مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک بیان کرد: از آغاز فصل برداشت تاکنون بیش از 48 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شده است.
کد خبر: ۲۲۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 14 May 2016
محمدجعفر آفرین گفت: از ابتدای اردیبهشت و آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از 48 هزار تن محصول گندم از از اراضی کشاورزی این شهرستان واقع در بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی برداشت شد.

وی افزود: تاکنون در مجموع از 8 هزار و 500 هکتار اراضی آبی و 13 هزار هکتار از اراضی دیم محصول گندم برداشت شده که این مقدار 70 درصد کل اراضی کشت شده این محصول در سطح شهرستان را شامل می‌شود.

آفرین اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که کار برداشت گندم تا پنجم خرداد در اراضی کشاورزی این شهرستان به اتمام برسد.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به وضعیت مطلوب برداشت این محصول در اراضی کشاورزی این شهرستان، بیان داشت: با توجه به بارندگی‌های مناسب پیش‌بینی می‌شود که قریب به 70 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود که این یک رکورد در سطح استان به حساب می‌آید.

وی یادآور شد: در سال زارعی گذشته در مجموع 54 هزار تن محصول گندم از مزارع این شهرستان برداشت و از کشاورزان خریداری شد.

محمدجعفر آفرین اذعان کرد: در حال حاضر 167 دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح مزارع را در این شهرستان به عهده دارند و  این در حالی است که در سال گذشته در مجموع 67 دستگاه انجام این کار را به عهده داشته‌اند.

این مقام مسئول گفت: همه کمباین‌های مهاجر برای جلوگیری از انتقال بیماری به محصولات از سوی کارشناسان این اداره ضدعفونی و معاینه فنی شده‌اند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: 7 مرکز خرید گندم دولتی و  بخش خصوصی در بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی این شهرستان کار خرید تضمینی گندم کشاورزان را به عهده دارد.

درشهرستان اندیمشک 56 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که سالانه بیش از 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار