مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از آغاز برداشت گندم از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 135 هزار تن گندم در شوشتر تولید شود.
کد خبر: ۲۱۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 13 April 2016

منوچهر رحیمی نژاد اظهار کرد: در حال حاضر عملیات برداشت گندم از مزارع شهرستان آغاز و تا اوایل خرداد ادامه دارد.  

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 57 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شوشتر به کشت گندم اختصاص داده شده است، افزود: بر اساس میزان کشت پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی امسال 135 هزار تن گندم در شوشتر تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر بیان داشت: با توجه به میزان تولید، شرایط جوی مناسب و در صورت عدم خسارت‌هایی از قبیل باران سیل‌آسا، تگرگ و طوفان به گندم‌زارها برآورد شده نسبت به سال گذشته، 20 درصد افزایش تولید و عملکرد داشته باشیم.

رحیمی‌نژاد تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده 120 هزار تن از گندم تولید شده مازاد بر مصرف است، که توسط مراکز خرید از کشاورزان خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به فراهم کردن تمهیدات لازم جهت خرید گندم کشاورزان گفت: 8 مرکز خرید گندم در سطح شهرستان مشخص شده که خرید تضمینی را بر اساس قیمت‌های مصوب انجام می‌دهند.

رحیمی‌نژاد با اشاره به برداشت دانه‌های روغنی از مزارع شوشتر یادآور شد: در سال زراعی جاری 2 هزار و 500 هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفته که انتظار می‌رود از این میزان 5 هزار تن کلزا تولید و نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته باشد.

بر اساس این گزارش، شوشتر یکی از مهمترین قطب‌های تولید کشاورزی در سطح استان به‌شمار می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار