معاون وزیر جهاد کشاورزی
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به واردات میوه به کشور، گفت: امسال واردات میوه در کشور ممنوع شده است و میوه‌های غیرگرمسیری به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 13 February 2016
به گزارش تابناک مازندران، محمدعلی طهماسبی در حاشیه مراسم افتتاح طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری روستای روشندان بهنمیر طی گفت‌وگویی با بیان اینکه یکی از طرح‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی در بخش باغبانی، اجرای طرح گلخانه‌ای است، اظهار کرد: حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در نظر گرفته شد.

وی افزود: تخصیص این اعتبار برای کسانی که می‌خواهند در بخش گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری کنند، محدودیتی وجود ندارد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: گلخانه‌ها در جلوگیری از مصرف بی‌رویه و صرفه‌جویی در آب، افزایش محصول در واحد سطح و تولید محصولات صادراتی نقش مهمی دارند.

طهماسبی با بیان اینکه در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی برای مثبت کردن طراز تجاری، گلخانه‌ها در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در بحث اراضی شیب‌دار، تولید نهال، طرح‌های صنایع تبدیلی و فرآوری نیز در صورتی که متقاضی داشته باشند، تسهیلات لازم تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به واردات میوه به کشور، گفت: امسال واردات میوه در کشور ممنوع شده است و تمام میوه‌ها جز میوه‌های گرمسیری مثل آناناس، موز و انبه قاچاقی وارد کشور می‌شوند.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در پایان اظهار کرد: میوه‌هایی که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، علاوه‌بر آسیب به بخش اقتصادی و تعطیلی مشاغل خانگی، عامل اصلی شیوع آفات و بیماری‌های خطرناک نیز در کشور هستند.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار