از همان ابتدا قرار بر این بود که دستفروشان بعد از انتخابات از این محل به پارک ربیع منتقل شوند و اکنون که انتخابات به دور دوم کشیده شده، این جابجایی بعد از ۱۰ اردیبهشت خواهد بود.
کد خبر: ۲۱۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۱ 12 April 2016
عصر دوشنبه در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر لوایح حسابرسی سازمان شهرداری در سال گذشته و جاری مورد بررسی قرار گرفت.


رامی علاسوند در پاسخ به اعتراض نماینده کسبه خیابان نادری با اشاره به تصمیم گیری شورای تامین استان درباره ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی اهواز اظهار کرد: از همان ابتدا قرار بر این بود که دستفروشان بعد از انتخابات از این محل به پارک ربیع منتقل شوند و اکنون که انتخابات به دور دوم کشیده شده، این جابجایی بعد از ۱۰ اردیبهشت خواهد بود.

علاسوند با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اهواز موافق ساماندهی دستفروشان است و با این مساله همکاری می کند، گفت: انتقال دستفروشان نیاز به مصوبه شورای تامین شهرستان و حکم قضایی دارد و شهرداری اهواز و شورای شهر نمی توانند به تنهایی در این زمینه تصمیم گیری کنند.


رضوان نماینده کسبه خیابان نادری اهواز نیز در این جلسه با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شورای اسلامی شهر اهواز جابجایی دستفروشان را تصویب کرد اما اجرای آن را پیگیری نکرده است.

وی افزود: بازاریان چندین سال است که برای جابجایی دستفروشان از هسته مرکزی به مسئولان مراجعه می کنند و در پنج ماه گذشته وعده های زیادی از سوی مسئولان به آنها داده شده اما هیچکدام از وعده ها عملی نشده است.


حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری عضو شورای شهر اهواز در این جلسه عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی برخی پروژه های شهرداری به مراحل پایانی رسیده اما این  سازمان در انتظار یک مناسبت برای افتتاح آن است.

وی افزود: متاسفانه در برخی مناطق شهرداری، طرح هایی با اعتبار بالا و امکانات کامل به منظور احداث یک پارک محلی ارائه می شود که پس از بازدید از منطقه متوجه می شویم هیچ کدام از امکانات تعبیه نشده است. شهرداران مناطق باید در این خصوص پاسخگو باشند.


در این جلسه از شورای شهر تعدادی از رانندگان اخراج شده از سوی سازمان اتوبوسرانی اهواز حضور داشتند که نماینده آنها با حضور در صحن علنی شورا عنوان کرد:  در شب های نوروز سال جاری ۲۶ نفر از رانندگان اتوبوس اخراج شدند و تاکنون نیز هیچگونه فعالیتی در راستای برگشت به کار آنها صورت نگرفته است. این مسئله باعث شده این رانندگان با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم کنند.


آذر زمان پور یکی از اعضای شواری شهر اهواز در این خصوص عنوان کرد: به منظور حل مشکل رانندگان باید جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه برگزار کرد. بسیاری از این رانندگان دارای سابقه های هشت ساله هستند. مسئولان سازمان مربوطه به جای عیدنی دادن به این قشر مظلوم آنها را اخراج کرده اند.


همچنین مرتضی عجمی شورایار منطقه زرگان با حضور در این جلسه عنوان کرد: به طور حتم تکمیل پروژه احداث جاده ساحلی در این منطقه فضای شادی را برای گذران اوقات فراغت شهروندان فراهم خواهد کرد.

وی همچنین در ادامه به مشکلات عدیده این منطقه همچون نبود روکش آسفالت مناسب در معابر، پارک محله ای، زمین ورزشی و فرهنگسرا  اشاره کرد.


در ادامه مجتبی گهستونی فعال میراث فرهنگی صحبت هایی در خصوص میراث ملموس و غیرملموس شهر اهواز مطرح کرد.


جمشید سلحشور یکی از اعضای شورای شهر در این خصوص گفت: امیدوارم شهرداری اهواز و سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان با همکاری یکدیگر موزه های متناسب با ظرفیت های موجود در شهر احداث کنند.


محمد جواد رضوی دیگر عضو شورای شهر نیز اظهار کرد: در شهر اهواز پروژه های بر زمین مانده بسیاری وجود دارد که شهرداری مسئولیت و توان رسیدگی به آنها را ندارد. به عنوان مثال در خصوص حفظ آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی نیز باید به وظایف خود عمل کند.

وی افزود: ادامه دادن روند فعلی رسیدگی به مسائل شهر از سوی شورا اینگونه به پیش برود، راه به جایی نخواهد برد.


حجت الاسلام کاظم سواری نیز در این زمینه اظهار کرد: متاسفانه به برخی آثار تاریخی در شهر اهواز با حب و بغض رفتار می شود. به عنوان مثال برخی آثار دوران هخامنشیان و شیخ خزعل به صورت مهجور مانده و حتی تخریب نیز شده است. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید در این زمینه وارد عمل شود و چنین آثاری را به مردم معرفی کنند.


در ادامه جلسه حسین حیدری یکی از اعضای شورای شهر اهواز در خصوص لایحه انتخاب حسابرس سال جاری و گذشته سازمان شهرداری گفت: شرکت حسابرس مشخص شده باید در شهر اهواز مستقر و یا نمایندگی داشته باشد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار