هایی است که در محاکم قضایی استان مختومه شده و تقاضای رسیدگی مجدد شده و برخی نیز مربوط به کاهش یا عفو زندانیان است که در کمیسیون عفو مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی گفت: برخی از تقاضاهای مردم به لحاظ ماهیتی و اینکه تنها یک طرف دعوی حاضر است امکان رسیدگی نیست و در اینگونه موارد ، در صورت امکان دستور مجدد رسیدگی صادر می شود.

به گفته افشار نیا برخی از مسایل نیز به تاخیر دادرسی یا اطاله دادرسی بر می گردد که در این گونه موارد دستور تسریع در رسیدگی پرونده نیز صادر می شود.

بنا به این گزارش در دیدار عمومی مردم با دادستان ، مسئولان و معاونان دادگستری استان خوزستان 200فقره پرونده از سراسر استان مورد بررسی قرار گرفت و دستورهای لازم صادر شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار