مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با ارایه توضیحاتی در خصوص تصاویر و فیلم‌های منتشرشده از ضرب دانش‌آموزان، گفت: تحت هیچ شرایطی تنبیه دانش‌آموزان را تأیید نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم برخوردهای غیراخلاقی در مدارس رواج پیدا کند.
کد خبر: ۲۲۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 12 May 2016
محمد تقی زاده در خصوص انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از ضرب‌و‌شتم شدید دانش‌آموزان توسط معلمان در شهرستان‌های لالی و شوش، اظهار کرد: موضوعی که در خصوص لالی منتشر شده، به حدود هفت ماه گذشته باز می‌گردد و در آن زمان بررسی کردیم و پاسخ دادیم و اعلام کرده بودیم که این مسأله عاری از صحت است؛ خانواده دانش‌آموز نیز در آن زمان بیانیه‌ای صادر کردند که در آن اعلام شده بود این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: مطالب درج‌شده در فضای مجازی و تصویری که معلوم نیست در کدام بیمارستان گرفته شده، واقعیت ندارند؛ برخی از خبرگزاری‌‌ها این مطالب و تصاویر را بازنشر دادند که تذکر دادیم و تصاویر و مطالب از خروجی این سایت‌ها حذف شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان درخصوص این‌ شایعه که آموزش‌وپرورش مبلغی را به‌عنوان غرامت به خانواده دانش‌آموز لالی پرداخت کرده است، عنوان کرد: چنین چیزی صحت ندارد؛ دانش‌آموزی به بیمارستان منتقل نشده و مبلغی به هیچ‌کس پرداخت نشده است.

تقی‌زاده همچنین در خصوص ضرب‌وشتم شدید یک دانش‌آموز توسط معلم او در شهرستان شوش، گفت: ظاهراً چنین اتفاقی روز گذشته در شوش رخ داده استکه حراست و روابط عمومی را جهت بررسی این حادثه مأمور کردیم؛ تاکنون هیچ گزارشی از موضوع به من ارائه نشده است.

وی ادامه داد: تحت هیچ شرایطی تنبیه دانش‌آموزان را تأیید نمی‌کنیم و به هر دلیل که باشد آن را رد می‌کنیم. از نظر روانی و تربیتی این موضوع برای ما مردود است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با تأکید بر جلوگیری از تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس، عنوان کرد: در هر جا که برخورد فیزیکی با دانش‌آموزان مشاهده شود؛ خواه از سوی معلم یا اولیا در مدرسه و به هر شکل دیگر، مطابق قانون و مقررات با افراد خاطی برخورد می‌کنیم.

تقی‌زاده با تأکید بر این‌که اجازه نمی‌دهیم برخوردهای غیر‌اخلاقی در مدارس رواج پیدا کند، گفت: از رخداد این برخوردها خواه از سوی معلم یا دانش‌آموزان جلوگیری می‌کنیم. در بخشنامه‌ها تذکرات در این خصوص تأکید شده است.

وی اظهار کرد: اگر چنین اتفاقاتی را شاهد هستیم به دلیل آن است که خوزستان استانی بزرگ با حدود یک میلیون دانش‌آموز و 9 هزار مدرسه است که با توجه به این حجم گستردگی و فعالیت گاهی ممکن است شاهد چنین‌ اتفاقاتی در آن باشیم؛ البته در این حالت آموزش‌وپرورش دخالت و از حقوق دانش‌آموزان و معلمان دفاع می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان در پاسخ به این‌که آیا ضرب دانش‌آموز در شوش مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، گفت: قطعاً این موضوع پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز فیلمی از ضرب شدید یک دانش‌آموز توسط معلم او در یکی از مدارس شهرستان شوش منتشر شد که بازتاب بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشت؛ همچنین در روزهای گذشته تصاویری از بستری‌شدن یک دانش‌آموز در یک بیمارستان انتشار یافت که گفته می‌شود توسط معلم خود در شهرستان لالی مورد آسیب قرار گرفته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار