معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران هفتمین تولیدکننده مرغ دنیا است که با کیفیت‌ترین محصول را روانه بازار می‌کند.
کد خبر: ۱۷۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 10 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسن رکنی صبح امروز در مراسم جشن انقلاب سازمان جهاد کشاورزی که در سالن اجتماعات این سازمان در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی پیش‌بینی می‌کنیم اتفاقات خوبی رخ داده است که قابل قیاس نیست چرا که ما در تمام زیرساخت‌های کشاورزی سعی کردیم تا با تکیه بر توان داخلی تولیدات‌مان را عرضه کنیم.

وی با ارائه یک آمار تامل‌برانگیز گفت: در سال 60 متوسط مصرف مرغ در کشور شش کیلوگرم بود که این رقم به 26 کیلوگرم رسیده است به طوری که سرانه مصرف ایرانیان 26 کیلوگرم مرغ است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی متوسط جهانی مصرف مرغ را 12 کیلوگرم اعلام کرد و یادآور شد: ایرانیان دو برابر میانگین جهانی مرغ مصرف می‌کنند.

رکنی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم اما دو درصد تولید مرغ دنیا نصیب ایران است به طوری که کشورمان در حال حاضر هفتمین کشور برتر تولیدکننده مرغ دنیا است.

وی در مورد رقم تولید تخم‌مرغ نیز افزود: پایین‌تر از شش کیلوگرم میانگین تولید مرغ بوده که در حال حاضر این میانگین به 11.5 کیلوگرم رسیده به طوری که سال گذشته 150 هزار تن صادرات مرغ و تخم‌مرغ را از کشور شاهد بودیم.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی به رشد 20 درصدی صادرات این محصولات اشاره کرد و ادامه داد: با فراهم آمدن زیرساخت‌های مناسب تلاش جدی بر این است تا در بخش کشاورزی و در مصرف کلان فضایی را فراهم کنیم تا تراز منفی این بخش کاهش پیدا کند.

رکنی بیان کرد: دولت یازدهم با 8.5 میلیارد دلار تراز تجارت منفی وضعیت اقتصادی را تحویل گرفته است به طوری که ما از اکثر کشورها از شیلی و مصر گرفته تا فیلیپین واردات بی‌رویه میوه را به کشور شاهد هستیم.

وی گفت: با تاکید مسئولان کشوری و شخص رئیس‌جمهور تلاش وزارت جهاد کشاورزی بر این است تا این واردات به حداقل برسد چرا که برای ملت ایران کسر شان است که سفره‌های آنها با میوه‌های خارجی رنگین شود.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اذعان به قاچاق برخی از محصولات به ویژه میوه ‌از مناطق مرزی یادآور شد: به صورت رسمی جز موز واردات میوه به کشور را شاهد نیستیم و در نقطه مقابل صادرات سیب، پرتقال، پسته و خرما در اولویت قرار گرفته است.

رکنی عنوان کرد: دولت تلاش کرده است تا با تراز منفی 8.5 میلیارد دلار را در سال گذشته به 5.5 میلیارد دلار و امسال به 4 میلیارد دلار کاهش دهد.

وی از کاهش 30 درصدی واردات بخش کشاورزی در دو سال اخیر خبر داد و افزود: شرایط کشور به گونه‌ای است که با تاکید مقام معظم رهبری تلاش بر تحقق امر خودکفایی در تولید گندم است به طوری که دولت امسال بیش از 8 میلیون و 800 هزار تن گندم را از کشاورزان خریداری کرده است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با تبریک ایام‌الله دهه‌فجر به روزهای تاریخی 22 بهمن و شکسته شدن حکومت نظامی با حضور مردم در صحنه اشاره کرد و ادامه داد: مردم در آن مقطع نه تنها تهدیدات پهلوی را جدی نگرفتند بلکه به خیابان‌ها ریخته و 22 بهمن را خلق کردند.

رکنی بیان کرد: امروز بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در مقطعی قرار گرفته است که بالاتر از میانگین قدرت منطقه‌ای عربستان و بسیاری از کشورهای مزدور منطقه که به ژاندارم آمریکا تبدیل شده‌اند سعی می‌کنند تا در تحولات نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: این عزت، شرافت و اقتدار را مرهون خون شهدا و امام راحل هستیم که در مسئله اخیر برجام نیز بخشی از این ابهت و عظمت به نمایش گذاشته شد تا جمهوری اسلامی ایران بار دیگر توانمندی‌اش را نشان دهد.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تلاش مسئولان نظام اسلامی را بر افزایش قدرت کشور در سایه تولید داخلی و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید و تامین معاش عزت‌مندانه مردم توصیف کرد و یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جهاد سازندگی عمران و آبادانی روستاها با قدرت و قوت صورت گرفت و حتی در برخوردارترین استان کشور که همه فکر می‌کنند تهران است ما با عمق محرومیت‌هایی روبه‌رو هستیم که باور کردن آن سخت است.

رکنی در پایان سخنان خود تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز تمام روستاهای این کشور صاحب آب، برق، گاز و دیگر نعمات الهی هستند که همه این دستاوردها در سایه انقلاب و مجاهدت امام و در صحنه بودن این ملت تحقق پیدا کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار