محمد کاظمی با بیان اینکه واحدها و کارگاه‌های تولید داخلی متأسفانه درگیر مشکلات بانکی هستند، گفت: این واحدها نتوانستند با تحریم، تعهدات خود را به بانک‌ها پرداخت کنند و روز به روز میزان بدهی آنها نیز افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۴۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 08 June 2016
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید ما در حال حاضر قفل شده است، گفت: کارگاه‌های تولیدی درگیر مشکلات بانکی هستند.

به گزارش فارس، محمد کاظمی، در خصوص سخنان رهبری مبنی بر توجه به اشتغال به عنوان اولویت اصلی اقتصاد اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند محور اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است که با افزایش تولید داخلی هم اشتغال زیاد می‌شود و هم بی‌نیاز از واردات می‌شویم.

وی با بیان اینکه واحدها و کارگاه‌های تولید داخلی متأسفانه درگیر مشکلات بانکی هستند، گفت: این واحدها نتوانستند با تحریم، تعهدات خود را به بانک‌ها پرداخت کنند و روز به روز میزان بدهی آنها نیز افزایش یافته است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه تولید ما در حال حاضر قفل شده است، افزود: مجلس باید در راستای اصلاح نظام بانکی کشور گام بردارد و با پرداخت یارانه به بخش صنعت و کارگاه‌های تولیدی تعطیل شده، اقدام چشمگیری در راستای افزایش تولید و اشتغال انجام دهد.

وی در خصوص وعده دولت بر حل مشکلات پس از توافق برجام و عدم تحقق این موضوع تصریح کرد: دولت قصد حمایت از بخش‌های تعطیل شده را کرده و با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون رئیس جمهور حرکت‌هایی را در این راستا انجام داده اما اینکه تا چه حد محقق شود را نمی‌دانم؟!

کاظمی در خصوص عدم اجرای برنامه عینی از سوی دولت پس از سه سال در زمینه اشتغال نیز یادآور شد: اقداماتی از سوی دولت انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده که ممکن است در مقدمات حصول نتیجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: استانداری‌ها موظف هستند از طریق ستاد تسهیل و پشتیبانی واحدهای تولیدی که در راستای رفع گره‌های تولید در استان‌ها تشکیل شده، گره‌های کور تولید را باز کنند که این موضوع به تسهیلات بانکی وصل است.

نماینده مردم ملایر در مجلس یادآور شد: بانک‌ها موظف هستند به واحدهای تعطیل شده سرمایه درگردش اختصاص دهند که در استان همدان اقداماتی در این زمینه شده که راضی‌کننده است.

وی در خصوص مجوز واردات میوه که در برخی استان‌ها صادر شده است، گفت: مخالف واردات میوه از خارج از کشور هستم زیرا اگر واردات میوه داشته باشیم به بخش کشاورزی لطمه وارد کرده‌ایم.

کاظمی با بیان اینکه ممکن است میوه‌ها به صورت قاچاق وارد کشور شده باشد، گفت: مقام معظم رهبری هم نسبت به بحث قاچاق و مقابله با آن تأکید داشتند که مسئولان مربوطه باید در این زمینه اقدام عملی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار