کد خبر: ۱۶۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 10 January 2016

مدیر عامل خانه ریاضیات اردبیل از آغاز ثبت نام آزمون انتخابی هیجدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی تایلند (IMC) خبر داد و گفت: ثبت نام ثبت نام کلاسهای آمادگی مسابقات جهانی ریاضی تایلند (IMC) آغاز شد/ خانه ریاضیات اربیل بین دانش آموزان استان مسابقه ریاضی برگزار می کنداز دانش آموزان ممتاز برای شرکت در کلاسهای آمادگی این مسابقات ، در خانه ریاضیات اردبیل شروع شده است.

دکتر حسن نوعی اقدم در گفتگو با سایت تابناک اردبیل با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام در مسابقات جهانی ریاضی تا پنجم بهمن ماه جاری است گفت: مدیران مدارس خاص می توانند با مراجعه به سایت خانه ریاضیات تهران به آدرس اینترنتی (www.mathhome.ir) ثبت نام دانش آموزان ممتاز را انجام دهند و یا در صورت تمایل حداکثر تا 30 دی ماه جاری طی نامه کتبی دانش آموزان ممتاز را به خانه ریاضیات اردبیل معرفی کنند تا این مرکز کارهای ثبت نام آنها در مسابقات جهانی ریاضی را به صورت رایگان انجام دهد.

دکتر نوعی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تصویب شورای علمی - اجرایی خانه ریاضیات اردبیل، این مرکز آموزشی تمهیدات لازم را انجام داده است تا دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه از کارگاه ها و بازیهای ریاضی خانه ریاضیات اردبیل بازدید کنند و انگیزه و علاقه بیشتری برای آموختن درس ریاضی در آنها ایجاد شود.

مدیر عامل خانه ریاضیات اردبیل تصریح کرد: مدیران کلیه مدارس خاص ، دولتی و غیر دولتی نواحی یک و دو آموزش و پرورش اردبیل و مناطق همجوار می تواند در تماس با شماره تلفن های            3-33514442 برای برگزاری این بازدید هماهنگی های لازم را انجام دهند.

خانه ریاضیات اربیل مسابقه ریاضی برگزار می کند

دکتر حسن نوعی اقدم در ادامه گفت: خانه ریاضیات اردبیل با هدف تقویت پایه ریاضی دانش آموزان و آمادگی آنها برای مسابقات سراسری و جهانی ، به صورت رایگان مسابقه ریاضی در بین دانش آموزان مقاطع مختلف برگزار می کند و از منتخبان این مسابقات علمی ، تجلیل به عمل خواهد آمد.

نوعی اقدم با بیان اینکه به همت خانه ریاضیات اردبیل قرار است مسابقات ریاضی بصورت آزمون چهار جوابی در روز جمعه شانزدهم بهمن ماه جاری برگزار شود، افزود: در مکاتباتی که با مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان داشته ایم درخواست شده است که مدیران کلیه مدارس دخترانه و پسرانه نواحی یک و دو اردبیل و مناطق همجوار اعم از مدارس خاص ، دولتی و غیر دولتی تیم های زبده سه نفره را جهت شرکت در مسابقات استانی به خانه ریاضیات معرفی کنند.

نوعی اقدم با خاطرنشان کردن اینکه کلیه هزینه های ثبت نام و برگزاری این آزمون رایگان است و توسط خانه ریاضیات اردبیل پرداخت می شود ، تصریح کرد: این مسابقه ریاضی بصورت تیمی مابین دانش آموزان ممتاز در پایه های تحصیلی پنجم ، ششم ، هفتم ، هشتم و نهم و در مقاطع دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه برگزار می شود و از مدیران مدارس انتظار می رود اسامی اعضای تیم های مدرسه در دو مقطع یاد شده را حداکثر تا پایان وقت اداری 8 بهمن ماه امسال به دبیرخانه خانه ریاضیات اردبیل واقع در خیایان دانشگاه روبروی ستاد نیروی انتظامی تحویل دهند.

به گفته وی آزمون مربوط به مسابقه ریاضی برای پایه های پنجم و ششم راس ساعت 15 روز جمعه شانزدهم بهمن ماه امسال و برای پایه های هفتم ، هشتم و نهم در ساعت 16 و 30 دقیقه همان روز در محل خانه ریاضیات اردبیل برگزار خواهد شد.

مدیر عامل خانه ریاضیات اردبیل گفت: در مراسمی که بعد از ظهر روز 22 بهمن ماه جاری با حضور جمعی از مسئولان و والدین دانش آموزان در محل خانه ریاضیات اردبیل برگزار خواهد شد، از دانش آموزان برگزیده دوره های آمادگی مسابقات جهانی ریاضی و برندگان مسابقه استانی تجلیل می شود.

نوعی اقدم در گفتگو با تابناک اردبیل اضافه کرد: با توجه آنکه دانش آموزان منطقه در درس ریاضیات از ضعف بنیه علمی برخوردارند و این مسئله باعث افت تحصیلی آنها در مقاطع بالاتر و به ویژه کنکور سراسری می شود ، لذا خانه ریاضیات اردبیل تلاشها و برنامه ریزی های ویژه ای را برای تقویت بنیه درس ریاضی دانش آموزان و تشویق آنها به خواندن درس ریاضیات آغاز کرده است.

مدیر عامل خانه ریاضیات اردبیل تصریح کرد: با هدف جلوگیری از اتلاف وقت والدینی که فرزندان خود را به کلاسهای ریاضی این مرکز می آورند، خانه ریاضیات اردبیل همه روزه از ساعت شش تا هفت بعد از ظهر و همزمان با کلاس های برگزار شده برای فرزندان ، کلاسهای ویژه ای را بصورت رایگان برای والدین در رشته های اوریگامی و بازی های ریاضی و دوره های مخصوص روانشناسی تربیتی برگزار می کند.

وی اضافه کرد: از دهه فجر امسال به بعد، خانه ریاضیات اردبیل برنامه استثنایی دیگری در بعد از ظهر جمعه های هر هفته برای کلیه دانش آموزان و خانواده هایشان تدارک دیده است به این صورت که دانش آموزان می توانند به همراه والدین خود در بعد از ظهر روزهای جمعه به خانه ریاضیات مراجعه کنند و به صورت خانوادگی در محفلی عمومی با بازیهای ریاضی و اوریگامی سرگرم شده و در صورت نیاز به کمک اساتید حاضر در محل ، اشکالات درسی خود را به صورت رایگان رفع کرده و از اوقات فراغت خود به صورت بهینه و علمی استفاده کنند.

شایان ذکر است که خانه ریاضیات اردبیل پس از سالها پیگیری ، خرداد ماه امسال با هدف کمک به عمومی سازی ریاضی و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با مسایل مختلف علوم ریاضی و نیز گسترش تحقیق گروهی زیر نظر شورای خانه های ریاضیات ایران و با هماهنگی و همکاری استانداری و حمایت شورای اسلامی و شهرداری اردبیل تشکیل شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاع بیشتر از فعالیت ها و برنامه های خانه ریاضیات اردبیل می توانند همه روزه با شماره تلفن های 3-33514442 تماس حاصل کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین انصاری مرشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
مرسی از مساقبات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار