کد خبر: ۲۱۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 26 April 2016
تابناک گیلان - در چارچوب رقابت های فوتبال لیگ های برتر ، دسته اول و دسته دوم كشور ، تیم های ملوان انزلی و سپیدرود رشت برابر حریفان خود به برتری رسیدند و تیم سپیدرود رشت مقابل حریفش به نتیجه تساوی دست یافت .

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا ، تیم فوتبال ملوان انزلی در ادامه مسابقات لیگ برتربرابر سایپا به برتری رسید ، تیم فوتبال سپیدود رشت در مرحله نهایی لیگ دسته دوم موفق شد تیم كارای شیراز را شكست دهد و تیم داماش گیلان در ادامه مسابقات لیگ دسته اول برابر فولاد یزد به نتیجه مساوی دست یافت .

بر این اساس ، تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و سایپا در هفته بیست و هفتم رقابت های فوتبال لیگ برتر كشور در ورزشگاه تختی انزلی رو در روی هم قرار گرفتند كه در نهایت تیم ملوان موفق شد حریفش را با نتیجه سه بر دو شكست دهد .

تیم فوتبال ملوان انزلی كه جایگاه مناسبی در جدول رده بندی ندارد و خطر سقوط این تیم را تهدید می كند در این مسابقه نیاز مبرم به پیروزی داشت تا خود را از منطقه خطر جدا سازد كه در نهایت موفق به این امر شد .
البته از طرف دیگر این دیدار به دلیل درگذشت مهرداد اولادی مهاجم فقید ملوان ، حال و هوای خاصی داشت و كادر فنی و همچنین بازیكنان تیم ملوان می خواستند در این دیدار به برتری برسند تا این پیروزی را نثار روح آن مرحوم كنند .
به همین دلیل این مسابقه با حملات تیم فوتبال ملوان آغاز شد تا اینكه مازیار زارع بازیكن این تیم موفق شد در دقیقه ششم اولین گل تیمش را به ثمر برساند .
اما در ادامه این مسابقه و در دقیقه 12تیم فوتبال سایپا توانست روی فرار غلامرضا رضایی و غفلت مدافعان ملوان ، گل خورده را جبران و بازی را به تساوی بكشاند اما این پایان كار نبود چون ملوان در ادامه نیمه اول به دو گل دیگر دست یافت .
محمدحسین كنعانی بازیكن تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دقیقه 25 با ضربه سر دومین گل تیمش را به ثمر رساند و سیدجلال رافخایی مهاجم تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز در دقیقه 35 و از روی نقطه پنالتی سومین گل تیمش را به ثمر رساند .
در نیمه دوم نیز تیم فوتبال ملوان بندرانزلی می توانست بر تعداد گل های زده خود اضافه كند اما بازیكنان این تیم در این نیمه در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند و این تیم سایپا بود كه در دقیقه 78 توسط غلامرضا رضایی به دومین گل خود دست یافت تا این بازیكن در این مسابقه دو گله شود .
مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال سایپا نیر در پایان این مسابقه گفت : تیم ملوان را تاكنون به این خوبی ندیده بودم و این تیم، امروز بازی غیرمعمولی انجام داد
البته از نوع قضاوت داور بازی بسیار گله مندم و روی گل دوم و خطای منجر به پنالتی ، اعتراض دارم .
وی افزود : نوع داوری در فوتبال برای ما قابل هضم نیست و تیم ها نباید از داوری متضرر شوند و همه چیز باید در جای خودش و به شكل صحیح آن پیش برود .
محمد احمدزاده سرمربی تیم فوتبال نیز گفت : با پیروزی در برابر سایپا ، بازیكنان قولی را كه به روح مهرداد اولادی داده بودند ، عملی كردند كه امیدوارم التیامی بر داغ پدر مرحوم اولادی باشد .
وی افزود : البته ما در مقابل تیمی پیروز شدیم كه انگیزه بالایی داشت و با این پیروزی، شرایط ملوان در جدول بهتر شد كه امیدواریم این روند در دیدارهای آینده نیز ادامه داشته باشد البته بازیكنان نشان دادند كه هر زمان اراده كنند ، می توانند نتیجه بازی را به نفع خود تغییر دهند .
وی اظهار كرد : در جریان این بازی و در 10 دقیقه پایانی ، به دلیل استرس بالا و حفظ نتیجه ، باعث شد بازیكنان عقب كشیده و در نتیجه گل دوم را دریافت كردیم البته خشونت در نیمه دوم زیاد بود و شرایط مازیار زارع و سیدحسین حسینی دروازه بانمان را خوب نمی بینم و نگران این دو بازیكن هستم .
تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با این پیروزی ، 26 امتیازی شد و در مكان سیزدهم جدول رده بندی 16 تیمی رقابت های لیگ برتر كشور قرار گرفت .
اما تیم فوتبال داماش گیلان در ادامه رقابت های فوتبال لیگ دسته اول كشور جام آزادگان ، در هفته سی و پنجم این رقابت ها در ورزشگاه شهید عضدی رشت رو در روی تیم فولاد یزد قرار گرقت .
این دیدار برای هر دوتیم از اهمیت خاصی برخوردار بود چون تیم های فوتبال فولاد یزد و داماش گیلان در رده های هیجدهم و نوزدهم جدول قرار داشتند ، تیم پیروز می توانست فاصله اش را با انتهای جدول بیشتر و نسبت به سایر رقبای بالاتر از خود در جدول رده بندی كمتر كند .
تیم فوتبال داماش گیلان كه حال و روز خوشی ندارد ، در این دیدا نیز ضعیف ظاهر شد و با توجه به اینكه بیش از پنج هزار تماشاگر این تیم را حمایت می كردند ، نتوانست از فرصت میزبانی خود استفاده كند و در نهایت با تیم فولاد یزد به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت .
در جریان این مسابقه ، تیم فوتبال داماش گیلان در نیمه اول برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشت اما نتوانست دروازه تیم فولاد یزد را باز كند تا این نیمه بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد .
در نیمه دوم نیز گرچه تیم فوتبال داماش گیلان بیشتر صاحب توپ و میدان بود اما هر دو تیم نتوانستند موقعیت چندان خطرناكی را ایجاد كنند تا این دیدار سرانجام با تساوی صفر بر صفر خاتمه یابد .
افشین ناظمی سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان در پایان این دیدار گفت : در بازی برابر فولاد یزد دو نیمه متفاوت داشتیم كه در نیمه اول خوب بودیم و بازیكنان فرصت های خوبی نیز به دست آوردند اما نتوانستیم از این فرصت ها بهره ببریم .
وی اظهار كرد : اما متاسفانه در نیمه دوم ضعیف ظاهر شدیم و بازیكنان در حد و اندازه خود نبودند و نتوانستند به خوبی دستورات كادر فنی را در زمین بازی پیاده كنند و در این نیمه كیفیت لازم را نداشتیم .
وی ادامه داد : البته بازیكنان تیم فوتبال داماش گیلان تمام سعی و تلاش خود را در دیدار برابر فولاد یزد انجام دادند ولی نتوانستیم به پیروزی برسیم و در نهایت فقط یك امتیاز از این بازی كسب كردیم و اگر در این مسابقه پیروز می شدیم وضعیت ما در جدول رده بندی بهتر می شد اما باز ناامید نیستیم چون سه بازی دیگر پیش رو داریم و امیدوارم كه در این سه دیدار بتوانیم نتایج لازم را كسب كنیم تا در لیگ ماندگار شویم .
عبدالمجید باقری نیا سرمربی تیم فولا یزد كه از كسب نتیجه مساوی برابر داماش گیلان خوشحال بود ، گفت : كسب نتیجه مساوی در رشت و برابر تیم داماش برای ما نتیجه قابل قبولی است كه به این هدف خود رسیدیم اما نیم نگاهی نیز به كسب پیروزی داشتیم ولی به هر صورت نتیجه مساوی نیز برای ما راضی كننده بود .
وی اظهار كرد : در دیدار برابر داماش گیلان بازیكنان تیم فوتبال فولاد یزد به خوبی فشار نیمه اول را تحمل كردند و در نیمه دوم نیز توانستند یك بازی متعادلی را با این تیم به نمایش بگذارند و این در حالی است كه در این بازی نیمكت ما به دلیل مصدومیت و محرومیت چند بازیكن خالی بود .
وی ادامه داد : البته ما تیم داماش گیلان را آنالیز كرده بودیم و روی نقاط قوت این تیم كار كردیم كه خوشبختانه بازیكنان تیم فولاد یزد نیز در این دیدار به خوبی دستورات كادر فنی را در زمین بازی پیاده كردند و پیش بینی های ما درست درآمد .
تا پایان هفته سی و پنجم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول كشور، تیم های فوتبال فولاد یزد و داماش گیلان با كسب 35 امتیاز و به دلیل تفاضل گل به ترتیب در مكان های هیجدهم و نوزدهم جدول رده بندی قرار دارند .
در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول قهرمانی باشگاه های كشور جام آزادگان ، 20 تیم حضور دارند كه به صورت دوره ای و رفت و برگشت در یك گروه با هم به رقابت می پردازند كه در نهایت پنج تیم انتهای جدول از رقابت های لیگ دسته اول سقوط می كنند .
اما تیم فوتبال سپیدرود رشت در ادامه كسب نتایج خوب خود در مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته دوم موفق شد تیم كارای شیراز را در رشت شكست دهد تا یك قدم دیگر به رقابت های لیگ دسته اول نزدیكتر شود و همچنان امیدوار به صعود به جام آزادگان باشد .
تیم های فوتبال سپیدرود رشت و كارای شیراز در هفته دوم از دور برگشت مرحله نهایی رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های كشور ، در ورزشگاه شهید عضدی رشت و در حضور بیش از پنج هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند كه در نهایت تیم سپیدرود رشت موفق شد با نتیجه سه بر دو حریف خود را شكست دهد .
این بازی با حملات تیم فوتبال سپیدرود رشت آغاز شد اما این تیم كارای شیراز بود كه به گل برتری دست یافت و سهیل نیك نام بازیكن این تیم موفق شد در دقیقه 15 اولین گل تیمش را به ثمر برساند .
پس از به ثمر رسیدن این گل ، تیم فوتبال سپیدرود رشت برشدت حملات خود افزود تا اینكه در دقیقه 30 حامد حاجتی بازیكن این تیم موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند تا نیمه اول با نتیجه مساوی یك بر یك خاتمه یابد .
در نیمه دوم باز این تیم كارای شیراز بود كه به گل رسید و مرتضی سنجانكی موفق شد در دقیقه 64 دومین گل تیمش را به ثمر برساند اما این پایان كار نبود چون تیم سپیدرود رشت در دقایق تلف شده این بازی دو گل به ثمر رساند .
سهیل حق شناس مهاجم تیم فوتبال سپبدرود رشت موفق شد در دقایق 91 و 92 دو گل به ثمر برساند تا در نهایت تیم فوتبال سپیدرود رشت با نتیجه سه بر دو در این مسابقه به پیروزی برسد .
تیم فوتبال سپیدرود رشت با توجه به این پیروزی ، 14 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل كمتر نسبت به تیم بادران تهران در مكان دوم جدول رده بندی گروه دوم این رقابت ها قرار گرفت تا همچنان یكی از تیم های صدرجدولی و مدعی صعود به لیگ دسته اول باقی بماند .
اما تیم فوتبال رهپویان رضوانشهر دیگر نماینده استان گیلان در مرحله نهایی رقابت های لیگ دسته دوم كشور ، در چارچوب این رقابت ها در تهران به مصاف تیم نیروی زمینی رفت كه در نهایت با نتیجه دو بر یك مغلوب حریف خود شد .
تیم فوتبال رهپویان رضوانشهر كه مرحله نهایی این رقابت ها را خوب آغاز كرده بود با این شكست ، تا حدی از صدر جدول فاصله گرفت و با كسب 9 امتیاز در مكان سوم جدول رده بندی گروه نخست این مسابقات قرار گرفت .
مرحله نهایی رقابت های فوتبال قهرمانی لیگ دسته دوم كشور با حضور 12 تیم در دو گروه برگزار می شود كه تیم های حاضر به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند كه در نهایت تیم برتر هر گروه ، به رقابت های لیگ دسته اول كشور صعود می كند و برنده تیم های دوم نیز جواز حضور در رقابت های لیگ دسته اول را دریافت می كند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار