کد خبر: ۲۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 18 April 2015
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت: بارندگی های اخیر که باعث جاری شدن سیل در شرق خوزستان شد 150میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبرسانی شهرستانهای لالی و اندیکا وارد کرد.

درویشعلی کریمی روز شنبه اظهارداشت: بارشهای سیل آسای فروردین ماه در شمال استان خوزستان باعث تخریب و یا خسارت به تاسیسات آبرسانی این دو شهرستان شد.

وی افزود:در پی این سیلاب های ویرانگر آب شرب 283 روستا از شهرستان لالی و 192روستا از شهرستان اندیکا به طور کامل قطع گردید.

کریمی خاطرنشان کرد:با تلاش شبانه روزی کارکنان اداره ی آبفار شهرستان اندیکا ولالی آب شرب این روستاها بدون دریافت هیچگونه مبلغ اعتباری از منابع خاص مجددا وارد مدار شده است.

وی گفت: اما برای ایجاد یک آبرسانی پایدار و باز نگری در طراحی تاسیسات در معرض رودخانه های فصلی قرار هست اوایل اردیبهشت ماه سال جاری جلسه ای مشترک با حضور استاندار خوزستان جهت تامین اعتبار این پروژها در وزارت نیرو برگزار شود.

اوایل فروردین ماه امسال اغلب مناطق استان خوزستان و از جمله مناطق شرق استان خوزستان شاهد بارندگیهای شدید بود به طوریکه در برخی مناطق باعث جاری شدن سیل گردید.

سیلابهای یاد شده باعث ریزش کوه در جاده اندیکا- تاراز شده و مشکلاتی برای عشایر منطقه نیز بوجود آمد اما با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی آب ، برق و مخابرات منطقه که دچار قطعی شده بود بلا فاصله وصل گردید.

شهرستانهای اندیکا و لالی در 125 کیلومتری شرق اهواز قرار گرفته اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار