دو تیم پاس همدان و فولاد یزد در یک بازی کاملاً حساس برای فرار از سقوط و رسیدن به منطقه امن جدول، برابر هم به میدان می‌روند.
کد خبر: ۲۰۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 04 April 2016

به گزارش تابناک یزد،آرام آرام قطار لیگ دسته یک به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود و نیمی از تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر و نیمی دیگر برای فرار از سقوط به لیگ پایین‌تر در دیدارهای حساسی به مصاف هم می‌روند.

هنوز بیش از هفت تیم برای صعود به لیگ برتر امیدوار هستند اما به همان اندازه که در بالای جدول، جنگ داغ است، در پایین جدول حساسیت‌ها به مراتب بیشتر شده است و شاید یکی از مصاف‌های سخت فانوس به دستان را فردا دو تیم فولاد یزد و پاس همدان برگزار کنند.

پاسی‌ها در دو هفته گذشته با کسب دو برد برابر آلومینیوم هرمزگان و خیبر خرم‌آباد، حسابی اوضاع خود را در جدول بهبود بخشیدند و با زدن 6 گل در دو دیدار، خط و نشانی را برای فولادی کشیده‌اند و با انگیزه مضاعفی به شهر بادگیرها سفر کرده‌اند.

اما در آن سوی میدان، فولادی‌های یزد در هفته گذشته برابر پیکان با اختلاف یک گل شکست خوردند، اما این تیم در آخرین بازی خانگی خودش موفق شده بود تیم مدعی خونه به خونه بابل را با شکست بدرقه کند که از این حیث کفه ترازو را به سود خود سنگین کرد.

تیم اکبر محمدی در این بازی با چند غایب راهی یزد شد که مطابق همیشه، احمد جمشیدیان کاپیتان بومی خود را به دلیل مصدومیت و بازی‌های خارج از خانه، در اختیار ندارد و همچنین آرمان رمضانی و آرمین طلایی‌منش با وجود مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود.

در آن سوی میدان نیز تیم عبدالمجید باقری‌نیا بدون غایب به دیدار پاسی‌ها خواهد رفت که با او با دست باز می‌تواند ترکیب دلخواه خود را ارنج کند.

میکاییل ایمن‌تراج، ابوالفضل علایی، مهران مرادعلی، نعمت‌الله بخشی‌پور، نیما دلاوری، احسان جودکی، هادی ایمانی، رضا نبی‌زاده، علیرضا بیک‌زاویه‌، مهران درویش‌، حمید غلامی‌ و سیدجواد شفیعی‌پور شاید 11 مرد اصلی باقری‌نیا برای بازی پاس باشند.

در آن سوی میدان نیز اکبر محمدی با وجود محدودیت‌هایی که دارد به احتمال قوی با ترکیب مسعود پورمحمد، محسن ورزکار، امین پورعلی، حسین کاظمی، میلاد صادقیان، صادق کرمی، وحید جلالی‌نیا، نادر هوشیار، داوود شاهواروقی، تورج جعفری و نیما پرتویی برابر فولاد یزد صف‌آرایی کند.

پاسی‌ها در این بازی سعی دارند تا با استفاده از ضد حملات و بردن توپ به کناره‌ها از سرعت میلاد صادقیان و تورج جعفری نهایت استفاده را برده تا به گل برسند که تجربه نشان داده پاسی‌ها بعد از به ثمر رساندن گل در بازی‌های خارج از خانه به لاک دفاعی فرو می‌روند و همین باعث دریافت گل در دقایق انتهایی بازی خواهد شد.

متاسفانه هافبک‌های تدافعی کند پاس در جریان بازی بارها به عقب رفته و فاصله خط دفاعی با هافبک را بسیار کوتاه می‌کند که همین امر باعث به عقب نشستن پاسی‌ها می‌شود.

اما در آن سوی میدان نیز فولادی‌ها که اوضاع مناسبی در جدول رده‌بندی ندارند برای کسب هر سه امتیاز خود را به آب و آتش خواهند زد تا با حضور تماشاگرانشان عرصه را بر پاسی‌ها تنگ کنند و یک پیروزی دلچسب برابر آخرین قهرمان ایرانی آسیا کسب کنند تا جایگاه خودشان را در جدول بهبود ببخشند.

در بازی فردا تساوی و کسب یک امتیاز دوای درد دو تیم نیست و هر کدام از تیم‌ها به دنبال جمع‌آوری کامل امتیاز هستند که اگر پاسی‌ها در این بازی به برتری برسند در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توانند با سه پله صعود به مکان دوازده جدول برسند ولی در آن سوی میدان نیز فولادی‌ها اگر بتوانند از سد سبزپوشان همدانی عبور کنند در بهترین حالت شاید با یک پله صعود به مکان هفدهم برسند.

البته پاسی‌ها اگر دست خالی در بازی فردا راهی هگمتانه شوند شاید دوباره با سقوط به رتبه هفدهم جدول برسند و دوباره همان آش و همان کاسه برایشان رقم بخورد.

آمار گذشته نشان داده که پاسی‌ها در بازی رو در رو نسبت به فولاد عملکرد بهتری از خود ارائه داده‌اند زیرا در هشت بازی مستقیم قبلی دو تیم، چهار برد سهم سبزقباها بوده و چهار بازی دیگر نیز با تساوی به اتمام رسیده است و فولادی‌ها بدون هیچ پیروزی در نهمین بازی خودشان در شهر یزد پذیرای این تیم هستند.

البته ناگفته نماند در آخرین بازی فصل گذشته این فولاد یزد بود که با متوقف کردن پاس در خانه اجازه نداد، سبزپوشان دیار باباطاهر به پلی‌آف لیگ برتر برسند.

بازی رفت دو تیم هم که در همدان برگزار شد با نتیجه یک بر صفر و با گل اسحاق سبحانی به سود پاسی‌ها به اتمام رسیده که حال دو تیم در حساس‌ترین زمان ممکن بار دیگر برابر هم به میدان خواهند رفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار