واردات محصولاتی که در کشور مشابه آن را داریم به ویژه مواد غذایی و تره‌بار و مصرفی از قبیل میوه، ظلم بزرگ به کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی است.
کد خبر: ۲۴۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 08 June 2016
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعارهای اقتصاد مقاومتی امروز تنها راه نجات کشور از بحران معیشت و اشتغال است، گفت: امید رونق اقتصادی از مسیر برجام اتفاقی دست نیافتنی است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان و اهتمام ایشان بر لزوم توجه به اشتغال جوانان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود چون سخنرانی‌های پیشین اولویت نخست برای کشور را رونق اقتصادی دانستند.

وی تصریح کرد: اگرچه مقام معظم رهبری مسئله فرهنگ را در بلندمدت دارای اولویت بیشتری دانستند اما بحث معیشت و اقتصاد را اولویت اول کشور برشمردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس باید در رابطه با مجرای قانونی و نظارتی که در اختیار دارد، تلاش کند اولویت‌های اقتصادی را با توجه به نیاز جامعه و کمکی که دولت‌ها می‌‎توانند انجام دهند به جریان بیندازد.

وی با بیان اینکه شعارهای اقتصاد مقاومتی امروز تنها را نجات کشور از بحران معیشت و اشتغال است، گفت: ایران اسلامی باید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی حرکت کند یعنی توجه جدی به تولید داخلی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، درون‌زا و برون‌گرا بودن اقتصاد و دانش‌بنیان و مردم‌بنیان بودن داشته باشد.

آزادیخواه ادامه داد: از نظر رهبر معظم انقلاب دولت هم هرگونه اقدام و حرکت اقتصادی را باید طبق معیار اقتصاد مقاومتی پیش ببرد.

وی با تأکید بر اینکه وابسته کردن اقتصاد ما به خارج از کشور بیماری شفانیافتنی است، افزود: دولت‌ها نباید این تجربه تلخ گذشته را تکرار کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس امید رونق اقتصادی از مسیر برجام را اتفاقی دست‎نیافتنی دانست و افزود: تا زمانی که سیاست‌های خصمانه آمریکا وجود دارد، ایران از مسیر برجام نمی‌تواند به رونق اقتصادی برسد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را برای مانع‎تراشی و ایجاد مزاحمت در این مقوله به کار خواهند می‌گیرند، افزود: اگرچه ما به لحاظ دیپلماسی فرایند مذاکرات را قابل احترام می‌دانیم اما امروزه هم دولت و هم ملت به این نتیجه رسیده‌اند که در دل برجام گشایش اقتصادی وجود ندارد.

آزادیخواه در خصوص واردات میوه به کشور نیز تصریح کرد: واردات محصولاتی که در کشور مشابه آن را داریم به ویژه مواد غذایی و تره‌بار و مصرفی از قبیل میوه، ظلم بزرگ به کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی است.

وی یادآور شد: هیچ فردی در دولت‌ها در هر جایگاهی که هستند نباید این ظلم را دامن بزنند و واردات میوه در کشوری که سرشار از تنوع محصولات است، هیچ توجیه اقتصادی و اخلاقی ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس در خصوص بدعهدی آمریکا در مذاکرات برجام و طراحی برای برجام‌‎های 2 و 3 اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مروت سیاسی خود را در برجام یک نشان می‌دادند، اقدامات بعدی و برجام‌های بعدی نیز جای بحث داشت اما با ناجوانمردی آنها هیچ راهی برای اقدام بعدی وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار