امام جمعه قیدار تأکید کرد: بیكارى یكى از نتایج اصلى قاچاق كالا و واردات بی‌رویه است. بیکاری، شاهراه اصلى آسیب‏هاى ‏اجتماعى است كه زندگى فردى و اجتماعى را تحت تأثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۲۱۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 16 April 2016
حجت‌الاسلام سیدعلی طالبی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قیدار با اشاره به اینکه بیکاری یعنی افزایش آمار طلاق، افزایش تعداد زنان بیوه، افزایش بچه‌های طلاق، افزایش اعتیاد، افزایش دزدى، فساد اقتصادى، تنش‏هاى خانوادگى و ... است، افزود: این حاکی از آن است که باید آن بخش از واردات را كه مشابه داخلى دارد، حتما جلوگیرى كرد. مثل واردات میوه که گاهی از آن به قاچاق میوه تعبیر می‌کنند، در حالی که به هیچ وجه درست نیست. مگر مى‏شود میوه از شیلى، فرانسه یا مصر به‏صورت كوله‏برى وارد كشور شود، قطعا میوه با كانتینر به كشور وارد مى‏شود و باید جلوی این‌ها گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه قاچاق یك پدیده مذموم است و خیانت به دولت، مردم و آیندگان و خیانت به مجموعه تولیدی کشور و در حقیقت فروختن مملكت به بیگانه محسوب می‌شود، تصریح کرد: قاچاق از نظر قانون کشور ممنوع و از نظر شرعی نیز حرام است، پس باید به شدت جلوی قاچاق گرفته شود که مضمون فرمایشات مقام معظم رهبرى این است كه «نگویید نمى‏شود، باید قاچاق را از مرز، قبل از مرز و تا مغازه دنبال كنیم.»
 
خطیب نمازجمعه قیدار در ادامه به 29 فروردین‌ماه، روز ارتش جمهورى اسلامى و نیروى زمینى اشاره و اظهار کرد: در 29 فروردین‌ماه، ارتش ایران حیات دوباره یافت، حیات دوباره ارتش با عشق به خدا و تبعیت از امام خمینی (ره) و دلبستگی به ملت مومن و انقلابی ایران شروع شد. ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله ایمان به خدا، عشق خدمت به ملت و دلدادگی به خط ولایت و امامت و اطاعت از ولایت فقیه است.
 
طالبی ادامه داد: نیروهای مسلح ما با داشتن اعتقاد قوی، اراده فولادین و آموزش‌های به‌روز و رسیدن به خودکفایی و پیشرفت‌های چشم‌گیر در جنگ الکترونیک و سامانه پدافند الکترونیکی و نیز دست‌یابی به تجهیزات پیشرفته نظامی، تولید مهمات هوشمند، امروزه قدرتمندترین و جوان‌مردترین نیروی نظامی منطقه و دنیا است که تحت فرماندهی انسانی مومن و عالم، مدیر و مدبر و شجاع هدایت و رهبری می‌شود.
 
امام جمعه قیدار به دوم اردیبهشت‌ماه، سال‌روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران با فرمان امام راحل با وظیفه حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شد. پاسداران این نهاد مقدس همه توان خود را برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تا سر حد جان به کار گرفتند و تابلوهای زیبایی از ایثار و فداکاری خلق کردند و مدال افتخار از امام عزیز گرفتند.
 
وی خاطرنشان کرد: زیربنا و خمیرمایه سپاه تکلیف‌گرایی، تسلیم محض و اطاعت تعبدگونه از ولی‌فقیه است. تاج افتخار سپاهیان ما سربازی ولایت است و همین امر باعث شده سپاه در عبور از گردنه‌های سخت تاریخ انقلاب موفق باشد. موفقیت‌ها و پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه، عراق، یمن و لبنان همه مرهون رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مشاوره‌ها و کمک‌های فرزندان سپاه بوده است. سپاه به شعار ما می‌توانیم عمل و ثابت کرده که واقعا «ما می‌توانیم».
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار