جنايت‌هاي عجيب يك باند در كرج
اعضاي باند فوق تاكنون به حمله به بيش از 30 كاروان عروسي اعتراف كرده‌اند، اما هنوز اعترافي درباره تجاوز نداشته اند.
کد خبر: ۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱ 18 January 2015
به گزارش تابناك - البرز: هنوز از انتشار خبر ضرب و شتم يك دانش‌آموز فرديسي چند روزي نمي‌گذرد كه نيروي انتظامي استان البرز از شناسايي و دستگيري باند تجاوز به عنف كاروان‌هاي عروسي در مركز استان خبر مي‌دهد.
البرز كه داراي حدود 3 ميليون‌ نفر جمعيت است، به دليل نزديكي به پايتخت شرايط امنيتي ويژه‌اي دارد و مسئولان ارشد انتظامي و اطلاعاتي از مركز استان البرز به عنوان كمربند امنيتي تهران ياد مي‌كنند.
اين استان كه بيشترين حجم پذيرش مهاجران را به خود اختصاص داده، به نوعي سرريز جمعيتي پايتخت را تحمل مي‌كند.
همچنين فعاليت 4 زندان بزرگ كشور در استان البرز از جمله زندان رجائي‌شهر در افزايش ارتكاب به جرائم در اين استان موثر بوده است.
اين شرايط موجب شده كه احساس امنيت به عنوان يكي از دغدغه‌هاي مهم البرزي‌ها باشد و اين در حالي است كه آمارهاي رسمي نيروي انتظامي نشان مي‌دهد "ميزان شناسايي، كشف و پيگيري جرائم" در البرز بيش از تمام استان‌هاي كشور است.
با اين حال رسانه‌هاي خبري هر از چند گاهي خبر از يك وقوع يك جنايت در استان البرز مي‌دهند كه مهمترين آن مربوط به دستگيري "اميد" يكي از مخوف‌ترين قاتلان زنجيره است.
در همين رابطه امروز سرهنگ حميد رضا گل صباحي رئيس پلیس آگاهی استان البرز خبر از دستگيري يك باند 10 نفره مي‌دهد كه اعضاي آن به كاروان‌هاي عروسي در اين استان حمله كرده و ضمن ضرب و شتم عروس و داماد و بستگان آنها، اقدام به سرقت اموال اين افراد كرده و حتي به برخي از همراهان عروس و داماد تجاوز كرده‌اند.
بر اساس اظهارات رئيس پليس آگاهي استان البرز، اين باند جنايتكار جواناني بين 21 تا 25 سال بودند كه به وسيله 4 دستگاه موتورسيكلت و يك خودروي پژو در كمين كاروان هاي عروسي نشسته و در فرصت مناسب مرتكب جرم مي‌شدند.
اقدامات اطلاعاتي براي شناسايي اين مجرمان از اوائل پاييز و با شكايت يك عروس و داماد آغاز شد و در نهايت پس از انجام تحقيقات و اخذ دستور از مقام قضايي، متهمان روز گذشته در استان‌هاي تهران و البرز در مخفيگاه خود دستگير شدند.
شگرد باند فوق اين بود كه با همكاري يكي از كارگران تالار عروسي در كرج، از زمان دقيق حركت كاروان‌هاي عروسي و خودرويي كه كادوهاي عروس و داماد را حمل مي‌كرد، اطلاع يافته و سپس طعمه‌هاي خود را به دام مي‌انداختند.
نكته قابل توجه اين بود كه اعضاي باند فوق تاكنون به حمله به بيش از 30 كاروان عروسي اعتراف كرده‌اند، اما هنوز اعترافي درباره تجاوز نداشته اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار