رییس‌کل دادگستری خوزستان گفت: آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری خوزستان در سال 94، نسبت به سال، قبل 4 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۵۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 27 December 2015

فرهاد افشارنیا در حاشیه همایش استانی قضات دادگستری استان، اظهار کرد: در همین راستا کمیته کاهش ورودی پرونده به دادگستری با هدف شناسایی گلوگاه‌های افزایش پرونده به دستگاه قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اعضای این کمیته با تدابیر خود تلاش می‌کنند تا پرونده‌ها قبل از این‌که جنبه حقوقی و قضایی پیدا کنند و پیش از ورود به دادگستری‌ها، در سایر مراجع ذی‌صلاح مانند شورای حل اختلاف، دفاتر اسناد رسمی و ... حل و فصل شوند و از مراجعات مکرر مردم به محاکم قضایی پیشگیری شود.

افشارنیا محور برگزاری این همایش را، سلامت دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: مردم در مراجعه به دادگستری‌ها انتظار دارند تا دعاوی آنان با صداقت و سلامت مورد رسیدگی قرار گیرد و در هیمن خصوص اهتمام ویژه‌ای به عمل آمده است و نظارت‌های مستمر در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این همایش فرصتی است تا از دیدگاه‌های فرماندهان انتظامی و سپاه ولی‌عصر (عج) و مراجع امنیتی و اطلاعاتی در راستای ارتقای امنیت اجتماعی استان بهره‌مند شویم. همچنین قضات محترم استان این فرصت را دارند تا سوالات و خواسته‌های خود را با مراجع نظارتی قوه قضاییه در میان بگذارند.

رییس‌کل دادگستری خوزستان بیان کرد: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به درخواست‌های آنان، پیشگیری از اقدامات برخی افراد کارچاق‌کن و همچنین سوءاستفاده‌های احتمالی برخی افراد که با دادن وعده‌های نابجا قصد فریب مردم را دارند، از مباحثی بود که در این همایش مطرح شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار