آخرین خبرهای نوروزی خوزستان؛
بیشترین تردد در سفرهای نوروزی در جاده‌های خراسان رضوی، استان‌های منتهی به شمال کشور، قم و خوزستان ثبت شده است
کد خبر: ۱۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 22 March 2015
شروع فصل بهار، امسال با بارش رحمت الهی در شهرهای مختلف خوزستان همراه بوده است. طی دو روز گذشته، بارش مداوم باران باعث خوشحالی هم استانی های خوزستانی و مهمانان نوروزی شان شده است.

به گزارش تابناک، طی روزهای اخیر با کاهش دما و ورود سامانه های بارشی، شاهد بارش کم نظیر باران در استان بوده ایم بگونه ای که در برخی مناطق استان سیلاب جاری شده و برخی از شهرها با آب گرفتگی خیابانها و معابر مواجه شده اند. بارش باران در شهرهایی مانند باغملک، شدید گزارش شده است.

بگفته مدیرکل هواشناسی خوزستان، سامانه بارشی که در روزهای گذشته در استان خوزستان فعال بوده است، امروز نیز کماکان تا شب فعال خواهد بود و انتظار داریم امشب بارشهای خوبی در بیشتر نقاط استان داشته باشیم.

وی افزود: این سیستم تا صبح روز دوشنبه از نیمه غربی کشور و به تبع آن از خوزستان خارج می شود ولی تا ظهر در نواحی شمالی خوزستان انتظار بارش های پراکنده وجود دارد.

بهادری همچنین از شروع دور جدید بارش ها از اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: مجددا انتظار داریم از اوایل هفته آینده و از اواخر وقت روز شنبه (8 فروردین ماه)، سامانه بارشی دیگری وارد خوزستان شود که این سامانه نیز بارش های خوبی برای بیشتر نقاط استان به همراه دارد.

آب آشامیدنی لالی گل آلود شد

خسروکیانی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر بارندگی رودخانه های این شهرستان طغیان کرده و از روز شنبه آب شرب لالی گل آلود و غیر قابل استفاده شده است.

وی بیان کرد:با گل آلود شده آب آشامیدنی شهرستان لالی ،توزیع آب آشامیدنی با استفاده از تانکر از روز گذشته در این شهرستان آغاز شده و همچنان دارد.

فرماندار لالی گفت:پیش بینی می شود تا عصر امروز (یکشنبه) مشکل آب آشامیدنی این شهرستان برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به استقبال گردشگران در این ایام از شهرستان لالی افزود: امسال گردشگران زیادی برای بازدید به این شهرستان سفر کرده اند اما به دلیل بارندگی شدید امکان بازدید از مکان های دیدنی این شهرستان میسر نیست.

کیانی گفت: مسافرانی که در چادر اسکان داشتند با بارش باران به مدارس منتقل شدند و امسال تمام مدارس این شهرستان برای اسکان و استقبال از مهمانان نوروزی مورد استفاده قرار گرفته است.

در 24 ساعت گذشته 37 میلیمتربارندگی در شهرستان لالی ثبت شده است.

چوپان و گله قربانی سیلاب شدند

مسوول روابط عمومی فرمانداری شهرستان گتوند گفت:بر اثر جاری شدن سیلاب ناشی از بارندگی شدید روز یکشنبه در منطقه گردشگری پل پرزین گتوند یک چوپان به همراه گله گوسفندش در سیلاب غرق شد.

باقر ابراهیمی عصر یکشنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این چوپان در حال چرای گوسفندانش در منطقه پل پرزین بوده که در سیلاب گرفتار و تلاش وی برای نجات گله گوسفندش به غرق شدن وی در سیلاب منجر شد.


وی شایعه غرق شدن سه نفر در سیلاب گتوند در منطقه پل پرزین را تکذیب کرد و افزود: تلاش برای یافتن جسد این چوپان توسط نیروهای امدادی آغاز شده است.

بارندگی شدید که از روز پنج شنبه هفته گذشته شمال استان خوزستان را فرا گرفته در روز یکشنبه موجب آبگرفتگی معابر شهری در شهر گتوند شد.

خوزستان رکورددار تصادفات

رئیس پلیس راه کشور با اعلام پرتصادف‌ترین استان‌های کشور گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون استان‌های کرمان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان رکوردار بیشترین تصادف و تلفات رانندگی هستند.


رئیس پلیس راهور ناجا با هشدار نسبت به ادامه بارش برف و باران در کشور گفت: بیشترین علت تصادفات در ۲۴ ساعت گذشته، لغزندگی و سُر خوردن خودروها بوده است.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، بیشترین تصادفات نوروزی بین ساعات ١٦ تا ٢٠ رخ می دهد که مهمترین علت آن خستگی و خواب آلودگی است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: بیشترین تردد در سفرهای نوروزی در جاده‌های خراسان رضوی، استان‌های منتهی به شمال کشور، قم و خوزستان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ما امروز در یک تصادف در محور ایذه به دهدز دو تن از هموطنان مان جان خود را از دست دادند.

90درصد جاده های استان لغزنده است
رئیس پلیس راه استان خوزستان با بیان اینکه براثر بارندگی 90 درصد جاده های این استان لغزنده است از رانندگان خواست برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی نکات ایمنی را در رانندگی رعایت کنند.

سرهنگ قاسم قدرتی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جاده اهواز ، آبادان و جاده بندرامام خمینی (ره) به ماهشهر و نیز مسیر اهواز ، اندیمشک همچنین جاده اهواز ،رامهرمز و بهبهان بیشترین ترافیک مسافران نوروزی داشته است.

وی افزود: بیشترین تصادفات نیز در مسیر شهرهای ماهشهر ، ندیجان وتصادفات منجر به فوتی نیز در جاده قدیم اندیمشک ، پل زال و جاده آبادان به ماهشهر و نیز جاده اهواز به هندیجان رخ داده است.

رئیس پلیس راه استان خوزستان بیان کرد: بیشترین علت تصادفات از ابتدای سفرهای نوروزی از ( 25اسفند ) تاکنون انحراف به چپ ،سبقت غیرمجاز و عدم توجه رانندگان به جلو ،خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئن گزارش شده است.

سرهنگ قدرتی ضمن توصیه رانندگان به صبور و حوصله در زمان رانندگی از مسافران نوروزی و مردم استان خواست از تغییر مسیر ناگهانی و ورود به لاین مخالف اجتناب کنند.

وی ضمن هشدار به رانندگان گفت: سبقت غیر مجاز در جاده هایی که خط کشی ممتد داشته و تابلوهای سبقت ممنوع دارد موجب جریمه های سنگین برای رانندگان می شود و در صورتی که رانندها تنها دو مساله سبقت ممنوع و سرعت محدود را رعایت کنند سوانح جاده ای 90 درصد کاهش خواهد داشت.

رئیس پلیس راه استان خوزستان همچنین از کاهش 31 درصدی آمار فوت شدگان تصادفات جاده ای در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این ایام خبر داد.

سرهنگ قدرتی ادامه داد: از 25 اسفند تاکنون چهار هزار و 203 فقره سرعت غیرمجاز ،دو هزار و 146 فقره سبقت غیرمجاز ،یک هزار و 422 مورد انحراف به چپ، پنج هزار و 129 مورد نسبتن کمربند ثبت و با رانندگان برابر قانون برخورد شده و 209 دستگاه موتور سیکلت نیز اعمال قانون شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار