رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه با واردات میوه قاچاق به شدت برخورد می‌شود، گفت: در صورت کشف هر نوع میوه قاچاق حتما نسبت به معدوم سازی آنها اقدام خواهد شد.
کد خبر: ۱۹۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 01 March 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه با واردات میوه قاچاق به شدت برخورد می‌شود، گفت: در صورت کشف هر نوع  میوه قاچاق حتما نسبت به معدوم سازی آنها اقدام خواهد شد.

خسرو شهبازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه واردات میوه قاچاق از گمرکات اصلی امکان ندارد، گفت: میوه قاچاق از طریق مرزهای غیررسمی وارد می‌شود.

شهبازی گفت: به تمامی مرزداری‌ها و فرمانداری شهرستانهان‌های مرزی اعلام کرده‌ایم تا از هرگونه واردات میوه به شکل قاچاق جلوگیری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از میوه قاچاق در استان کرمانشاه گزارش نشده است، گفت: تنها چند مورد لیمو خشک گزارش شده که در دست پیگیری است.

شهبازی در ادامه با بیان اینکه سلامت میوه های قاچاق تایید شده نیست، گفت: بر اساس بررسی اخیر صورت گرفته وجود آلودگی در خیلی از این میوه‌ها مشخص شده و لذا مصرف آنها توصیه نمی‌شود.

شهبازی با بیان اینکه بر اثر واردات میوه به شکل قاچاق احتمال ورود آفات و امراض به دلیل نبودن فرآیند قرنطینه‌ای وجود دارد، گفت: واردات میوه به شکل قاچاق می‌تواند توسعه باغات را نیز با چالش مواجه کرده و موجب ضربه زدن به تولیدکنندگان شود، زیرا این اقدام باعث می شود تا میوه‌های تولیدی داخل روی دست تولید کنندگان بماند.

شهبازی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی هرگونه واردات میوه به داخل کشور را ممنوع کرده است، گفت: این ممنوعیت تنها شامل حال برخی از میوه‌ها مثل موز و آناناس نمی‌شود که آن هم به خاطر کم بودن تولیدات و نیاز کشور به واردات برای تامین این اقلام است.

وی افزود: اگر قرار باشد میوه‌ای هم به کشور وارد شود باید به شکل رسمی و پس از گذراندن پست‌های قرنطینه‌ای باشد.

شهبازی همچنین به شهروندان توصیه کرد، از خرید میوه‌های قاچاق صرف نظر کنند.

وی در ادامه با اشاره به ذخیره سازی میوه برای شب عید گفت: از حیث تامین میوه شب عید در کشور مشکلی وجود ندارد و نیازی به واردات میوه احساس نمی‌شود.

شهبازی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل سرمای هوا نیاز به واردات میوه برای تامین بازار شب عید وجود داشت، گفت: امسال خوشبختانه این مشکل وجود ندارد و تمامی میوه مورد نیاز شب عید در داخل تولید می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار