مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به احتمال آلوده بودن میوه‌های وارداتی قاچاق به سم آفلاتوکسین که یک سم خطرناک و کشنده است، استفاده از میوه‌های قاچاق وارداتی را خطرناک دانست.
کد خبر: ۱۹۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 02 March 2016
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به احتمال آلوده بودن میوه‌های وارداتی قاچاق  به سم آفلاتوکسین که یک سم خطرناک و کشنده است، استفاده از میوه‌های قاچاق وارداتی را خطرناک دانست.

حمیدرضا جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه واردات میوه به شکل قاچاق می‌تواند مشکلاتی را پیش‌روی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قرار دهد، گفت: احتمال آلودگی میوه‌های قاچاق به قارچ‌ها و سموم مختلف به دلیل نگهداری طولانی مدت زیاد است.

جهانگیری میوه‌های قاچاق را موجب ضربه زدن به باغداران دانست و گفت: باید با واردات میوه‌های قاچاق به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود بیماری‌های قرنطینه‌ای که می‎‌توانند معضلات جدی را پیش روی بخش باغبانی بگذارد، مقابله شود.

جهانگیری راهکار اصلی مبارزه با ورود میوه‌های قاچاق را حفظ و کنترل مرزها دانست و گفت: باید با واردات میوه‌های قاچاق در مبادی ورودی کشور برخورد جدی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی واردات میوه بجز درمواردی که در کشور کمبود آنها احساس می‌شود را ممنوع کرده است، پتانسیل کشور در حوزه تولید میوه را بالا ارزیابی کرد و گفت: در کشور این پتانسیل وجود دارد که تمامی میوه مورد نیاز کشور در داخل تولید شود و در هیچ موردی بجز واردات موز، نارگیل، انبه و آناناس نیازی به واردات میوه احساس نمی‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در فرآیند واردات میوه به شکل رسمی، میوه‌های وارداتی مراحل مختلف قرنطینه را گذرانده و سلامت آنها تایید شده است، در حالیکه سلامت میوه‌های قاچاق به هیچ عنوان تایید شده نیست.

جهانگیری در پایان سطح باغات استان کرمانشاه را 40 هزار هکتار دانست و گفت: سالانه 260 هزار تن انواع محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار