گرش مشروح؛
جمشید سلحشور گفت: طبق مصوبه ای که در جلسات قبل داشته ایم، مقرر شد به صورت یک هفته در میان جلسات شورا در مناطق مختلف شهر و در میان مردم برگزار شود.
کد خبر: ۲۴۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 07 June 2016
صبح روز گذشته یکصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز در حوزه بسیج شهری منطقه ملاشیه و با حضور اقشار مختلف این منطقه برگزار شد.

جمشید سلحشور عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به جلسه یکصد و سی و دوم شورای شهر عنوان کرد: طبق مصوبه ای که در جلسات قبل داشته ایم، مقرر شد به صورت یک هفته در میان جلسات شورا در مناطق مختلف شهر و در میان مردم برگزار شود.

وی افزود: انشالله برگزاری جلسه شورای شهر در جمع مردم ملاشیه منشأ خیری برای این منطقه محروم باشد.

 یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز در ملاشیه برگزار شد

همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید مهدی حسینی نماینده شورایاری ملاشیه ضمن خیرمقدم به اعضای شورا با اشاره به مشکلات منطقه ملاشیه عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث شده مناطقی مانند ملاشبه محروم واقع شوند، عدم وجود مدیریت است.

وی با بیان اینکه تاکنون چند بار اعضای شورا به صورت انفرادی از منطقه بازدید کرده و در جریان مشکلات هستند عنوان کرد: از مهمترین عوامل مشکلات ملاشیه عدم وجود مدیر در منطقه است.

حسینی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در چند دهه اخیر برای ملاشیه ایجاد شده است، یا یک یا دو سال کار حل نمی شود و نیاز به کارهای زیربنایی است.

نماینده شورایاری ملاشیه اظهار کرد: از شورای شهر شهر اهواز می خواهیم مصوب کنند که حداقل سه معاونت شهرداری منطقه ۵ به افراد متعهد و متخصص ملاشیه واگذار شود تا بتوانند در حل مشکلات به ما کمک کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مشکلات موجود در منطقه ملاشبه اظهار کرد: پارکی که در این منطقه ایجاد شده است در مجاورت کارخانه های صنعتی است که آلودگی ایجاد می کنند، از لحاظ زیست محیطی و عمران نیز در این منطقه کار مناسبی انجام نشده است.

 

در ادامه این جلسه عاشور سواری پور عضو دیگر شورای شهر اهواز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان عنوان کرد: برگزاری جلسات در مناطق مختلف آن هم در یکسال باقی مانده از عمر شورا، شائبه انتخاباتی بودن این کار را ایجاد نکند.

وی افزود: ملاشیه مظلوم بوده و مظلوم واقع شده است.

سواری پور گفت: یکی از مشکلات ملاشیه عملکرد نامطلوب مدیریت شهرداری منطقه ۶ است.

این عضو شورا اظهار کرد: در ملاشیه مشکلاتی مانند جمع آوری پسماند وجود دارد و گاهاً زباله ها هر سه الی چهار روز یکبار جمع آوری می شوند، آسفالت معابر این منطقه نیز وضعیت مطلوبی ندارد.

عاشور سواری پور با اشاره به نقش نظارتی شورا عنوان کرد: عملکرد شورا در خصوص نظارت بر شهرداری منطقه ۶ ضعیف بوده است.

وی با بیان اینکه باید به ملاشبه مانند دیگر مناطق اهواز توجه شود عنوان کرد: هیچ منطقه ای در اهواز در اختیار قشر خاصی نیست و نخواهد بود.

سواری پور با اشاره به پیشنهاد حضور افرادی از ملاشیه در معاونت های منطقه ۵ شهرداری عنوان کرد: زمانی می توانیم از افراد در مدیریت شهرداری استفاده کنیم که از قبل در مجموعه شهرداری استخدام شده باشند لذا اگر اشخاصی با این ویژگی وجود دارد معرفی شوند.

 یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز در ملاشیه برگزار شد

حجت الاسلام کاظم سواری در ادامه این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به مشکلات ملاشیه عنوان کرد: مسئله مهم ملاشیه مدیریت نیست که بگوییم چند نفر در شهرداری حضور داشته باشند، بلکه مشکل ملاشیه آسفالت، خدمات بهداشتی، فاضلاب، پسماند و.. است.

وی افزود: اهالی منطقه ملاشیه باید پیگر مشکلات منطقه باشند نه مشکلات چند نفر.


سواری در ادامه گفت: ملاشیه مشکلاتی مانند آسفالت، زمین های ورزشی در حال غارت، فاضلاب، بهداشتی، آموزشی و جاده اتصال به پردیس را دارد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: ملاشیه نیاز به تصویب بودجه ای ویژه برای حل مشکلات زیرساختی است.

حجت الاسلام سواری با انتقاد عملکرد شهرداری منطقه ۵ اظهار کرد: اگر منطقه حرمت دارد، چرا منطقه ۵ در یک سوله مدیریت می شود؟

 

در ادامه این جلسه زیبا صالحپور عضو دیگر شورای شهر اهواز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ملاشیه جدا از مشکلاتی که دارد، مردم خوبی دارد.

وی افزود: یک چهارم از عمر شورا باقی مانده است و در این زمان باید از مناطق محروم اهواز بازدید شود.

صالحپور با اشاره به پیشنهاد حضور چند نفر از ملاشیه در شهرداری منطقه ۵ اظهار کرد: اگر تمام کارکنان شهرداری منطقه ۵ از ملاشیه باشند، شورا مشکلی ندارد ما این کار در اختیارات شهردار است و طبق قانون شورا نمی تواند در کار شهردار دخالت کند.

زیبا صالحپور اظهار کرد: از شهردار می خواهیم افراد متعهد و متخصص را بدون در نظر گرفتن منطقه سکونت آنها به کار گیرد.

آذر زمانپور دیگر عضو شورای شهر اهواز در ادامه این جلسه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان عنوان کرد: از بانیان این جلسه تشکر می کنیم که باعث شدند مسئولین به دیدار مردم بروند.

وی افزود: روحیه مطالبه گری مردم جای تکریم و تقدیر دارد، اما جایگاه نمایندگان مجلس در این مشکلات کجاست؟

زمانپور با اشاره به نقش نظارتی شورا اظهار کرد: اگر منطقه ۵ شهرداری کاری انجام نمی دهد چرا کارکنان آن حقوق در حد شهردار و معاون می گیرند؟

 

همچنین در ادامه این جلسه حسین حیدری عضو دیگر شورای شهر اهواز عنوان کرد: قرار شد که جلسات شورا یک هفته در میان در صحن علنی برگزار شود و هفته بعد از آن اعضای شورا از مناطق بازدید کنند لذا طبق قانون نمی توان در خارج از صحن شورا مصوبه ای داشته باشیم.

وی افزود: مردم ملاشیه در طول هشت سال دفاع مقدس خدمات زیادی به نظام داشتند لذا شایسته خدمت هستند.

حیدری عنوان کرد: در بودجه ۹۵ پروژه هایی برای ملاشیه در نظر گرفته شده است که باید به اطلاع مردم برسد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: باتوجه به اینکه تمام بودجه شهرداری محقق نمی شود، لذا اولویت بندی تخصیص اعتبارات پروژه ها با تشخیص شهردار است که قول می دهیم شهرداری در این زمینه اقدام خواهد کرد.

حیدری پیشنهاد داد: ورزشگاه ملاشیه با زمین چمن طبیعی به بودجه ۹۵ شهرداری اضافه شود.


غلامرضا سبزعلی عضو دیگر شورای شهر اهواز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در بودجه ۹۵ نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان برای ملاشیه تصویب شده است و باید با نقش نظارتی شورا، این مبلغ تخصیص یابد.

وی افزود: زمین هایی که اکنون برای ساخت زمین ورزشی و درمانگاه ملاشیه در اختیار سپاه قرار گرفته اند، با تصویب اعضای شورا بوده است.

سبزعلی در ادامه خاطرنشان کرد: چرا قوم هراسی می شود؟ بنده از موافقان استاندار عرب در خوزستان هستم و همیشه شورا نیز همیشه از همه افرادی که متخصص و متعهد هستند، با هر قومتی که دارند، حمایت کرده است.

این عضو شورا اظهار کرد: شورا باید مقرر کند که بودجه تصویب شده برای ملاشیه در سال ۹۵ تنها در همین منطقه هزینه شود.

 یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز در ملاشیه برگزار شد

در ادامه این جلسه ناجی سواری نایب رئیس شورای شهر اهواز اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسات در مناطق مختلف، مشاهده مستقیم مشکلات و محرومیت ها این مناطق است.

وی افزود: زمانی که شهردار اهواز را انتخاب کردیم مبنای ما این بود که افراد متعهد و متخصص به کارگیری شوند.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: باتوجه به فشارهایی که متوجه شهردار است، شورا در این زمینه ۵۰ درصد مقصر است زیرا باید با نقش نظارتی خود جلوی انتصابات ضعیف را می گرفت.

سواری افزود: اگر قرار است در شهرداری منطقه ۵ استخدامی صورت گیرد، باید مردم ملاشیه در اولویت باشند.

نایب رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: کمیسیون عمران و شهرسازی شورا باید مشکلات ملاشیه مانند پروژه کمربندی ملاشیه، آسفالت و پسماند را بررسی کند.

 

همچنین در ادامه این جلسه جمشید سلحشور دیگر عضو شورای شهر اظهار کرد: پیشنهاد ناحیه ویژه شدن منطقه ملاشیه داده شده است تا شهردار آن را تصویب کند و فردی که با شورایاری ملاشیه در ارتباطات باشد در رأس آن قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح مشکلات آموزشی منطقه از سوی یکی از ساکنان افزود: برای پیگیری این مشکل نامه رسمی از سوی شورا شهر به آموزش و پرورش ارسال خواهد شد.

سلحشور گفت: انشالله طرح اولویت دادن به هزینه کردن بودجه ها در همان مناطق در شورا به تصویب برسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار