بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «تبلیغات روابط عمومی مجلس به نفع یک لیست»، «افزایش نیم‌میلیاردی قیمت یک خودرو»، «اعلام برائت سه نامزد خبرگان از فهرست اصلاح‌طلبان»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۸۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸ 21 February 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


کنایه‌های خاتمی به لیست خبرگان اصلاح‌طلبان

آیت‌الله سید احمد خاتمی امشب در همایش انتخاباتی جامعه ایثارگران استان کرمان در حمایت از نامزدهای اصولگرا در محل تکیه فاطمیه (س) گفت: موج عظیمی از تخریب‌ها آغاز شده‌ است و این جریان به ضرر آقایان و به نفع جریان اصولگرایی است. به گزارش خبرگزاری فارس، امام جمعه موقت تهران همچنین جبهه تخریب را جبهه‌ای بسیار ناشی دانست و ادامه داد: آدم‌های آنها در این جمع هستند و می‌خواهند بدانند خاتمی چه می‌گوید. آنها بسیار ناشیانه عمل کرده‌اند و با انگلیس همسنگر شده‌اند، کمپین «نه به خامنه‌ای» در لندن تشکیل شده‌ است و این‌ها به علت اینکه جرأت نمی‌کنند نه به آقا بگویند محتوای آن کمپین را دنبال می‌کنند و آیا ننگتان نیست که همسنگر با انگلیس و استکبار هستید. وقتی آنها می‌گویند، جنتی، یزدی، خاتمی و علم‌الهدی، نه و شما هم می‌گویید نه پس چه فرقی بین شما وجود دارد، چراکه امام خمینی (ره) این جمله را گفتند اگر روزی دیدید دشمنان شما از کسی تعریف می‌کنند، به وی شک کنید. این جریان که از آن اسم نمی‌برم، ناشیانه‌ترین کار را در عرصه سیاسی انجام دادند و با توجه به اینکه آدم ندارند، کاندیداهای جامعه مدرسین را در لیست‌شان قرار دادند در مشهد سه نفر در کرمان دو نفر و در اهواز نیز دو یا سه نفر از ما را که 180 درجه با آنها فاصله دارند، در لیست خودشان آورده‌اند. جامعه مدرسین اعلام کرده، همه کاندیداهایی که در لیست ما هستند، باید از لیست دیگران تبری کنند، زیرا این‌ها به دنبال بهره‌برداری سیاسی هستند. یقین دارم، لیست جامعه مدرسین رای می‌آورد، اما لیست این‌ها رای نمی‌آورد، زیرا آدم ندارند و مردم این‌ها را هواداران فتنه می‌شناسند و به همان اندازه که شاه و سلطنت شاه در این کشور منفور شد به همان اندازه هم فتنه‌گران تا ابد منفور هستند و فتنه‌گرانی که محکوم و زندان شدند، باید خجالت بکشند که سرشان را بالا کنند.


اعلام برائت سه نامزد خبرگان از فهرست اصلاح‌طلبان

سه نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حامیان خود اعلام برائت کردند. یه گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد بهرامی خوشکار و امان‌الله علیمرادی دو نامزد مجلس خبرگان رهبری استان کرمان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که «اینجانبان در هیچ لیستی که نام حضرت آیت‌الله احمد خاتمی در آن لیست نباشد حضور نداریم و آوردن نام ما به تنهایی یک تخلف انتخاباتی محسوب و قابل پیگیری است.» آیت‌الله موحدی کرمانی نیز اعلام کرده که «یاران اعتدال بی‌اجازه نام من» را در فهرست انتخاباتی خود گنجانده‌اند.


احتمال لغو ورود ایرباس 380 به ایران

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فرهاد پرورش در حاشیه فرود نمادین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد با بیان این مطلب تصریح کرد: در طول روزهای گذشته متاسفانه انتقادات زیادی درباره‌ی چرایی خرید ایرباس 380 مطرح شده است. این در شرایطی است که ایران در طول دوران طولانی تحریم‌ها نتوانست هواپیمای زیادی وارد کند و این موضوع شرایط ناوگان را با دشواری جدی مواجه کرده است. وی ادامه داد: از این‌رو ایران‌ایر در طول مدت طولانی که برای مطالعه و بررسی هواپیماهای جدید زمان داشته تمام جوانب بازار را در نظر گرفته است و اگر هواپیمایی در سبد خرید ما قرار گرفته قطعا برای آن دلیلی منطقی وجود داشته است.مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان این‌که هنوز قرار‌داد خرید ایرباس 380 قطعی و نهایی نیست، تاکید کرد: ما شرایطی را در این قرار‌داد پیش‌بینی کرده‌ایم که ورود هواپیماهای جدید منوط به شرایط ایران و فراهم آوردن مقدمات لازم باشد. در صورتی که تا سال میلادی مورد نظر این شرایط فراهم نشود ورود 380 متوقف شده و به جای آن هواپیماهایی جایگزین مانند ایرباس 350 وارد می‌شود.


درخواست عجیب وزیر بحرینی از لبنانی‌ها

وزیر خارجه بحرین در صفحه توییتر خود ادعا کرد حزب‌الله دشمن همه عرب‌ها و لبنان است! به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری العربیه، «شیخ خالد بن احمد آل خلیفه،» وزیر خارجه بحرین، در صفحه خود بر روی توئیتر به شدت علیه حزب الله موضع گیری کرد. وی در اعایی سخیف با «تروریست و مزدور» خواندن حزب الله گفت لبنان باید میان این جنبش و عرب‌ها یک طرف را انتخاب کند. وی در ادامه نیز مدعی شد: حزب الله نه تنها دشمن عربستان و بحرین و تمامی عرب‌ها است؛ بلکه دشمن اول لبنان است و این کشور بر سر یک دوراهی اصلی قرار دارد و باید انتخاب کند.


اخراج کوکاکولا از روسیه

معاون پارلمان روسیه از دادستان این کشور خواست به دلیل بی‌احترامی شرکت کوکاکولا به تمامیت ارضی روسیه اخراج این شرکت را بررسی کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، «اولگ میخیف» معاون پارلمان روسیه، دوما، از دادستان این کشور خواست اخراج شرکت آمریکایی «کوکاکولا» از روسیه را مورد بررسی قرار دهد. این درخواست پس از آن مطرح شد که کوکاکولا در تبلیغات سال نوی خود در روسیه، نقشه‌ای را از این کشور منتشر کرد که شبه جزیره «کریمه» جزو آن نبود؛ این اقدام با خشم روس‌ها مواجه شده است. کوکاکولا در پی واکنش شدید روس‌ها، نقشه تازه‌ای در شبکه اجتماعی روسی «وی کونتکت» منتشر کرد که این بار کریمه را جزئی از روسیه به حساب آورده بود. اما این اقدام هم با واکنش دولت اوکراین مواجه شد و کوکا کولا را در معرض پیگرد قانونی از سوی کی‌یف قرار داد. نهایتا این شرکت آمریکایی بعد از چند روز، هر دو تصویر را از خروجی شبکه اجتماعی پاک کرد، اما جنجال بر سر این اقدام کوکا کولا همچنان ادامه دارد.


اخراج کارگران سال ۹۵ تشدید می‌شود

رئیس انجمن نساجی با بیان اینکه تعدیل نیروی کار در صنعت، ابتدای سال 95 شدت بیشتری خواهد یافت گفت: هیچ گشایشی در زمینه ال‌سی و سوئیفت اتفاق نیفتاده و در چنین شرایطی بخشنامه جدید مالیاتی به صنایع ابلاغ شده که اجرای آن تعدیل نیروی کارخانه‌ها را افزایش می دهد. به گزارش باشگاه خبرنگاران،محمد مروج درباره بحث‌های مطرح شده مبنی بر گشایش‌های صورت گرفته در زمینه ال‌سی و سوئیفت و تأثیر آن بر بخش صنعت، اظهار داشت: تاکنون گشایشی در این زمینه اتفاق نیفتاده و گشایش اعتباری صورت نگرفته است. در واقع بانک‌های کارگزار هنوز مشخص نشده‌اند. وی در ادامه با اشاره به اینکه سال آینده با اجرایی شدن اصلاحیه قانون مالیات‌ها، تعدیل نیروی بیشتری در کارخانه‌ها خواهیم داشت، گفت: این قانون یک طرفه و بدون مشورت گرفتن با افراد مرتبط تهیه شده و تردیدی نداریم که دولت مجبور به تغییر این قانون خواهد شد.


ماده واحده حیوان آزاری تدوین شد

معصومه ابتکار در صفحه اینیستاگرام خود نوشت:در مورد سگ آزاری اخیر در گلستان، کاربران عزیز بسیار سئوال کرده اند.این فرد خاطی با پیگیری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بازداشت شده و سگ آزاردیده نیز زنده و تحت مداواست. در عین حال سازمان حفاظت محیط زیست به رغم عدم مسئولیت قانونی در خصوص حیوانات بی سرپرست به ویژه در شهرها به خاطر حساسیت ها و مطالبه عمومی، ماده واحده قانونی را به منظور سامان دادن وضعیت این حیوانات و جلوگیری از آزار و اذیت آن ها، تدوین و به هیات دولت ارائه کرده است.


تبلیغات روابط عمومی مجلس به نفع یک جناح

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در آستانه دهمین انتخابات مجلس، طی نامه‌ای به تبلیغات رسمی برای ائتلاف علی مطهری با نام صدای ملت پرداخت! به گزارش مهر، روابط عمومی مجلس شورای اسلامی امروز در نامه‌ای خطاب به رسانه‌ها درخواست پوشش دادن نشست خبری ائتلاف علی مطهری با نام «صدای ملت» را کرده است. این در حالی است که روابط عمومی رسمی مجلس حق فعالیت جناحی ندارد.



حدیثی که توکلی برای جلالی خواند

احمد توکلی در گفتگو با مهر در واکنش به حضور رئیس و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در فهرست اصلاح طلبان گفت: من فکر می کنم دوستان یا قبلا به چیزهایی که می گفتند اعتقاد راسخی نداشتند و یا بعدا نظرات آنها عوض شده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح طلبانی که در لیست هستند را برادران دینی خود می دانیم اما فراموش نمی کنیم جریان سیاسی که این افراد طرفدار آن هستند مبانی فکر و اعتقادی دارند که ما با آن مخالف بودیم.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: خیلی عجیب است که فردی به گروه سیاسی اصولگرا معتقد باشد و به این امر توجه نکند و در لیستی قرار بگیرد که تکلیف شان را با برخی امور مشخص نمی کنند. وی گفت: حضرت علی می فرماید: فى تَقَلُّبِ الاْحْوالِ عُلِمَ جَواهِرُ الرِّجالِ «در گردش روزگار جوهر افراد مشخص می شود»


جشن های ملی ایران باستان احیا می شود

مسئول طرح ملی نوروزگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جشن های ملی و باستانی ایرانی با هدف آشنایی بیشتر مردم با پیشینه های تاریخی، بومی و سنتی کشور شناسایی و احیا می شود.به گزارش ایرنا، شبان میرشکرایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان با موضوع نوروزگاه اظهارکرد: بخشی از این جشن ها مانند شب یلدا و آیین مهرگان در سال های قبل به ثبت ملی رسید و تلاش می کنیم دیگر جشن های ملی کشور نیز با هدف جلوگیری از نابودی آنها احیا و ثبت شوند.وی بیان کرد: یکی از جشن های اصیل و محبوب در کشور نوروز است که اهتمام همگانی به اجرای مداوم و منظم آن، مانع از فراموشی و نابودی این میراث ناملموس و ارزشمند شده است.


کاندیداهای ریا کار لیاقت نماندگی مردم را ندارند

به گزارش حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی عبدوس، در ادامه ويژه برنامه فاطميه، در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع)مشهد، خلوص نیت را یکی از آموزه‌های فاطمیه برشمرد و گفت: بحث خلوص نیت، در فرهنگ دینی تشیع از جایگاه والایی برخوردار است و در آیات و روایات متعددی به آن اشاره شده است. این استاد حوزه افزود: اعمال و رفتار انسان مانند بدنه ماشینی است که موتور آن نیت او محسوب می شود، هر چقدر کار ما ظاهری زیبا و خدایی داشته باشد، اما نیت عمل، ظلمانی و برای ریا باشد، آن فعالیت برای ما برکت و ارزشی را به ارمغان نمی آورد. حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات، اظهار کرد: کاندیداهایی که بر اساس خلوص نیت، ثبت نام کرده اند، اگر بر نیت خالصانه خود پایدار باشند، همین ثبت نام آن‌ها نیز عبادت عظیم است، اگر چه رای هم نیاورند.


حقوق ۷۰ میلیون تومانی مدیران بنگاه‌های ورشکسته اقتصادی

نسیم نوشت: آیا تا به حال اندیشیده اید که گرانترین صندلی های مدیریتی از آن روسای کدام شرکت های موجود در شبکه اقتصادی کشور بوده است؟ صندلی های مدیریتی که به صاحبان خود قدرتی چشمگیر داده تا بیشترین حقوق، مزایا و پاداش شرکت های متبوع یا وابسته به صاحب آنها تعلق گیرد. باورمندانه باید پذیرفت که صندلی مدیران بنگاههای اقتصادی و بانک ها، همواره در زمره پرطرفدار ترین جایگاه های مدیریتی به شمار رفته که تسخیر آن، به رقابتی نفس گیر میان مدیران و کاندیداهای علاقمند برای نشستن بر روی آنها منتهی شده است. ارایه حقوق، مزایا و میزان پاداش دریافتی مدیران و اعضای هیأت مدیره بانک ها و بنگاههای دولتی همواره، یکی از پرتوجه ترین اخباری بوده که گاه و بیگاه در صدر رسانه ها جا خوش می کند. "ماده 76 قانون خدمات کشوری تصریح می دارد که هیچ فردی در دولت نمی تواند بیش تر از هفت برابر حداقل حقوق پایه یک کارمند عادی حقوق دریافت کند." اما به نظر می رسد این ماده قانونی، در دنیای واقعیت چندان هم کارایی نداشته و ملاک عمل دریافت و پرداخت حقوق و مزایای مدیران ارشد موسسات اقتصادی و مالی دولتی قرار نگرفته است. به ویژه آنکه هیچگاه مشخص نشده که رقم حقوق دریافتی مدیران ارشد بنگاههای اقتصادی چه مقدار بوده و شاید برهمین اساس بوده که رقم پرداختی به محلی برای گمانه زنی فراوان در مورد مقدارمزایای دریافتی این افراد تبدیل شده است. "غلامرضا مصباحی مقدم" گفته که برخی از مدیران بانک های دولتی ماهانه ۳۷ تا ۳۸ میلیون تومان دریافت رسمی دارند که این امر به تبعیضی آشکار در پاداش و حقوق کارمندان دولت مبدل شده است. وی، بالا بودن هزینه های جاری دولت را ناشی از حقوق غیرمتعارف و بالای برخی از مدیران و پاداش های پایان خدمت های ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی آنها دانسته و تاکید داشته که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، سقف حقوق در بخش دولتی باید هفت برابر کف حقوق افراد باشد و نه بیشتر!


تشدید رقابت هاشمی و روحانی در خبرگان

پرویز امینی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه در یادداشتی در تسنیم نوشته: در تحلیل‌های مفصلی که پیش‌تر داشتم، به شخصیت شناسی جناب هاشمی پرداختم و «اگوسنتریسم» یا «خودمرکزگرایی» را به عنوان ویژگی اصلی شخصیتی وی تبیین و تحلیل کردم. یکی از تاثیرات این نوع روانشناسی منطبق کردن واقعیات با انتظارات خود، به جای منبطق شدن خود با واقعیات است. در حقیقت، واقعیت آن چیزی نیست که واقعا رخ داده است بلکه واقعیت آن چیزی است که یک فرد خودمرکزگرا می‌خواسته که رخ بدهد.

وی در ادامه نوشته: هاشمی دیروز موضعی گرفت که مجددا بازتاب همین روانشناسی بود. وی گفت در انتخابات سال ۹۲ قبل از حمایت من از روحانی، وزن اجتماعی او سه تا چهار درصد بود و با حمایت من به بالای پنجاه رسید. بنده چون بنا به علایق و دغدغه‌های جامعه‌شناسی سیاسی، انتخابات را به طور متمرکز و تحولات در آن را رصد می‌کردم، برایم روشن است که این حرف هاشمی منطبق بر واقعیت نیست بلکه انطباق واقعیت با انتظارات خود است. روحانی در ماقبل مناظره سوم (مناظره سیاسی) حدود ۱۰ درصد در نظرسنجی‌ها پایگاه رأی داشت که تقریبا غیر از قالیباف و حداد و غرضی، مابقی نیز مانند جناب عارف در همین رنج بودند. با تحولی که در مناظره سوم به نفع روحانی و عمدتا به ضرر قالیباف شکل گرفت، آراء روحانی از دیگران پیشی گرفت و با کنار رفتن عارف این روند شتاب بیشتری پیدا طوری کرد به طوری که روز سه شنبه برتری قالیباف بر وی نیز شکسته شد و روحانی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد آراء را در روز سه شنبه و ماقبل حمایت هاشمی از وی داشت در حالیکه روند آراء وی نیز روند صعودی داشت. در واقع زمانی هاشمی حمایت خود را از روحانی اعلام کرد، که روحانی پیشتاز انتخابات و پدیده اجتماعی انتخابات شده بود. مضافا که روحانی هیچ گاه در طول دوران تبلیغات انتخاباتی حتی در روزهای اول، آرایی ۳ تا ۴ درصدی نداشت. آنچه در درجه اول اهمیت، روحانی را رئیس‌جمهور و پیروز انتخابات کرد، توان سیاست‌ورزی وی و تیم همراهش و در درجه دوم نابلدی سیاسی رقبایش خصوصا قالیباف بود. همین بلدی سیاسی بود که اصلاحات را مجاب کرد که از نامزد اصلاح‌طلب خود به نفع روحانی بگذرد. حمایت اصلاح‌طلبان، کنار رفتن عارف و تکثر نامزدها در جریان رقیب، در کنار حمایت هاشمی از روحانی، در مرتبه بعدی اهمیت در پیروزی روحانی در انتخابات بودند. بنابراین همانطور که قبلا گفته بودم یک رقابت تصریح نشده بین روحانی و هاشمی در انتخابات خبرگان وجود دارد و این ادبیات جناب هاشمی که با نوعی تحقیر نسبت به روحانی توأم است، این رقابت را تشدید کرده است. روحانی اگر صاحب برتری نسبت به هاشمی در انتخابات خبرگان بشود، در افکار عمومی می‌تواند خود را از زیر منت هاشمی رها کند اما باید توجه داشته باشد که روانشناسی خود مرکز گرای هاشمی اجازه نمی‌دهد او واقعیت را آنچنانی که هست قبول کند و شاید تأثیری در نگاه کنونی وی که معتقد است او بود که روحانی را رئیس‌جمهور کرد، نداشته باشد.


افزایش نیم‌میلیاردی قیمت یک خودرو

عصر ایران نوشت: ورود بی ام و آی 8 به کشور حرف و حدیث‌های زیادی را با خود به همراه داشت. این خودروی لوکس که طراحی فوق‌العاده آن را می‌توان فراتر از نسل خودروهای امروزی دانست، با ورود به نمایشگاه‌های پایتخت تمامی نگاه‌ها را به خود جلب کرد. ورود این خودروی متفاوت بی ام و به نمایشگاه‌های اتومبیل تهران باعث شد که شمار زیادی از رهگذاران و علاقه‌مندان، این خودرو را در پشت شیشه نمایشگاه‌ها نه به عنوان اتومبیل بلکه به عنوان یک اثر هنری به نظاره بنشینند. این خودرو طی ماه‌های گذشته در نمایشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو با قیمت 1.5 میلیارد تا یک میلیارد و 700 میلیون تومان برچسب قیمت خورده بود ولی مشکلاتی که در راه شماره‌گذاری این خودروها با پلاک ملی به وجود آمد، باعث شد تا این رقم در برخی از نمایشگاه‌ها کاهش هم داشته باشد. طی هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر شماره‌شدن این خودروی خاص منتشر و اعلام شد که تعدادی از این خودروها پس از 9 ماه پلاک ملی دریافت کرده‌اند. دریافت پلاک ملی باعث شد تا قیمت این نوع خودرو در بازار افزایش یابد؛ به طوری که قیمت آن هم اکنون به 2 میلیارد و 200 تا 2 میلیارد و 350 میلیون تومان (با پلاک ملی) افزایش یافته است. بنا به گفته برخی از فعالان بازار، 28 دستگاه بی ام و آی 8 وارد کشور شده که فقط تعداد محدودی از آنها توانسته‌اند تا کنون مجوز شماره‌گذاری با پلاک ملی را دریافت کنند.


ادعای وزیر احمدی‌نژاد درباره پورسانت قراردادهای محرمانه

محمد سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم در گفت و گو با نسیم گفته: رفتارهای دولت یازدهم همگی پیرو همان سیاست تعدیل اقتصادی دولت پنجم و ششم و اجرای برنامه های اقتصادی آمریکا و بانک جهانی است! در مساله نفوذ اقتصادی یکی از راهکارها که در زمینه نفوذ هم می‌گنجد همین بدهکار کردند کشور است. وقتی کشور بدهکار شد و درصد قابل توجهی از تولید ناخالص ملی‌اش بدهی شد دیگر آن کشور به راحتی نمی‌تواند کمر بلند کند و دقیقاً می‌شود داستان یونان، داستان لهستان. پس ببینید برنامه غرب این است که ما را بدهکار کند و ما اینجا با بی‌تدبیری و بی‌فکری می‌خواهیم آن برنامه اجرا کنیم تا کشور را بدهکار کنیم ؛ این یک خطر بزرگ برای آینده کشور است که اگر افرادی با دیدگاه سکولار وارد مجلس شود مطمئناً این نوع عملیات و قراردادها را تقویت می‌کنند .مساله دیگر در این زمین همین قراردادهای محرمانه ای است که با دلالی برخی افراد و گروه ها بسته می شود. اروپا می‌خواهد کالایش را به ایران بفروشد و برای رسیدن به این هدف مثلاً پژو یک دلال و واسطه‌ای را پیدا می‌کند و نقش این واسطه این است که این قرارداد را جوش بدهد. این روزها شاهدیم که عده ای دلال از طرف دولت در قراردادهای بزرگ به عنوان میانجی عمل می‌کنند که افراد مشکوکی با پرونده های مهمی در قوه قضائیه هستند. این افراد به دنبال پورسانت‌گیری از طرف خارجی برای عقد قرارداد هستند. خب یک قرارداد 30 میلیارد دلاری اگر یک درصدش هم پورسانت گرفته شود که بیشتر است و معمولاً 5 درصد است، می‌شود 300 میلیون دلار یعنی هزار میلیارد تومان! این رقم ها رقم های بسیار نجومی و قابل توجهی است و باید بیان شود که چگونه به دست برخی می رسد که البته ممکن است جوابی برای درآمد افرادی باشد که امروز در دولت هستند و گفته می شود دارای چنین سرمایه هایی یعنی بیش از هزار میلیاردتومان سرمایه هستند و تکذیب هم نمی شود.


نظر هاشمی درباره لیست انگلیسی انتخابات

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استادان دانشگاه‌ها، پژوهشگران، اعضای هیأت علمی و مراکز آموزش عالی، برنامه‌ریزی برای بیرون کردن مخالفان سیاسی از صحنه از جمله مبارزات انتخاباتی را یکی از زشت‌ترین کار‌ها در جامعه دانست و گفت: محافل و کسانی که دستشان از بهانه‌های تخریبی و اهانت خالی است، این روز‌ها از روی درماندگی و ضعف استدلال و منطق، بدور از ادب سیاسی و اخلاق اجتماعی و آداب اسلامی و انسانی، جاهلانه شخصیت‌های مبارز، سابقه‌دار و حتی مورد تأیید شورای نگهبان را با انتساب تعابیری همچون انگلیسی و نفوذی یاد می‌کنند و البته مردم خوب می‌دانند این تعابیر برای کسانی صدق می‌کند که می‌خواهند دانسته یا ندانسته بین مردم و انقلاب جدایی بیندازند. به گزارش ایلنا هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه در واقع عوامل نفوذی واقعی کسانی هستند که با امکانات بیت‌المال سعی در تخریب چهره‌های انقلابی دارند، افزود: زشت‌ترین نفوذ برای انسان‌ها، نفوذ شیطان در دل کسانی است که هر گونه کار غیراخلاقی از جمله انگ زدن به رقبای انتخاباتی را با توجه به مطامع دو روزه دنیا، برای اهداف خویش توجیه می‌کنند.



ادعای  آزار شطرنج‌باز روس در تهران!
یک سایت خبری روسی ادعا کرد که در حاشیه رقابت‌های گرند پری جهانی در تهران، دو شطرنج باز خانم که برای استراحت به پارک رفته بودند مورد آزار قرار گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، سایت روسی chess-news در این باره ادعا کرده است: "در حاشیه برگزاری مسابقه‌های شطرنج گرند پری در تهران مشکلاتی برای شرکت کنندگان ایجاد شده است. بعضی افراد از هوای گرم محل برگزاری شکایت داشتند و بعضی هم با پوشش خود در این مسابقه‌ها مشکل داشتند. با این وجود مشکل بزرگتری نیز در حاشیه این بازی‌ها ایجاد شده است".  این سایت در ادامه ادعایش آورده است: "دو شطرنج‌باز خانم به نام‌های والنتین گانینا و پیا کراملینگ که برای پیاده‌روی به پارک رفته بودند که در راه برگشت به هتل یک فرد قوی هیکل از پشت به گونینا که روس‌تبار بوده حمله کرده و بعد از لمس بدن او گریخته است. این دو نفر وحشت‌زده شده‌اند و دیگر بدون همراهی مردان از هتل خارج نمی‌شوند". گنینا و کراملینگ هر دو شروع بدی در رقابت‌ها داشته‌اند. این دو شطرنج باز از کشورهای روسیه و سوئد هستند.


تفسیر موحدی کرمانی از حمله به برخی آیت الله ها

آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه حمله دشمن به حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح نشانه اثرگذاری آنها است، اظهار داشت: توطئه اصلی دو قطبی کردن خبرگان است. آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه حمله دشمن به حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح نشانه اثرگذاری آنها است، گفت: توطئه اصلی دو قطبی کردن خبرگان است.


مشایی حامی برادر جهانگیری

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 2 اسفند) در نشست انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با عنوان «آمارها از فاجعه می‌گوید/ بررسی تاثیرات مخرب فساد اقتصادی در بحران رکود و فاجعه بیکاری» که به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در موسسه فرهنگی هنری «اسوه» برگزار شد با ذکر این نکته که همین جریان در دولت بعدی که نقطه مقابل دولت اصلاحات بود نیز نفوذ کرد و همان مناسبات را تداوم داد، تصریح کرد: فردی که امروز در دولت آقای روحانی ادعای مبارزه با فساد دارد نباید فراموش کند که برادرش در دولت قبل با حمایت آقایان مشایی و بقائی بیشترین امتیاز را با تاسیس هلدینگ کشور گرفتند و بانکی را به عنوان پشتوانه مالی آن تاسیس کردند.


دفاع تمام‌قد وزیر راه از اقتصاد لیبرالی

به گزارش ‌پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در همایش جامعه مهندسی و مدیریت اخلاق حرفه‌ای‌‌ بیان کرد: موضوع اخلاق حرفه‌ای موضوع بسیار مهمی است که موجب امید اجتماعی می‌شود و امید اجتماعی نیز بدون اخلاق غیر ممکن است. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه لیبرالیسم یعنی همه برای کسب حقوق خود آگاه باشند و کسی به حق آنها تعدی نکند، مدعی شد:‌ لیبرالیسم برای توسعه به میدان آمده است.


حمله یک بازیگر به وزیر ارشاد

به گزارش فارس، نشست کتاب‌خوان ویژه هنرمندان پیشکسوت صبح امروز در هتل انقلاب تهران با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون برگزار شد. وزیر ارشاد در بدو صحبت‌های داریوش ارجمند سالن نشست کتابخوان هنرمندان پیشکسوت را ترک کرد و موجب شد ارجمند سخنان صریحی را مطرح کند.داریوش ارجمند با گلایه و عصبانیت از ترک سالن توسط جنتی ابراز داشت: آقای وزیر ارشاد چشم دیدن ما را ندارد، رفت، مهم هم نیست. بسم الله می‌گویم و آغاز کلام می‌کنم تا متهم به کفر نشوم. خراسانی هستم شاگرد دکتر شریعتی و آکتور که به تمام آنها افتخار می‌کنم.وی ادامه داد: دغدغه‌ام فرهنگ سرزمینم است. سالها در تئاتر کار کردم اما همیشه نگران فرهنگ سرزمینم بودم و اینکه تکلیف گنجینه فرهنگی ما چیست. اتفاقات تاریخ معاصر ما مثل موسسه پیشکسوتان مهم است اما نشان و آرم آن هیچ جایی نیست؛ در جایی به زور می ایستانندمان و زینت مجالس م‌یشویم و عکس میگیرند حتی پشت کارت دعوت این مراسم هم آرم ما نیست در حالی که این موسسه را ما با خون دل بوجود آورده‌ایم.وی به دیدار با محمود احمدی نژاد رییس جمهور قبل اشاره کرد و گفت: بدنامی نشستن کنار ریس جمهور سابق را به جان خریدم که موسسه پا بگیرد. امروز خوشحال بودیم وزیر ارشاد می‌آید ولی می‌رود! اگر ما نباشیم ایشان کسی نیست. او راهش را می‌کشد و می‌رود؛ احتیاجی نیست ما صاحبخانه‌ایم. اسماعیل خلج و امثال او هستند صاحب خانه ماییم شکی نیست صاحب این خانه بیهقی است.


دلیل سکوت چند ساله محمد اصفهانی چه بود؟

محمد اصفهانی خواننده در گفتگو با خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: یکی از نقاط قوت و شاخص جشنواره سی و یکم، پر رنگ شدن بخش بین‌الملل و حضور هنرمندان بزرگ این عرصه بود. امیدوارم این آغاز مبارک با یک پیشرفت مدون در سال‌های آینده به مسیر گسترش و انبساط خود ادامه دهد و جو رقابت را برای هنرجویان ایرانی واقعی‌تر کند تا بتوانند خود را به استاندارد جهانی نزدیک‌تر کنند.وی در خصوص اضافه شدن بخش جایزه «باربد» به جشنواره موسیقی اظهار کرد: هر جا بحث ممیزی و کارشناسی بی‌قصد و غرض باشد و اشخاص موجه آثار را بررسی کنند و با نظر خود به برگزیدگان جایزه دهند، برای امروز موسیقی و آینده آن حتما مفید خواهد بود.وی همچنین در رابطه با سکوت خبری خود که طی چند سال اخیر پی گرفته بود و همچنین آغاز فعالیتش بیان کرد: در حال حاضر مشغول تهیه آلبوم جدیدی هستم که امیدوارم با قطعات به روز و شعرهای با محتوا بتوانم نبودم را جبران کنم و دلیل کم کاری‌ام در چند وقت اخیر مساعد نبودن احوالات شخصی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :