رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از صدور مجوز تخصیص آب فاز دوم پروژه 550 هزار هکتاری در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 14 May 2016
کیخسرو چنگلوایی با ابراز خرسندی از تخصیص آب به فاز دوم این پروژه اظهار کرد: در تاریخ 18 اردیبهشت ماه سال جاری طی جلسه‌ای در وزارت نیرو و با حضور مسئولین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی وضعیت تخصیص آب برای فاز دوم پروژه 550 هزار هکتاری در خوزستان به مساحت 207 هزار هکتار تصمیم گیری و در نهایت با تخصیص آب آن موافقت شد.

وی افزود: روز گذشته نیز طی جلسه‌ای که با معاون اول رییس جمهور و معاونین وزرای نیرو و جهاد کشاورزی داشتیم، به صورت رسمی مجوز تخصیص آب فاز دوم این پروژه صادر، تصویب و ابلاغ شد.

چنگلوایی تصریح کرد: این اقدام بنابر تاکیدات رییس جمهور و با دستور مستقیم معاون اول رییس جمهور و پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است و در نهایت مجوز تخصیص آب فاز دوم این پروژه به مساحت 207 هزار هکتار در خوزستان صادر شد.

چنگلوایی خاطرنشان کرد: امروز نیز در جلسه‌ای مقرر شد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتبار مورد نیاز برای اجرای فاز دوم پروژه 550 هزار هکتاری را بررسی و محل تامین این اعتبار را نیز اعلام کند تا ان شالله کار شروع شود و ما نیز آمادگی شروع به کار را داریم.

وی عنوان کرد: اعتبارات این پروژه می‌تواند از محل اعتبارات عمومی یا صندوق توسعه ملی تامین شود اما دغدغه ما تاکنون تخصیص آب فاز دوم 550 هزار هکتاری بوده است که خوشبختانه پس از اما و اگرهای بسیار با دستور و ورود مستقیم معاون اول رییس جمهور با تخصیص آن موافقت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مشکلی برای شروع فاز دوم پروژه 550 هزار هکتاری ندارد و نیاز است تا وزارت نیرو کار خود را برای احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی شروع کند تا وزارت جهاد کشاورزی نیز همزمان به احداث و راه‌اندازی شبکه‌های فرعی آبیاری بپردازد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار