مدیرکل بحران استانداری خبر داد:
کد خبر: ۱۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 23 March 2015
 مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان از خسارت سنگین ناشی از بارندگی و سیلاب در شهرهای شمال و شمال شرق این استان خبر داد.

هاشم بالدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی چند روز گذشته به تاسیسات زیربنایی برخی شهرهای شمال و شمال شرق استان خوزستان از جمله لالی ،ایذه ، باغملک و مسجد سلیمان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: این بارندگی موجب از کار افتادن تاسیسات برق و تصفیه خانه های آب در شهرستان لالی شده به طوریکه آبرسانی به مردم این شهرستان بوسیله 10 دستگاه تانکر انجام می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: در برخی شهرستانها سیلاب به جاده های روستایی و نیز عشایر منطقه خسارت زده و تعدادی دام نیز طعمه سیلاب شدند که کمک رسانی به عشایر در حال انجام است.

بالدی با اشاره به ریزش کوه در منطقه تاراز شهرستان ایذه گفت: ریزش کوه بر اثر بارندگی در منطقه تاراز شهرستان ایذه در روز شنبه موجب مسدود شدن بیش از سه کیلومتر از این جاده شد که این حادثه سه کشته و 9 مجروح برجای گذاشت.

وی از غرق شدن پسربچه ای 11 ساله در سیلاب دشت سوسن در شهرستان ایذه خبر داد و گفت: شب گذشته نیز یک دستگاه مینی بوس بر اثر بارندگی و لغزندگی جاده در روستای بابا زاهد شهرستان اندیکا واژگون شد که 16 نفر از سرنشینان این مینی بوس مصدوم شدند و به مراکز درمانی منتقل شدند.

بالدی به خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی شهرستان لالی از جمله برق ، گاز و مخابرات اشاره کرد و گفت:سه دکل فشار قوی برق در شهرستان لالی نیز دچار خسارت شده و از مدار خارج شده است.

وی اظهار کرد: بارش باران و تگرگ یکشنبه شب خسارت زیادی به اراضی کشاورزی در شهرستان های لالی ،باغملک و ایذه وارد کرده است که میزان دقیق خسارت ها در دست بررسی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت جاده های استان گفت: سیلاب شب گذشته موجب تخریب کامل برخی از جاده های روستایی و عشایری شده و به دلیل تخریب کامل جاده مسجدسلیمان - اندیکا - تاراز ناشی از سیلاب جاده ایذه، دهدز به شهرکرد جایگزین این جاده شده است.

بالدی بیان کرد: همچنین بر اثر بارندگی 403 نفر در جاده های صعب العبور شهرستان اندیکا در باران و سیلاب گرفتار شدند که با حضور تیم های امدادی این افراد با کمک هلال احمر استان خوستان نجات یافتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:گزارش مربوط به بارندگی اخیر و خسارت وارده به مدیریت بحران وزارت کشور اعلام شده است.

بالدی بیان کرد:با توجه به اینکه طبق گزارش هواشناسی اکثر جاده های استان خوزستان در صبح روز سه شنبه شاهد مه صبحگاهی خواهد بود لذا از مسافران و میهمانان نوروزی در استان خوزستان در خواست می شود با احتیاط در جاده های استان رانندگی کنند.

بارندگی شدید همراه با تگرگ و تندباد که از پنجشنبه شب شهرهای مختلف شمال و شمال شرق استان خوزستان را فرا گرفته بود بامداد روز دوشنبه متوقف شد.

بیشترین بارندگی در شهرستان لالی با 76 میلیمتر ثبت شده است.

استان خوزستان در ایام تعطیلات نوروز میزبان مسافران نوروزی از سراسر کشور می باشد.

بارندگی شدید همچنین مشکلاتی برای مسافران نوروزی در شهرهای مختلف استان خوزستان موجب شد به طوریکه مسافران نوروزی که در بوستان ها چادر برپا کرده بودند به مدارس و مکان های امن منتقل شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار