حجت الاسلام شفیعی:
مسئولان اجرایی و مدیران کشور در سطوح مختلف برای تحقق اقتصاد مقاومتی بار سنگینی به دوش دارند و البته هیچ کس و شخصی از آحاد ملت بزرگ ایران در این حرکت بزرگ، مستثنی و غیرمسئول نیست اما روشن است که مرتبه و میزان مسئولیت و مأموریت متفاوت است.
کد خبر: ۲۰۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 29 March 2016
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی اظهار کرد: نام‌گذاری سال 95 از سوی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مسئولیت سنگینی را متوجه ملت بزرگ ایران کرده است که بدون تردید یکی از ارکان کلیدی و محوری استقلال، استقلال اقتصادی و قطع وابستگی به بیگانگان است.

وی افزود: برای ما در سالیان گذشته به وضوح و روشنی معلوم و مفهوم شد که استکبار جهانی و سلطه‌ حاکم بر دنیا، آن هنگام که در برابر پیام روشن و منطق قاطع و راسخی قرار می‌گیرد، چگونه حصر اقتصادی و تحریم را به عنوان سلاح به دست می‌‌گیرد و با فشارها، محدودیت‌ها و تنگناهای اقتصادی، اعمال فشار و زورمداری را رویه و سیاست خود قرار می‌دهد.

شفیعی تصریح کرد: ملت ما اگر عزت و سربلندی خویش را بخواهد و آقایی و سیادت خود را چون جان شیرین دوست داشته باشد، باید روی پای خود بایستد و از امید به بیگانه و اتکای به غیر پرهیز کند؛ چه زیبا امام (ره) بزرگوار فرمود که باید تلخ‌ترین چیز در کام ملت ایران، وابستگی به غیر باشد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از همگان، اقدام و عمل خواسته‌اند و قطعاً برای اقدام و عمل به نقشه‌ جامع و شیوه‌نامه‌های علمی و راهکارهای کارآمد و مؤثر نیاز است و این نیاز و رفع آن متوجه نخبگان و دانشمندان جامعه است؛ از آنجا که دانشگاه محل اجتماع نخبگان است و جامعه علمی کشور طراحان و سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور هستند، امروز، روز نقش‌آفرینی و به نمایش گذاشتن صلاحیت و اقتدار علمی آنان است.

شفیعی بیان کرد: به لطف الهی جامعه‌ دانشگاهی کشور از آغاز نهضت امام خمینی (ره) در عرصه وارد شده و کارهای بزرگی انجام داده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در هر صحنه‌ای که به عالمان و دانشمندان نیاز بوده، در صحنه حاضر و با ایثار ایفای نقش کرده است و امروز نیز روز جهاد علمی و طراحی اقتصاد مستقل و غیروابسته است.

وی ادامه داد: برای این کار بزرگ باید به میدان آمد و این امر به ویژه آنگاه برجستگی بیشتری دارد که ما به دنبال اقتصاد اسلامی و ارائه‌ نسخه‌ای دینی از اقتصاد هستیم؛ آنسان که با انقلاب اسلامی در عرصه‌ سیاست، مدیریت و حاکمیت طرحی نو درانداخته شد، در میدان اقتصاد نیز به این مجاهدت و نوآوری محتاجیم.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: کاری کارستان که شهیدان جهاد علمی در عرصه دانش هسته‌ای، شبیه‌سازی، تکثیر سلول‌های بنیادی، توسعه صنایع دفاعی و ... انجام دادند، امید را به فتح میدان‌های دیگر دوچندان کرده است و نسلِ درس‌گرفته از محضر امام خمینی (ره) «ما می‌توانیم» را در همه میدان‌ها به نمایش گذاشت و به اثبات رسانید.

شفیعی گفت: اینک همه‌ ملت ایران، مسئولان، مجریان و به ویژه نخبگان و دانش‌مداران و جوامع علمی کشور مخاطب صلای عام و ندای رسای امام خامنه‌ای هستند که اقتصاد مقاومتی را راه رهایی و نسخه‌ سعادت معرفی می‌کند و آن را نه تنها در محدوده گفتار و گفتمان و اندیشه بلکه در ساحت و عرصه‌ اقدام و عمل نیز مطالبه می‌کنند.

وی بیان کرد: تردید نداریم که این بار نیز روسفید و سربلند از این معبر و گذرگاه می‌گذریم و جهان بار دیگر شکوه و عظمت اراده‌ ملت بزرگ و مسلمان ایران را در فتح قله‌های رفیع دانش و ایمان نظاره خواهد کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار