بسته خبری هفته تابناک خوزستان؛
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت. این هفته نیز خوزستان شاهد رویدادهای متفاوتی بود که در این بسته خبری برخی از آنها را مرور می کنیم
کد خبر: ۱۵۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 08 January 2016
هشت انتصاب جدید در استان خوزستان

در احکام استاندار خوزستان، سعید لطف الله هاشمی به عنوان مدیرکل جدید دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان، فاضل سلامات به سمت مدیر هماهنگی روابط تجاری با عراق و حسن بوعذار نیز به عنوان معاون فرماندار شهرستان باوی منصوب شدند.

استاندار خوزستان همچنین در حکمی الیاس نیسی را به سمت بخشدار مرکزی دشت آزادگان، همچنین محمود ساعدی‌راد را به سمت بخشدار مرکزی باوی منصوب کرد.

مقتدایی در ادامه انتصابات خود سعیدرضا موسوی را به سمت بخشدار ابوالفارس رامهرمز، عباس بازرگانی را به عنوان بخشدار رود زرد رامهرمز و علی بویری را به عنوان بخشدار مرکزی رامهرمز منصوب کرد. (جزئیات بیشتر)


دارم از غربت اهواز میگم....

مهدی یراحی تازه ترین ترانه خود را به نام "خاک" منتشر کرد.

یراحی در این ترانه 3 دقیقه و 41 ثانیه ای، به بازگویی مشکلات چند ساله مردم استان خوزستان ناشی از ریزگردها با زبان هنر، پرداخته است.

این خواننده پاپ کشورمان که خود یک اهوازی است، بار دیگر صدای همشهریان خود را در سطح وسیعی تری فریاد زده است.

مهدی یراحی در این ترانه از مشکلات متعدد از جمله تنفسی که بر اثر گرد و خاک برای مردم اسان خوزستان به وجود آمده است، به شکلی هنرمندانه گفته است. (جزئیات بیشتر)



حفاظت از منابع آبی خوزستان خط قرمز ماست/ کارون شریان زنده است


نشست خبری مسعود اسدی رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان با اصحاب رسانه برگزار شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در خصوص وضعیت رودخانه کارون گفت: کارون علاوه بر این که بخشی از احساسات مردم است، معیشت کشاورزان خوزستان را تامین می کند لذا نابودی آن کشاورزی کل خوزستان را تهدید می نماید.

اسدی خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع آب خط قرمز ما در نظام صنفی کشاورزی خواهد بود. اگر آب را از خوزستان جدا کنیم، چیزی به نام نظام صنفی کشاورزی خوزستان وجود نخواهد داشت.

وی گفت: در برخی از شهرها کشاورزان نخلستان هایشان را با تانکر آبیاری می کنند. حالا که درحال انتقال آب کارون به سایر استانهای کشور هستند، طرح انتقال آب به حوزه های مرکزی استان خوزستان را نیز انجام دهند. (جزئیات بیشتر)



چه تعداد از کاندیداها در خوزستان تایید صلاحیت شدند؟

فرج الله خبیر رئیس ستاد انتخابات استان خوزستات اظهار کرد: 14 حوزه انتخابی اصلی در استان وجود دارد که بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در آنها تا آخرین مهلت که شب گذشته بوده، انجام شد.

وی بیشترین تعداد احراز صلاحیت داوطلبان را به ترتیب در حوزه اهواز، باوی حمیدیه و کارون با 171 نفر، ایذه و باغملک با60 نفر، حوزه انتخابیه آبادان با51 نفر، دزفول با45 نفر، مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا 36 نفر، بندرماهشهر و امیدیه و هندیجان و بخش جولکی با33 نفر، بهبهان و آغاجاری با28 نفر،اندیمشک با24 نفر، شوشتر و گتوند با24 نفر، رامهرمز و رامشیر با22 نفر، خرمشهر 21 نفر، دشت آزادگان و هویزه 19 نفر،شوش با 19 نفر و شادگان با10 نفرعنوان کرد. (جزئیات بیشتر)



شهردار پیشنهادی مسجدسلیمان رد شد

پیمان كاظمی نژاد مدیركل امور شهری استانداری خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان اظهار كرد: شهردار پیشنهادی مسجدسلیمان که از سوی شورای شهر معرفی شده بود، مورد تایید قرار نگرفت.

وی افزود: فرد معرفی شده برای تصدی شهرداری مسجدسلیمان حائز شرایط لازم برای شهردار شدن را نداشت.

مدیركل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان عنوان كرد: شورای شهر مسجدسلیمان باید هر چه سریع تر گزینه جدید خود را معرفی كند که به نظر می رسد در حال انجام این کار نیز هستند. (جزئیات بیشتر)



مشخص شدن وضعیت زندان قدیمی کارون اهواز

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان های کشور در دیدار با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با ابراز خرسندی از حضور در استان ارزشمند و شهید پرور خوزستان گفت: در بروز جرم و ورود افراد به چرخه جرم عوامل فرهنگی و اقتصادی بسیاری دخیل هستند که تلاش می کنیم با اقدامات پیشگیرانه زمینه های ورود افراد را به دایره جرم از بین ببریم.

وی در پایان از تعطیلی زندان کارون اهواز (شایان ذکر است زندان کارون در سال ۱۳۴۲ تاسیس شده بود) همزمان با ایام مبارک دهه فجر خبر داد و گفت: یکی از آرزوهای مردم اهواز تعطیلی این زندان بود که خوشبختانه با توجه به کاهش جمعیت کیفری به زودی این زندان تعطیل و به یک مرکز فرهنگی تبدیل خواهد شد. (جزئیات بیشتر)



واکنش علما و مردم خوزستان درپی شهادت آیت الله نمر

رسانه های عربسانی از امضای حکم و اجرای اعدام آیت الله نمر باقر النمر، روحانی شجاع و مبارز عربستان خبردادند.

شیخ نمر باقر النمر یک مجتهد شیعی مخالف رژیم سعودی و از فعالان حقوق بشر در عربستان بود که در سال ۱۳۳۸ هجری شمسی در شهر العوامیه عربستان به دنیا آمده بود.

درپی شهادت این عالم مجاهد، علما، مسئولان و عامه مردم خوزستان همنوا با سایر کشورهای اسلامی نسبت به این جنایت آل سعود واکنش نشان دادند. (جزئیات بیشتر)


انتصاب هیات امنای تالار گفتگوی شهروندان خوزستان

تالار گفتگوی شهروندان مصوب کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان خوزستان است که طی حکمی از سوی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری اعضای آن شامل منصور زراء نژاد، مرتضی مموئی، علی حسین حسین زاده، علی بختیار پور، لفته منصوری، حجت‌الاسلام سید حسین یوسفی فخر و زینب شریفی به‌عنوان هیئت‌امنا منصوب شدند.

تالار گفتگو با هدف ایجاد زمینه برای گسترش فرهنگ گفتگو و مفاهمه برای تشریک‌مساعی و استفاده بهینه از سرمایه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، ایجاد زمینه برای افزایش سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به حقوق شهروندی و ارائه نظرات شهروندان و صاحبان اندیشه و ارائه برنامه‌های مدیران برای داوری افکار عمومی در استان خوزستان شکل‌گرفته است. (جزئیات بیشتر)


افزایش سهمیه بنزین یورو چهار در اهواز

عبدالصاحب شمخانی افزود: با افزایش سهمیه بنزین یورو چهار که از پالایشگاه شازند اراک تامین می شود امکان توزیع این نوع بنزین در همه جایگاههای سوخت حومه کلانشهر اهواز فراهم می شود.

وی با بیان اینکه بنزین یورو چهار نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای اهواز دارد افزود: توزیع بنزین یورو چهار از آبان ماه سال جاری در کلانشهر اهواز شروع شده و شاخص ها از کاهش آلودگی زیست محیطی در اهواز حکایت می کند.

مدیرشرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز در ادامه هزینه جابجایی این میزان بنزین از پالایشگاه شازند اراک به اهواز بوسیله نفتکش را بسیار سنگین بیان کرد و افزود: بیشتر بنزین ارسالی از این پالایشگاه به صورت مستقیم در جایگاه های سوخت تخلیه می شود و بخشی نیز بنا به ضرورت در انبار نفت نظامیه در پنج کیلومتری شمال اهواز نگهداری می شود. (جزئیات بیشتر)


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار