کد خبر: ۲۴۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 18 June 2016


نائب رئیس فدراسیون بین المللی صنعتگران و مبتکران اقتصادی روسیه، استان البرز را پتانسیلی قدرتمند برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری خواند و گفت: این استان می‌تواند بازیگر قدرتمندی در اقتصاد روسیه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ال چین سعیدوف پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار البرز ضمن قدردانی از دعوت وی به این استان اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم در مدت کوتاهی از سفر به مسکو میهمان شما در البرز هستیم و امیدوارم این سفر سرآغاز خوبی برای همکاری‌های مشترک باشد.

وی افزود: در تشکیلات ما صنایعی وجود دارد که 26 کشور عضو آن هستند و این سندیکا با ایجاد مشاغل بزرگ، قدرت قابل توجه اقتصادی در منطقه ایفا می‌کند.

نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی صنعتگران و مبتکران اقتصادی روسیه ادامه داد: از سال 90 که مرزهای ایران و روسیه گشوده شد در بحث صادرات خرما و کشمش همکاری‌های مشترک ما با ایران از زمان حضور سفیر وقت ایران در باکو گسترش یافته است و این ارتباط هر روز قوی‌تر و رو به جلوتر رفت.

وی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم صادرات روسیه با قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه، گفت: ایران در حاشیه خزر قرار دارد و اقتصاد و تجارت آن برای ما حائز اهمیت است، از آنجایی که گردش مالی اقتصادی ایران و روسیه پایین است اما تلاش ما این خواهد بود تا این سرمایه‌گذاری را تا 60 میلیارد افزایش دهیم.

نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی صنعتگران و مبتکران اقتصادی روسیه با اشاره به اینکه نیاز بازار روسیه در حوزه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی است، ادامه داد: در امر صادرات استانداردسازی تولیدات برای ما موضوع حائز اهمیتی است از این رو ما آمادگی انتقال تکنولوژی به این استان و شروع سرمایه‌گذاری خارجی با استان البرز را داریم.

سعیدوف گفت: استان البرز به دلیل مجموعه قوی تولیدی که دارد می‌تواند مرکز خوبی برای تجارت با روسیه باشد و با توجه به سفری که هیئت اقتصادی البرز به روسیه داشت ما شناخت پیدا کردیم و استان البرز نقش بزرگی را در مبادلات تجاری ما ایفا خواهد کرد.

نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی صنعتگران و مبتکران اقتصادی روسیه تأکید کرد: انتظار ما این است که نیازهای دو طرف مطرح شود تا هر چه سریعتر بسترهای توسعه تجارت و صادرات بین البرز و روسیه آغاز شود.

سعیدوف گفت: روسیه سالانه 8 میلیارد دلار واردات میوه و تره بار دارد که قبل از تحریم ترکیه یک میلیارد و 800 میلیون دلار صادرات میوه ما از ترکیه تأمین می‌شد و زمان کوتاهی طی شد تا ترکیه به موفقیت‌های اقتصادی در قبل این صادرات دست یابد.

نائب رئیس فدراسیون بین المللی صنعتگران و مبتکران اقتصادی روسیه ادامه داد: آماده سرمایه‌گذاری برای طرح‌های دولتی در امور زیربنایی نظیر مترو، گاز، پتروشیمی و غیره هستیم.

وی با اشاره به سفر اخیر هیئت تجاری البرز به روسیه و معرفی ظرفیت‌های این استان افزود: استان البرز برای ما مجموعه اقتصادی قوی است و نقش ویژه‌ای در اقتصاد و ارتقاء روابط دارد.

سعیدوف، تولید کنستانتره میوه و رب را یکی از نیازهای روسیه در منطقه خواند و گفت: در حال حاضر بازار روسیه خالی است و نیاز به بخشی از محصولات تولیدی ایران را دارد بنابراین نباید این فرصت طلایی را از دست داد. امکانات بزرگی در البرز وجود دارد که اگر با تکنولوژی اروپایی تلفیق شود تحولات بزرگ اقتصادی ایجاد می‌کند؛ روسیه بازار خوبی دارد و می‌توانید با تقویت صنعت بسته بندی و ارتقاء سطح فناوری‌های نوین گسترش همکاری تجاری را رقم بزنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار