آیت الله جزایری با اشاره به اظهارات مفتی آل سعود درباره سرلشکر محسن رضایی تأکید کرد: از همین مکان و در جمع قهرمانان غیور بختیاری، به مفتی عربستان می گویم، این اظهاراتی را که «آقامحسن» در تقابل با آن جنایتکاران گفته، شعار سراسر ملت ایران است.
کد خبر: ۱۶۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 16 January 2016
به گزارش «تابناک یزد»، این روزها  خطیبان مذهبی و حکام سیاسی برخی از کشورهای عربی بر شیپور افراط گرایی می دمند. خطیبان مذهبی با تکفیری خواندن و مباح دانستن خون مخالفان و حاکمان سیاسی با تامین مالی افراط گرایان منطقه را در آشوب و هرج و مرج افراط و ترور فرو برده اند! این دو ساخت موجود در برخی از کشور های عربی برای ترویچ ترور و افراط به همدیگر پاس گل می دهند!
 
مدت زمان زیادی از تکفیری خواندن و مباح دانستن خون مخالفان آل سعود آزادیخواهان عرب نگذشته است، که این بار خطیبان مروج افراط و ترور، به سراغ یکی از شخصیت های ایرانی آمده اند و محسن رضایی را به خاطر هشدارهایی که به افراط گرایی آل سعود داده بود را خونش را مباح اعلام کردند تا امواج تکفیر و مباح دانستن خون مخالفان آل سعود را به خارج از مرز های عربی هم بکشانند و سردار ایرانی را تهدید کنند.
 
این امواج افراط گرایی که اکنون امواج تهدید کننده آن از مرز های عربی هم کشیده شده است،البته در ایران نه تنها با واکنش شخصیت هایی که دل در گرو نظام دارند مواجه شده است، بلکه علاوه بر آن مردم فرهنگی ایران را نیز به خشم آورده است و آنان را حتی در شهرهایی که از پایتخت سیاسی و مذهبی ایران بعد مسافت هم دارند به واکنش واداشته است.
 
به طوری که امروزآیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در گردهمایی مردم و علمای شهر دلاور پرور مسجد سلیمان با محکومیت سخنان مفتی آل سعود علیه سرلشکر رضایی ، به سابقه دوستی و رفاقت خاص خود با سرلشکر رضایی اشاره کرد و اظهار داشت: دوستی و رفاقت خاصمان با سردار رشید اسلام حاج محسن رضایی به بیش از چهل سال پیش برمی گردد و تا به امروز ادامه دارد. در زمان شاه که ایشان مجاهد بودند و تحت تعقیب نیروهای ساواک، یکی از مکان هایی که پایگاه و محل امنی برای ایشان بود، منزل ما بود.


پاسخ مردم و علما به تهدید مفتی آل سعود علیه سرلشگر رضایی

آیت الله جزایری ادامه داد: حضور فعال و چشمگیر سرلشکر رضایی و دوستانشان در گروه انقلابی منصورون در برابر جنایات رژیم شاه در خوزستان و هفت استان جنوب غربی کشور و تهران، گام مؤثری در پیشبرد اهداف حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: دکتر محسن رضایی در آن مقطع زمانی دشوار در خدمت اهداف نهضت امام خمینی (ره) بودند که چیزی جز شکنجه و زندان و تبعید برای انقلابیون مطح نبود و خیلی توکل می خواست که کسی در آن مقطع بتواند این فشارها را تحمل کند و همراه و یار امام (ره) باشد.

آیت الله جزایری عنوان داشت: حاج محسن رضایی در راستای همان مبارزاتی که برای خدا بود و فشارهایی که در اتاق جنگ تحمل می کرد، امروز هم پرچم خدمات بزرگی را برافراشته است.

آیت الله جزایری با اشاره به اظهارات مفتی آل سعود در رابطه با سرلشکر محسن رضایی تأکید کرد: از همین مکان و در جمع قهرمانان غیور بختیاری به مفتی عربستان می گویم، این اظهاراتی را که «آقامحسن» در تقابل با آن جنایتکاران گفته، شعار سراسر ملت ایران است.

وی تأکید کرد: قطعاً و یقیناً همه ما در کنار «حاج محسن» هستیم و همه ما از مواضع قاطعی که سرلشکر رضایی در برابر وهابیت و صهیونیسم ابراز داشتند، حمایت داریم و نظیر این مواضع را ابراز می کنیم.


پاسخ مردم و علما به تهدید مفتی آل سعود علیه سرلشگر رضایی

به گزارش ایبنا نیوز نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عشق و علاقه سادات جزائری به مردم بختیاری ریشه در تاریخ دارد و جنبه وراثتی پیدا کرده است. از چندین قرن پیش که اجدادمان در این منطقه زندگی می کردند تا به امروز ارتباط بسیار مستحکم و دو طرفه ای بین روحانیت و قوم بختیاری بوده و هست، زیرا این قوم همواره ارادت و حمایت خاصی نسبت به روحانیت شیعه ابراز کرده اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، گوروئی فرماندار مسجدسلیمان و محمدرضا مکوندی مسئول دفتر ارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی در شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، کلنگ احداث حسینیه مؤسسه خیریه زنده یاد حاج احمد رضایی در محله بی بیان مسجدسلیمان بر زمین زده شد. همچنین پیام سردار محسن رضایی خطاب به مردم و علمای حاضر در این مراسم قرائت شد.



تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار